  • 1. Data: 2004-08-04 09:26:06
    Temat: Zgloszenie upadlosci za niezaplacona fakture ??
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Firma zalega nam z faktura od prawie roku.
    Jak szybciej sciagnac:
    - rozprawa sadowa
    - firma windykacyjna (chyba glupie)
    - podobno mozna zglosic wniosek o upadlosc tej firmy ?? czy to mozliwe, na
    jakich zasadach.
    JEsli tak sie da to byloby tonajlepsze rozwiazanie. To masarnia z siecia
    sklepow sprzedazy, wiec mogloby im utrudnic dzialalnosc i zmusic do zaplaty.
    Facet bedzie sie bronil ze z uslugi nie byl zadowolony, ale nie byl i nie
    mogl byc bo nie dalo sie jej zrobic zgodnie z jego oczekiwaniami, gdyz podal
    nam niewlasciwie dane (zaufal za bardzo wlasnym pracownikowm). My prace
    wykonalismy zgodnie z umowa, to nie nasza wina ze jego firma nie potrafila
    konkretnie okreslic o co jej chodzi (dokladnie to po wszystkim okazalo sie
    ze jego branzysci troche "zaszaleli".
    z gory dzieki
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-04 11:08:12
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Robcio wrote:

    > Firma zalega nam z faktura od prawie roku.
    > Jak szybciej sciagnac:
    > - rozprawa sadowa
    > - firma windykacyjna (chyba glupie)

    Jak dobra firma i jest z czego sciagac to chyba najskuteczniejsze
    i najszybsze. Choc zwykle najdrozsze.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 3. Data: 2004-08-04 11:21:40
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Uzytkownik "Borszczuk" <c...@U...wfmh.org.pl.TW> napisal w
    wiadomosci news:ceqg6t$b40$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jak dobra firma i jest z czego sciagac to chyba najskuteczniejsze
    > i najszybsze. Choc zwykle najdrozsze.

    firma musi byc glupia by tym windykatorom cos dac, oni przeciez zabrac na
    sile nie moga, moga tylko straszyc

  • 4. Data: 2004-08-04 12:04:54
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Robcio wrote:

    > firma musi byc glupia by tym windykatorom cos dac, oni przeciez zabrac na
    > sile nie moga, moga tylko straszyc

    Na tym polega dobry windykator ze postraszyc skutecznie umie.

  • 5. Data: 2004-08-04 12:21:55
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <r...@i...pl> napisal(a):

    > firma musi byc glupia by tym windykatorom cos dac, oni przeciez zabrac na
    > sile nie moga, moga tylko straszyc

    Nie, oni nie straszą, tylko idą do sądu, dostają wyrok i przychodzą z
    komornikiem. To dużo roboty, a firmy windykacyjne mają wprawę w tym.
    Niestety pobierają sporą prowizję ;-)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 6. Data: 2004-08-04 12:25:48
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 4 Aug 2004 11:26:06 +0200, Robcio naskrobał(a):

    > Firma zalega nam z faktura od prawie roku.
    > Jak szybciej sciagnac:
    > - rozprawa sadowa

    jak niska kwota to w postępowaniu uproszczonym i raz dwa wyrok zaoczny.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2004-08-04 12:33:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Aug 2004, Robcio wrote:
    [...]
    >+ - podobno mozna zglosic wniosek o upadlosc tej firmy ??

    Zajrzyj do prawa upadłościowego... nie ma "tak dobrze" :]
    Muszą "trwale nie płacić" - a to znaczy że *nie tylko tobie*,
    ale "tak w ogóle".
    Zgłosić można, ale sąd może wyśmiać (czytaj: oddalić) taki
    wniosek, IMHO :)

    >+ JEsli tak sie da to byloby tonajlepsze rozwiazanie.

    Ja tam nie wiem. Jakby spełniali warunk do upadłości, to
    wcale nie jestem przekonany czy po zapłaceniu likwidatorowi,
    pracownikom, podatków itp. coś by dla ciebie zostało ;>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-08-04 12:48:24
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    kwota ponad 30k zl

  • 9. Data: 2004-08-04 12:50:37
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > ale "tak w ogóle".
    > Zgłosić można, ale sąd może wyśmiać (czytaj: oddalić) taki

    no wlansie .. tego sie obawialem ;) nie ma lekko

    > Ja tam nie wiem. Jakby spełniali warunk do upadłości, to
    > wcale nie jestem przekonany czy po zapłaceniu likwidatorowi,
    > pracownikom, podatków itp. coś by dla ciebie zostało ;>

    pewnie nie spelniaja skoro buduja duza masarnie ;) miesa teraz w cenie ;)
    mozemy im za to budowe zamknac, ale wtedy on moze isc do sadu ;)

  • 10. Data: 2004-08-04 13:36:18
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > no wlansie .. tego sie obawialem ;) nie ma lekko

    No i namieszał Gotfryd człowiekowi w głowie,
    w obecnyn prawie jest to wielce proste

    Art. 12.
    1. Sąd może oddalić wniosek o ogłoszenie upadłości, jeżeli opóźnienie
    wykonaniu zobowiązań nie przekracza trzech miesięcy, a suma
    niewykonanych
    zobowiązań nie przekracza 10% wartości bilansowej przedsiębiorstwa
    dłużnika.
    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli niewykonanie zobowiązań ma
    charakter
    trwały albo, gdy oddalenie wniosku może spowodować pokrzywdzenie
    wierzycieli.

    powyższe oznacza, że 3 miesiące już przekroczyli bo Robcio
    ma odpowiedni kwit w ręku, a to kwalifikuje ich pod ust.2,
    bo to już JEST trwale, i Robcio jako wierzyciel ma prawo składać
    wniosek i g...o go obchodzą inni wierzyciele - to będzie badał sąd

    w praktyce mozna wywalić każdą firme w 3 dniu po terminie faktury
    bo nikt nie płaci w terminie i 80% firm będzie miało
    nieuregulowane zobowiązania powyżej 10% wartości bilansowej

    taki nasz nowy cudak legislacyjny

    Trzeba tak było pisać na początku

    a, z tym to się zgdzam

    pozdr