  • 11. Data: 2005-06-01 22:29:36
    Temat: Re: Prawo prasowe, ceznura etc.
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Ja, to bym się najpierw zastanowił, czy zrobienie sobie jakiegoś tam
    > prywatnego forum pod prawo prasowe podchodzi.

    OIDP chodziło o serwis miejski z podczepionym forum.

    Bo prasa podlega
    > rejestracji u wojewody i takie tam różne drobiazgi.

    Ale nie elektroniczna. Może ale nie musi

    Jak rozumiem, to po
    > prostu prywatna strona, na którą właściciel zezwolił wysyłać różne
    > listy. No to właściciel może je skasować i tyle. Choćby w celu uzyskania
    > miejsca na wypowiedzi kolejnych osób na serwerze.

    Mnie ciekawi mina prokuratora dotyczaca lokalizacji i właściwości ;-)

    M.

  • 12. Data: 2005-06-02 01:16:16
    Od: nomysz <n...@m...maila.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > OIDP chodziło o serwis miejski z podczepionym forum.

    Nie, nie... nic z tych rzeczy. To po prostu nasza prywatna strona, która
    w tytule ma nazwę naszej miejścowości. Za serwer płacimy my, z własnej
    kieszeni. Nigdzie nie było to rejestrowane. Bo chyba nie ma takiego
    przymusu ? Pare osób miało chęci, zainwestowało, zrobiło stronę,
    zareklamowało w kilku lokalach i tyle. Akcja całkowicie harytatywna.

    > Mnie ciekawi mina prokuratora dotyczaca lokalizacji i właściwości ;-)

    Już były pierwsze problemy.
    - Gdzie jest to forum?
    - Na serwerze.
    - A gdzie jest serwer?
    - W USA.
    - Ale jak to możliwe?

    itd.
    Będzie ciekawie :/

    Pozdrawiam.

  • 13. Data: 2005-06-02 01:19:37
    Od: nomysz <n...@m...maila.pl>

    zkruk [Lodz] wrote:

    > idz, zloz swoje zeznania, pokaz regulamin - bedzie ok...
    > nie wydaje mi sie by ktos wpadl na tak glupi pomysl by cos z tym robic
    > dalej...

    O to chodzi, że za bardzo nie wiem co robić, bo dostałem tylko telefon z
    informacją o jakimś doniesieniu przeciwko mnie (i forum), ale bez
    szczegółów co, jak, gdzie i dlaczego. Nie jestem jeszcze stroną (jakoś
    tak to kobieta określiła :]) więc nie może mi nic więcej powiedzieć.

    To co robić? Po prostu "olać" sprawę i czekać co się będzie działo?

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2005-06-02 01:30:47
    Od: nomysz <n...@m...maila.pl>

    Maciej Ślużyński wrote:

    > A skąd wiesz, że ona była z prokuratury? Może ktoś próbuje Cię nastraszyć?
    > :-)))

    Zastanawiałem się nad tym :) Ale numer, z którego miałem telefon jest z
    prokuratury. Co nie zmienia faktu, że mógł zadzwonić ktoś stamtąd
    "prywatnie" coby nas postraszyć :) Nijak nie mogę się wiecej czegoś
    dowiedzieć, bo życzliwa pani była bardzo tajemnicza. Poinformowała
    tylko, że coś wpłynęło na mnie do prokuratury i tyle. Co, kto, jak i
    dlaczego już nie wspomniała.

    > IMVHO regulamin forum wyjaśnia kwestię, a fora dysusyjne na serwerach
    > prywatnych nie podlegaja prawu prasowemu.

    Mi się właśnie też tak wydaje, ale ja się na prawie nie znam. Stąd też
    moje pytanie na tej grupie. Ja sobie wytłumaczyłem to tak: moje forum to
    jak ściana mojego domu. Pozwalam po niej malować, ale jak coś mi się nie
    podoba to "wycieram". Dobrze rozumiem ? :)

    > Zobaczysz - jeszcze ci ta sprawa (o ile w ogóle to jest jakaś sprawa)
    > przysporzy chwały ;-)))

    Obyś się nie mylił. Mogła by z tego jakaś darmowa reklama wyjść ;]

    > A tak na wszelki wypadek - myslisz, że da się odzyskać te pokasowane posty?
    > Bo jeśli są w nich "bluzgi" - to IMVHO miałes nawet OBOWIĄZEK usunąć je ze
    > SWOJEGO serwera...

    Tak na wszelki wypadek posty nie były kasowane, ale przenoszone w
    bezpieczne miejsce :) I teraz właśnie doceniam pomysł kumpla, który
    doradził takie działanie. Ale wątpię, żeby dało się to jakoś
    wykorzystać. Część postów "wyleciała" za bluzgi, a część dlatego, że
    ewidentnie mogła spowodować niepotrzebne zamieszanie (plotki,
    niesprawdzone informacje itp.).

    Dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2005-06-02 02:56:22
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    > Bo prasa podlega
    > Ale nie elektroniczna. Może ale nie musi

    Ale odkąd forum to prasa?!!..

    Pzdr
    Brodek

  • 16. Data: 2005-06-02 03:01:49
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    Użytkownik "nomysz" <n...@m...maila.pl> napisał w wiadomości
    > To co robić? Po prostu "olać" sprawę i czekać co się będzie działo?

    Przygotuj argumenty, zbierz materiały, skopiuj stronę, logi i inne potrzebne
    materiały.. Zastanów się, czy dowody, którymi oni mogą dysponować mogą być
    uznane za dokumenty (np. zwykły wydruk strony z IE takim dokumentem nie
    będzie i zawsze w ostateczności możecie mówić, że w ogóle takiego posta nie
    było - nie było więc co usuwać). Itp. Itd.
    Jak już to wszystko zrobisz idź spokojnie spać i czekaj.. Stawiałbym, że
    ktoś jest pieniacz a organy nie bardzo wiedzą co ze sprawą zrobić...

    Pzdr
    Brodek

  • 17. Data: 2005-06-02 07:15:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Brodek napisał(a):

    > Ale odkąd forum to prasa?!!..

    Jak zwykle kwestia interpretacji ;-)

    Art. 7.
    1. Ustawa reguluje prasową działalność wydawniczą i dziennikarską.
    2. W rozumieniu ustawy:
    1. prasa oznacza publikacje periodyczne, które nie tworzą zamkniętej,
    jednorodnej całości, ukazujące się nie rzadziej niż raz do roku,
    opatrzone stałym tytułem albo nazwą, numerem bieżącym i datą, a w
    szczególności: dzienniki i czasopisma, serwisy agencyjne, stałe przekazy
    teleksowe, biuletyny, programy radiowe i telewizyjne oraz kroniki
    filmowe; prasą są także wszelkie istniejące i powstające w wyniku
    postępu technicznego środki masowego przekazywania, w tym także
    rozgłośnie oraz tele - i radiowęzły zakładowe, upowszechniające
    publikacje periodyczne za pomocą druku, wizji, fonii lub innej techniki
    rozpowszechniania; prasa obejmuje również zespoły ludzi i poszczególne
    osoby zajmujące się działalnością dziennikarską,
    2. dziennikiem jest ogólno informacyjny druk periodyczny lub przekaz za
    pomocą dźwięku oraz dźwięku i obrazu, ukazujący się częściej niż raz w
    tygodniu,
    3. czasopismem jest druk periodyczny ukazujący się nie częściej niż raz
    w tygodniu, a nie rzadziej niż raz w roku; przepis ten stosuje się
    odpowiednio do przekazu za pomocą dźwięku oraz dźwięku i obrazu innego
    niż określony w pkt 2,
    4. materiałem prasowym jest każdy opublikowany lub przekazany do
    opublikowania w prasie tekst albo obraz o charakterze informacyjnym,
    publicystycznym, dokumentalnym lub innym, niezależnie od środków
    przekazu, rodzaju, formy, przeznaczenia czy autorstwa,

    M.

  • 18. Data: 2005-06-02 07:20:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:d7mc0n$h5m$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jak zwykle kwestia interpretacji ;-)

    Forum nie ma numeru i nie ukazuje się periodycznie.

  • 19. Data: 2005-06-02 11:54:36
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl>

    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:d7mc0n$h5m$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Forum nie ma numeru i nie ukazuje się periodycznie.

    Nie ma też stosownego numeru ISSN, ani nie jest zarejestrowane w Bibliotece
    Narodowej...

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 20. Data: 2005-06-02 14:27:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Maciej Ślużyński napisał(a):

    > Nie ma też stosownego numeru ISSN, ani nie jest zarejestrowane w Bibliotece
    > Narodowej...

    Wydawnictwa elektroniczne nie muszą, chociaż moga. A wracając do
    meritum, już pisałem wcześniej, że wydawało mi sie, iż chodzi o portal z
    podpiętym forum do dyskusji o konkretnych materiałach. Jeżeli jest to
    "czyste" forum, wtedy rzeczywiście PP nie ma zastosowania. Chociaż w
    wielu przypadkach PP bardziej pomaga niz przeszkadza ;-)

    M.