  • 1. Data: 2005-05-15 15:23:47
    Temat: Problemy z operatorem Internetu
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    Witam,

    Pisze w dwoch sprawach.

    1) Polecenie zaplaty.
    Operator nie sciagal przez 2 miesiace oplat,
    3-go miesiaca sciagnal z konta 3 abonamenty.

    Jestem w kropce. Moja rodzina ma na koncie polecenie zaplaty, ktore pozwala
    Operatorowi internetu sciagac samodzielnie oplaty abonamentowe bezposrednio
    z konta. Niedawno zauwazylismy znaczny ubytek pieniedzy na koncie - i po
    prostu zaczelo brakowac na zycie... Sprawdzenie konta ujawnilo, ze przez dwa
    miesiace Operator nie sciagal abonamentow, za to trzeciego miesiaca
    sciagnela trzy abonamenty na raz (ponad 600 zlotych).

    Blagam o pomoc. Poniewaz jestesmy bardzo zagonieni - zrobilismy polecenie
    zaplaty, zeby nie miec na glowie koniecznosci kontrolowania takich stalych
    wydatkow. W tej sytuacji dzialania Operatora zagrozily nam w bezposredni
    sposob calkowitym rozbiciem budzetu domowego... Co mozemy w tej sytuacji
    zrobic?

    2) Odmowa negocjacji
    Operator odmowil negocjowania cen.

    I jeszcze druga sprawa. Ze wzgledu na znaczne zmiany trendow cenowych i
    jakosciowych wsrod dostawcow internetu w Warszawie, zaproponowalem
    Operatorowi renegocjacje mojej umowy abonamentowej. Wraz z koncem kwietnia
    zakonczyla sie moja umowa typu "cyrograf" i Operator podwyzszyl cene za
    pakiet zintegrowany (zalozmy) ze 197 do 223 zlotych (od maja). Odmowiono mi
    w kwietniu (podczas wizyty w BOK) samego procesu negocjacyjnego, nie podajac
    przyczyn. Przed koncem kwietnia zlozylem w BOKu Operatora pismo, proszac o
    wskazanie podstawy prawnej dla odmowy podjecia ze mna negocjacji - i
    poprosilem o opinie dzialu prawnego. Moje pismo zostalo rozpatrzone przez
    dzial reklamacji (w trybie postepowania reklamacyjnego, chociaz niczego nie
    reklamowalem), ktory w iscie "markietingowym" stylu odpowiedzial, iz "firma
    dziala zgodnie z prawem, dbajac o swoich klientow i nie dopuszcza mozliwosci
    negocjacji cen, poniewaz sa one z gory ustalone dla wszystkich". Wydaje mi
    sie, ze mozliwosc negocjacji cen zostala dopuszczona juz jakis czas temu do
    prawa konsumenckiego. Brak zmian cen w cennikach Operatora i pozostawanie
    przy jakosci uslug mniej wiecej sprzed 2-ch lat, to dzialania, ktore przy
    obecnych trendach zmian na rynku sa jawnym dzialaniem na szkode klienta,
    zawyzaniem cen i zanizaniem jakosci w stosunku do tego, co proponuje
    konkurencja. Czy mam w tej sytuacji prawo oskarzyc Operatora o lamanie praw
    konsumenta, ewentualnie dzialanie na jego szkode? Co ewentualnie pozostaje
    mi do zrobienia?

    Bede bardzo wdzieczny za pomoc. Niedlugo opisze bardzo ciekawy przypadek z
    prawa spadkowego, na ktorego przykladzie ktos moglby magisterke napisac...
    slowo daje. To zreszta tez z prosba o minimalna podpowiedz z dziedziny prawa
    :-)

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 2. Data: 2005-05-15 15:33:58
    Temat: Re: Problemy z operatorem Internetu
    Od: "jasi" <j...@p...onet.pl>

    ja tez miałem podobne pierepałki w warszawie z chello , czy ty też masz
    internet u nich? (bo dość łatwo z tymi cwaniaczkami można sprawe zalatwic)

  • 3. Data: 2005-05-15 15:52:43
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

> [...]

    > W tej sytuacji dzialania Operatora zagrozily nam w bezposredni
    > sposob calkowitym rozbiciem budzetu domowego... Co mozemy w tej sytuacji

    No ale w jaki sposob zagrozily Waszemu budżetowi? Koniec końcow - operator
    ściągnał swoje pieniadze. Skoro macie polecenie zapłaty i operator nie
    ścuągnał go przez 2 mce to jak rozumiem co miesiac Wam zostawalo ok 200zl za
    dużo na koncie - jak rozumiem tych 200zl nie wykorzystywaliście myśląc ze
    ich nie ma bo byc nie powinno. Co innego gdyby operator policzył 3 miesiace
    do przodu.

    >Co ewentualnie pozostaje
    > mi do zrobienia?

    A masz w umowie zapisy pozwalające na negocjacje?

    HaNkA

  • 4. Data: 2005-05-15 16:04:25
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    > ja tez miałem podobne pierepałki w warszawie z chello , czy ty też masz
    > internet u nich? (bo dość łatwo z tymi cwaniaczkami można sprawe zalatwic)

    Chodzi raczej o internet bez limitow ;-)))

    Pozdrawiam

    Andrzej

  • 5. Data: 2005-05-15 16:20:33
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Sun, 15 May 2005 17:23:47 +0200, na pl.soc.prawo, Tiger napisał(a):

> [...]
    > miesiace Operator nie sciagal abonamentow, za to trzeciego miesiaca
    > sciagnela trzy abonamenty na raz (ponad 600 zlotych).

    Ja zapytam co ty masz za abonament ? czy prowdzisz dzialność gospodrczą i
    wykorzystujesz internet 200 zł miesięcznie to lepiej korzystać z telefonu
    przez modem.Ja płacę 74 zł z watem komputer caly czas jest połączonyn z
    internetem,skrzynka 100 mega ftp www shell ,bez jakichkolwiek dopłat .Radzę
    zmień dostawcę to jedna rada druga
    nigdy nie wyrażam zgody na pobieranie z mojego konta należności co cżęsto
    niektóre firmy natrętnie propnują.
    JanuszHr

  • 6. Data: 2005-05-15 16:31:15
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    Witaj,

> [...]
    > dużo na koncie - jak rozumiem tych 200zl nie wykorzystywaliście myśląc ze
    > ich nie ma bo byc nie powinno. Co innego gdyby operator policzył 3

    Polecenie zaplaty zrobilismy, zeby nie trzeba bylo martwic sie zalatwianiem
    stalych oplat, bo wszyscy jestesmy bardzo zajeci i po prostu jest to duzy
    komfort. W sytuacji, gdy operator wykrecil nam taki numer, chcialbym sie
    dowiedziec, czy za nierzetelnosc jego dzialu ksiegowosci mozna domagac sie
    przepadku kwot abonamentow, nie sciagnietych przez operatora w danym
    _okresie_rozliczeniowym_, za ktory w czasie jego trwania operator mial prawo
    sciagnac z konta sume, wlasciwa dla umowy. Moim skromnym zdaniem, jezeli nie
    sciagnal przy takim obowiazku, jaki sam na siebie wzial, to powinien byc
    jakis okres przepadku naleznosci, bo przeciez do licha nie moze byc np.
    sytuacji, kiedy ktos nie sciaga, a potem np. celowo moze sobie naliczyc
    odsetki (hipotetyczna sytuacja, odsetkow w moim przypadku nie naliczyli).
    Nie wspomne o tym, ze powoduje to znaczne utrudnienie w kontroli budzetu
    domowego, bo prawem czlowieka jest _niezauwazenie_ tego, ze w wyciagu
    bankowym brakuje _stalego_polecenia_zaplaty_, ktorego wykonania Operator nie
    dopelnil. Stale polecenie jest po to, zeby obowiazek wziecia pieniedzy byl
    po stronie Operatora. Pieniadze na koncie byly - to juz zostalo sprawdzone.
    Jest to z winy Operatora - to juz tez sprawdzilem.

    Jest jeszcze druga mozliwosc - Operator mogl celowo opozniac sciagniecie
    oplat, zeby moc je powiekszyc o VAT, tylko niestety nie wiem, kiedy ten VAT
    na uslugi internetowe wszedl w zycie... Operator sciagnal sobie "wstecznie"
    oplaty za luty i marzec, wraz z oplata za kwiecien.

    > A masz w umowie zapisy pozwalające na negocjacje?

    Nie mam zapisow, zabraniajacych negocjacji. Czy prawo konsumenta nie stanowi
    nadrzednych przepisow w takiej sytuacji?

    Pozdrawiam

    Andrzej

  • 7. Data: 2005-05-15 16:42:32
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

    Poczytaj w archiwum o spoznionych rachunkach z TPSY. Czasami faktury za
    neostradę ludki dostają po roku - nie zmienia to faktu, ze zaplacić trzeba.
    A jesli chodzi o negocjacje cenowe to do tanga trzeba dwojga - mogą sie nie
    zgodzić na obnizenie ceny itd. Ty w ramach rewanzu mozesz iść do
    konkurencji. Jak idziesz do sklepu to targujesz sie o cenę chleba albo
    uwazasz, ze skoro kupujesz w tym sklepie od 5 lat to powinni Ci do każdego
    bochenka dodawać bułke gratis albo miec dla wszystkich cenę 1,50 a dla
    Ciebie 1.20?

    HaNkA

  • 8. Data: 2005-05-15 16:46:57
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    trzeba było dać zlecenie stałe zamiast polecenia zapłaty !
    chyba ten abonament za internet jest stały ?

  • 9. Data: 2005-05-15 16:57:23
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

> [...]
    > uwazasz, ze skoro kupujesz w tym sklepie od 5 lat to powinni Ci do każdego
    > bochenka dodawać bułke gratis albo miec dla wszystkich cenę 1,50 a dla

    W pelni rozumiem i nie podwazam :-) Chodzi mi o to, ze odmowili mi samego
    procesu negocjacji, utrzymujac, jakoby to ceny byly odgornie ustalone i ich
    zmiana nie mogla nastapic pod zadnym pozorem (tzn.: tak, jakby tango
    zalezalo tylko i wylacznie od Operatora). Jest to stworzenie pewnego rodzaju
    szkodliwego wyobrazenia, ze firma ma takie same prawa, jak urzad - i ceny
    maja bardziej charakter urzedowy, niz na zasadach dwustronnej umowy.

    Nie mialbym nic przeciwko rozmowie z osoba wladna w firmie, o ktorej mowie.
    Nawet rozmowie, ktora zakonczylaby sie tym, ze wytlumaczonoby mi, iz "nie
    jestesmy w stanie zaoferowac nizszej ceny". Chodzi o to, ze klient u tego
    Operatora jest calkowicie odciety od osob decyzyjnych w jakiejkolwiek
    sprawie, poza droga reklamacji, kierowanej do dz. reklamacji i
    korespondencji z dzialem korespondencji, z ktorych pierwszy odpowiada
    marketingowym belkotem + negatywnie, a drugi samym marketingowym belkotem. W
    obu przypadkach korespondencja jest dla przecietnie inteligentnego czlowieka
    po prostu obrazajaca... "Tak sie robi ludziom wode z mozgu, Prosze Pani".

    Krotko mowiac - mam Operatorowi do zarzucenia, ze tworzy wrazenie, jakoby
    klient byl z pozycji calkowitej niemocy - i wprowadza w zycie efekty tego
    wrazenia. W tej sytuacji uwazam, ze niemoznosc rozpoczecia samego procesu
    renegocjacji umowy, odmowa jej renegocjacji - jest dzialaniem bezprawnym, bo
    tworzy wrazenie, jakoby umowa obowiazywala bez mozliwosci jej zmiany w
    jakikolwiek sposob.

    Zastanawialem sie tylko, bowiem kiedys obilo mi sie to o uszy, czy prawo
    konsumenckie gwarantuje mozliwosc negocjacji cen?

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 10. Data: 2005-05-15 16:59:16
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    > trzeba było dać zlecenie stałe zamiast polecenia zapłaty !
    > chyba ten abonament za internet jest stały ?

    Od 1 marca zwiekszyl sie o VAT, wprowadzony od tejze daty. Mysle, ze z tym
    jest zwiazane opoznienie w sciaganiu oplat, co jednak nie usprawiedliwia
    Operatora i jego zaniedban. Pobrane przez Operatora oplaty byly za luty,
    marzec i kwiecien. Zostaly pobrane pod koniec kwietnia.

    Pozdrawiam

    Andrzej