  • 1. Data: 2003-01-23 07:36:45
    Temat: Re: Prawo do lokalu mieszkalnego
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    ----- Original Message -----
    From: "Gomall" <g...@c...pl>
    To: <p...@n...pl>

    : W małżeństwie trochę się "popsuło", nie mogą razem mieszkać w tym domu,
    : więc proszę mi powiedzieć, czy Ona i dziecko mają jakieś prawa do tego
    domu,
    : a może tylko dziecko jako potomek właściciela, czy On może wyrzucić z
    : mieszkania Ją i dziecko, czy ten dom jest traktowany jako wspólnota
    : małżeńska ?

    mówisz o pozbawieniu dachu nad głową matki i sześcioletniego dziecka, w
    sposób w jaki byłyby to przedmioty.
    Ja nie odpowiem. Sąd qrcze granice.

    marcin

    ps. wiem, że nie powinienem oceniać postaw itd itd, ale mną wstrząsnęło.

  • 2. Data: 2003-01-23 07:42:38
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 3. Data: 2003-01-23 08:03:14
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > i jeszcze literówek narobiłem :(

    Do nauki :PPPP

    HaNkA

  • 4. Data: 2003-01-23 08:32:42
    Temat: Prawo do lokalu mieszkalnego
    Od: "Gomall" <g...@c...pl>

    Witam

    Są Ona, On i dziecko. Dom w którym mieszkają został kupiony (85') przed
    zawarciem małżeństwa (89') i w księdze wieczystej On figuruje jako jedyny
    właściciel, a Ona z dzieckiem są zameldowane. Dziecko przyszło na świat w
    96'. W małżeństwie trochę się "popsuło", nie mogą razem mieszkać w tym domu,

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    --
    *** Gomall ***
    Opel OMEGA B Caravan

  • 5. Data: 2003-01-23 08:52:21
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 6. Data: 2003-01-23 09:06:27
    Temat: Odp: Prawo do lokalu mieszkalnego
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Gomall <g...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0o5pf$6ou$...@n...tpi.pl...
> [...]
    domu,
    > więc proszę mi powiedzieć, czy Ona i dziecko mają jakieś prawa do tego

    wiec tak sąd orzeka na podst. art.58§ w2 k.r .o co do wszelkich typów
    mieszkań faktycznie zamieszkiwanych przez rozwiedzionych małżonków jednak
    sąd orzeka co do sposobu ich korzystania, nie zmieniając istniejących ani
    nie tworząc nowych praw podmiotowych.

    > a może tylko dziecko jako potomek właściciela,

    po jego śmierci jak nie zostanie wydziedziczone...

    czy On może wyrzucić z
    > mieszkania Ją i dziecko, czy ten dom jest traktowany jako wspólnota
    > małżeńska ?

    w zależności od orzeczenia sądowego ...

    Sandra

  • 7. Data: 2003-01-23 09:20:43
    Od: "Gomall" <g...@c...pl>

  • 8. Data: 2003-01-23 09:29:47
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Gomall <g...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0occ2$52g$...@n...tpi.pl...
    > A gdyby zechciał sprzedać dom przed rozwodem to czy matce z dzieckiem coś
    > się z tego tytułu należy ?

    póki żyje dzieciom się nic nie należy...

    Sandra

  • 9. Data: 2003-01-23 10:25:01
    Od: "Gomall" <g...@c...pl>

  • 10. Data: 2003-01-23 10:42:22
    Od: "Gomall" <g...@c...pl>

    > póki żyje dzieciom się nic nie należy...

    Dziękuję, właśnie tego się obawiałem.

    --
    *** Gomall ***
    Opel OMEGA B Caravan