  • 1. Data: 2004-08-04 07:56:13
    Temat: Problem z NASK
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    Mam taki problem
    Nie zaplacilem w terminie faktury za utrzymanie domeny
    spozniam sie juz 2 miesiac. Oczywiscie przeleje im te kwote na dniach i to z
    naliczonymi odsetkami.
    Natomiast NASK wylaczyl mi domene i przez jakis miesiac czasu ona nie
    funkcjonuje.
    Czy jesli zaplace mam prawo zadac od NASKu faktury korygujacej za okres
    kiedy domene wylaczyli?
    Kieruje sie tym ze gdy kupi sie towar i sie za niego nie zaplaci to towar
    jest kupujacego a sprzedajacy moze co najwyzej isc do sadu w sprawie
    otrzymania pieniedzy.
    Ja do NASK zaplace za caly rok a Oni utrzymuja domene tylko przez 11
    miesiecy w tym przypadku.
    Czy dobrze mysle ze nalezy sie korekta?
    Na jakie przepisy sie powolac w korespondencji?
    Dziekuje za wszystkie sugestie i pomysly
    Pozdrawiam
    Grzegorz S.

  • 2. Data: 2004-08-04 08:44:18
    Temat: Re: Problem z NASK
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem>

> [...]
    > funkcjonuje.
    > Czy jesli zaplace mam prawo zadac od NASKu faktury korygujacej za okres

    chce ci sie robic zamieszanie dla tych kilku PLN? ;)
    AI

  • 3. Data: 2004-08-04 09:15:45
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem> napisał w
    wiadomości news:ceq7l4$f8f$1@62.148.86.188...

    > chce ci sie robic zamieszanie dla tych kilku PLN? ;)
    > AI
    Chce dlatego ze NASK wkurza mnie juz swoimi dzialaniami
    Uwazaja sie za nie wiadomo kogo wiec mysle ze jak wieksza liczba ludzi
    zaczelaby walczyc o swoje moze troszke to by cos zmienilo. To odnosnie
    walczenia

    A ktos moze powie jak to prawnie wyglada?
    Powinni wystawic korekte?
    Grzegorz S.

  • 4. Data: 2004-08-04 09:25:25
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A ktos moze powie jak to prawnie wyglada?
    > Powinni wystawic korekte?

    NIE.
    NASK liczy nie tylko za okres uzywania domeny
    przez Ciebie, ale również za okres w którym domena nie może
    być wystawiona do ponownej sprzedaży (dwa miesiące) gdyż
    czekają aż Jaśnie Wielmożny Pan uiści opłatę abonamentową.
    A to, że niespieszyłeś się dotychczas z opłatą i w ten sposób
    skróciłeś sobie okres korzystania z domeny to jest Twój problem.
    L.

  • 5. Data: 2004-08-04 09:48:41
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "libra" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A to, że niespieszyłeś się dotychczas z opłatą i w ten sposób
    > skróciłeś sobie okres korzystania z domeny to jest Twój problem.
    Z tego co ja wiem i co pisza w regulaminie to niezaplacenie za domene nie
    rozwiazuje umowy z Naskiem tylko nalezy dokonac oplaty
    Wiec niech Jaśnie Wielmożny Pan sam nie p... tylko powola sie na konkretny
    przepis, regulamin etc.
    A co do oplaty to sobie nie skrocilem okresu korzystania tylko dolozylem
    ewentualnie odsetek za zwloke
    Pozdrawiam
    Grzegorz S.

  • 6. Data: 2004-08-04 09:55:25
    Od: "libra" <l...@o...pl>

> [...]
    > przepis, regulamin etc.
    > A co do oplaty to sobie nie skrocilem okresu korzystania tylko dolozylem

    Czytałes kiedykolwiek regulamin NASKU????
    punkt 10 i punkt 19.

  • 7. Data: 2004-08-04 11:58:12
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    On Wed, 4 Aug 2004 11:55:25 +0200
    "libra" <l...@o...pl> wrote:

    > Czytałes kiedykolwiek regulamin NASKU????
    > punkt 10 i punkt 19.

    teoria
    nask jest sobie sam panem
    nie rozwiazuja umowy tylko wysylaja fakture - nie raz juz zdarzylo sie,
    ze ktos nie korzystal z domeny, nie oplacajac mial swiadomosc ze juz jej
    dawno nie ma, a potem otryzmywal fakture za 2-3 zalegle lata z informacja
    ze jak nie zaplaci to sprawa jest kierowana do sadu

    Sierp

  • 8. Data: 2004-08-04 12:29:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Aug 2004, Grzegorz S. wrote:
    [...]
    >+ Kieruje sie tym ze gdy kupi sie towar i sie za niego nie zaplaci to towar
    >+ jest kupujacego a sprzedajacy moze co najwyzej isc do sadu w sprawie
    >+ otrzymania pieniedzy.

    Tylko jeśli sprzedawca ci towar wcześniej wydał ;) !
    W przeciwnym przypadku to kupujący "może iść do sądu" :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-08-04 12:59:22
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 sie o godzinie 13:58, na pl.soc.prawo, Sierp napisał(a):

> [...]
    > dawno nie ma, a potem otryzmywal fakture za 2-3 zalegle lata z informacja
    > ze jak nie zaplaci to sprawa jest kierowana do sadu

    No i w taki sposób chciał /wytargać/ kasę od jednego z redaktorów CHIPa za
    domenkę shareware.pl - która była przez kilka lat nie używana przez tegóż
    redaktora. Zgodnie z Regulaminem:
    OBOWIĄZYWANIE UMOWY
    19.
    Podstawę do rozwiązania Umowy stanowi brak zapłaty części albo całości
    opłaty rocznej. Ponowna rejestracja tej samej nazwy domeny będzie możliwa
    po uiszczeniu przez Abonenta opłaty zaległej wraz z odsetkami oraz złożeniu
    nowego Wniosku, o ile w chwili rejestracji nazwa domeny będzie dostępna.
    Usunięcie nazwy domeny jest równoznaczne z rozwiązaniem Umowy
    skoro nie została uiszczona opłata to NASK niejako z urzędu wypowiada Umowę
    Więc jak może żądać zapłaty za ileś tam lat, skoro Umowa została _przez
    NASK_ rozwiązana biorąc pod uwagę powyższy punkt Regulaminu?

    Co prawda w następnym punkcie tego Regulaminu czytamy:
    20.
    Umowa zostaje zawarta na czas nieoznaczony. Wypowiedzenie Umowy powinno
    zostać złożone na piśmie lub drogą faksową, chyba że Abonent działa poprzez
    podmiot, o którym mowa w punkcie 11 Zasad.

    Jednak powyższy dotyczy wypowiedzenia Umowy przez ABONENTA a nie NASK!!
    NASK obowiązuje punkt 19 Regulaminu.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2004-08-04 13:09:29
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    On Wed, 4 Aug 2004 14:59:22 +0200
    "Artur Ch." <s...@r...pbz> wrote:

    > No i w taki sposób chciał /wytargać/ kasę od jednego z redaktorów CHIPa za
    > domenkę shareware.pl - która była przez kilka lat nie używana przez tegóż
    > redaktora.

    i?

    > Jednak powyższy dotyczy wypowiedzenia Umowy przez ABONENTA a nie NASK!!
    > NASK obowiązuje punkt 19 Regulaminu.

    ja wiem, ze tak jest, ale problem jest taki, ze...
    oplata jest z gory - ty dostajesz fakturke na oplate po roku (na nastepny
    rok). teoretycznie mozesz nie placic, teoretycznie po prostu wylaczaja
    domene i z glowy... tylko sprobuj ich do tego przekonac..
    + okres wypowiedzenia - 30 dni (o ile pamietam)

    czy maja prawo zadac oplaty za dzialanie domeny jezeli wystawili fakture,
    ja jej nie oplace, i oni wylaczaja domene? (oni chyba nie wylaczaja
    od razu, troche czekaja)

    Sierp