  • 11. Data: 2004-08-04 13:22:12
    Temat: Re: Problem z NASK
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 sie o godzinie 15:09, na pl.soc.prawo, Sierp napisał(a):

    > i?

    Z tekstu wynikało że miał zamiar im to tłumaczyć, czy w razie oporów sprawę
    kierować na drogę sądową, ale nie kupuje już na bieżąco CHIPu więc nie wiem
    jaki jest finał tego sporu. Może coś będzie na stronie CHIPa?

    > ja wiem, ze tak jest, ale problem jest taki, ze...
    > oplata jest z gory - ty dostajesz fakturke na oplate po roku (na nastepny
    > rok). teoretycznie mozesz nie placic, teoretycznie po prostu wylaczaja
    > domene i z glowy... tylko sprobuj ich do tego przekonac..
    > + okres wypowiedzenia - 30 dni (o ile pamietam)
    >
    > czy maja prawo zadac oplaty za dzialanie domeny jezeli wystawili fakture,
    > ja jej nie oplace, i oni wylaczaja domene? (oni chyba nie wylaczaja
    > od razu, troche czekaja)

    Tak, opłata jest z /góry/. Jeżeli nie zapłacisz to domena jest zwalniana i
    kasowane wpisy w DNSie. Więc skoro w takim przypadku Umowa jest z /urzędu/
    wypowiadana przez NASK - nie mają podstaw do roszczenia sobie _kolejnych_
    opłat abonamentowych. Okres wypowiedzenia który przytoczyłeś jest istotny w
    przypadku kiedy to abonent wypowiada Umowę - wtedy ma zastosowanie - ale w
    sytuacji kiedy nie płacisz i NASK wypowiada Umowę, po co okres
    wypowiedzenia?
    W każdym razie może być egzekwowana jedna faktura której nie zapłacisz ...
    następnej już nie będzie ;)

    BTW: Sierp - czy to _ten_ od instrukcji konfiguracji serwerów itp itd? Czy
    tylko zbieżność nick`a?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 12. Data: 2004-08-04 14:09:32
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    On Wed, 4 Aug 2004 15:22:12 +0200
    "Artur Ch." <s...@r...pbz> wrote:

    > Z tekstu wynikało że miał zamiar im to tłumaczyć, czy w razie oporów sprawę
    > kierować na drogę sądową, ale nie kupuje już na bieżąco CHIPu więc nie wiem
    > jaki jest finał tego sporu. Może coś będzie na stronie CHIPa?

    poszukam...

> [...]
    > przypadku kiedy to abonent wypowiada Umowę - wtedy ma zastosowanie - ale w
    > sytuacji kiedy nie płacisz i NASK wypowiada Umowę, po co okres

    wiesz - dla mnie to jasne, tylko sobie przypominam watki z pl.comp.networking
    na ten temat

    > W każdym razie może być egzekwowana jedna faktura której nie zapłacisz ...
    > następnej już nie będzie ;)

    tz ktora? jezeli zalozmy domena wygasa 31 sierpnia 2004, to dostane
    fakture (z automatu) na okres od 1 wrzesnia 2004 do 31 sierpnia 2005.
    Ta faktura moze byc egzekwowana? Dlaczego, skoro nask zaprzestaje uslugi?

    > BTW: Sierp - czy to _ten_ od instrukcji konfiguracji serwerów itp itd? Czy
    > tylko zbieżność nick`a?

    to _ten_
    ;-)

    Sierp

  • 13. Data: 2004-08-04 21:38:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    ========================
    >skoro nie została uiszczona opłata to NASK niejako z urzędu wypowiada Umowę
    >Więc jak może żądać zapłaty za ileś tam lat, skoro Umowa została _przez
    >NASK_ rozwiązana biorąc pod uwagę powyższy punkt Regulaminu?

    IMHO miedzy "Podstawa do rozwiązania Umowy" a "obowiazkiem rozwiazania
    umowy" jest roznica zasadnicza. pkt 19 zezwala NASKowi na rozwiazanie
    umowy, ale nie nakazuje tego robic.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 14. Data: 2004-08-04 22:10:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Uważam, ze mają prawo żądać tej zapłaty. Mają prawo, bowiem usługę
    utrzymywania domeny świadczyli przez cały czas. Jedynie zgodnie z regulamin
    zawiesili możliwość korzystania z niej. Od obowiązku zapłaty byli by
    zwolnieni, gdyby na czas wypowiedział ową umowę, a w miesiąc po jej
    wygaśnięciu na nowo podpisał umowę.

  • 15. Data: 2004-08-04 22:41:24
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 4. sierpnia 2004 09:56 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Grzegorz S.:

    > Mam taki problem
    > Nie zaplacilem w terminie faktury za utrzymanie domeny

    BTW: Po co przepłacasz? NASK ma wysokie ceny. Można pół tego zapłacić w
    innej firmie. Ja za *.pl płacę 122zł a nie 244 jak chce NASK.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 16. Data: 2004-08-06 13:01:39
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Tristan Alder wrote:

> [...]
    >

    > BTW: Po co przepłacasz? NASK ma wysokie ceny. Można pół tego zapłacić w
    > innej firmie. Ja za *.pl płacę 122zł a nie 244 jak chce NASK.

    Tylko przy rejestracji. Renew jest kretynsko drogi nawet u partnerow
    NASKu.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 17. Data: 2004-08-06 18:00:56
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Borszczuk:

    > Tylko przy rejestracji. Renew jest kretynsko drogi nawet u partnerow
    > NASKu.

    Nie jest prawdą jakoby. W tym miesiącu opłaciłem opłatę 122zł. Przeniesienie
    z NASKu do Wybranej Przeze Mnie Firmy kosztowało 0zł i odbyło się prawie
    automatycznie i bez bólu. Domena wygasała w połowie sierpnia, przeniosłem
    na początku lipca, pod koniec lipca przyszło przypomnienie o konieczności
    zapłaty z przedsiębiorstwa które teraz pośredniczy w pobieraniu opłat.
    122zł czystego zysku.

  • 18. Data: 2004-08-06 18:05:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Borszczuk:

> [...]

    na początku lipca, pod koniec lipca przyszło przypomnienie o konieczności
    zapłaty z przedsiębiorstwa które teraz pośredniczy w pobieraniu opłat.

    Oczywiście należy wykazać się inteligencją i poszukać taniego a dobrego
    pośrednika. Ja np. znalazłem go dowiedziawszy się o możliwości wyboru od
    firmy Krzak Und Syn oferującej mi prawie żadną zniżkę. Ale to zmotywowało
    mnie do poszukiwań dobrego rozwiązania. Niewykluczone, że jakiś naciągacz
    chce kasę za jakieś przeniesienia. Ale lista partnerów NASK jest na stronie
    NASKu i wystaczy prześledzić ich ofertę.

  • 19. Data: 2004-08-07 10:56:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Aug 2004, WAM wrote:

    >+ On Wed, 4 Aug 2004 14:59:22 +0200, "Artur Ch."
    [...]
> [...]
    >+ IMHO miedzy "Podstawa do rozwiązania Umowy" a "obowiazkiem rozwiazania
    >+ umowy" jest roznica zasadnicza. pkt 19 zezwala NASKowi na rozwiazanie

    Owszem. Czy o rozwiązaniu umowy decyduje "zaprzestanie świadczeń" ?
    Jeśli NASK zaprzestał świadczenia (wycofał wpisy w DNS) to co
    przemawia za tym, że umowa "trwa" ?
    Bo jeśli umowa trwa to wszystkie dyskusje o rozwiązaniu są bezzasadne.
    Ale skoro NASK *nie* realizuje umowy - to pojawia się pytanie za co
    ma dostawać pieniądze :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2004-08-11 20:56:59
    Od: "DJ" <d...@v...pl>

> [...]
    > Bo jeśli umowa trwa to wszystkie dyskusje o rozwiązaniu są bezzasadne.
    > Ale skoro NASK *nie* realizuje umowy - to pojawia się pytanie za co

    Nie jestem milosnikiem NASKu, ale w naszym pieknym kraju obowiazuje cos
    takiego jak swoboda zawierania umow. I jesli z wlasnej i nieprzymuszonej woli
    decyduje sie na wspolprace z ta srednio przyjemna instytucja, akceptuje
    rowniez jej regulamin. A w nim jak wol jest napisane, ze placimy oplate roczna
    za KAZDY ROZPOCZETY OKRES ROZLICZENIOWY. Czyli NASK ma prawo wyciac nam domene
    pierwszego dnia po uplynieciu terminu platnosci faktury i skasowac nas za caly
    roczek, a my mamy obowiazek placic. Nie jest to moze zbyt sprawiedliwe, ale
    tak jak napisalem wyzej, nikt nas do zawierania umow z NASKiem nie zmusza
    (choc do niedawna wyjscia nie bylo).

    Pozdr
    DJ