  • 31. Data: 2005-05-16 12:07:08
    Temat: Re: Problemy z operatorem Internetu
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Tiger wrote:

    a jak odejmą odsetki, które "potencjalnie" mogłeś zarobić??? ;)

    --
    regent...
    (...)

  • 32. Data: 2005-05-16 15:58:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Herbi napisał(a):

    > No a jeżeli kwota na fakturze z kwotą wykonanego PZ się zgadza?
    > Wtedy masz podstawę by odwołać PZ?

    Możesz nie oznacza masz podstawę. Oznacza jedynie, że bank anuluje
    wykonana wcześniej dyspozycję.

    > Czy dopiero otrzymanie np. faktury korygującej daje podstawę do odwołania
    > PZ?

    Podałem ten zapis jako przykład, że PZ jest bezpieczną metodą płatności.
    Wszelkie zatargi między usługobiorcą a usługodawcą odbywaja się nadal na
    dotychczasowych warunkach. Np. jezeli w umowie jest napisane, że
    złożenie reklamacji nie wstrzymuje płatności faktury, z tego tytułu
    wypływają kolejne konsekwencje. Sam musisz zdecydować, czy chcesz płacić
    za zawyżoną, Twoim zdaniem, fakturę.

    > Bo poddaje pod wątpliwość, by bank błędnie wpisał kwotę do PZ.
    > A bank nie ma możliwości by sprawdzić czy kwota wpisana na fakturze jest
    > prawidłowa - bank musi tylko zrealizować PZ.

    Bank nic nie wpisuje. Bank otrzymuje zlecenie droga elektroniczna, i
    jeżeli formalnie wszytsko się zgadza, realizuje je (a dokładniej nie
    wyraża sprzeciwu - taki śmieszny sposób akceptacji ;-)

    M.