  • 1. Data: 2003-01-23 07:13:16
    Temat: umowa przedwstepna kupna mieszkania
    Od: "EMILIA" <e...@U...pl>

    Witam

    Mam pytanie, czy w przypadku zawarcia umowy przedwstępnej i wpłaty zaliczki
    na mieszkanie jest wymagana forma aktu notarialnego? A jeżeli nie - to jakie
    mogą być konsekwencje odstąpienia od takiej formy? Jak zabezpieczyć się
    przed odstąpieniem przez sprzedającego od umowy po wpłacie zaliczki?
    Mile widziana podstawa prawna;)

    Pozdrawiam
    Emi

  • 2. Data: 2003-01-23 07:25:33
    Temat: Re: umowa przedwstepna kupna mieszkania
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Mam pytanie, czy w przypadku zawarcia umowy przedwstępnej i wpłaty
    zaliczki
    : na mieszkanie jest wymagana forma aktu notarialnego?

    nie (390 §§ 1 i 2)

    : A jeżeli nie - to jakie
    : mogą być konsekwencje odstąpienia od takiej formy?

    nie możesz domagać się zawarcia umowy przyrzeczonej

    : Jak zabezpieczyć się
    : przed odstąpieniem przez sprzedającego od umowy po wpłacie zaliczki?

    jeśli zachowasz odpowiednią formę, możesz wnieść pozew o "zawarcie umowy"(1)
    (art. 64 k.c.)

    jeśłi bardziej boisz się, ze sprzedający odstąpi, niż ze Ty nie będziesz
    miała pieniędzy,
    napisz, że wpłacasz zadatek, a nie zaliczkę (jeżeli się rozmyśli dostajesz
    zwrot x2)
    (art. 394 k.c.)

    : Mile widziana podstawa prawna;)

    j.w.
    dodam, że moc obowiązująca ustawy kodeks cywilny wynika z art. 87
    Konstytucji,
    przyjętej przez Naród, który sprawuje władzę w RP (art. 4 Konstytucji).

    wprawdzie powyższe jest czasem kwestionowane,
    ale potraktuję temat skrótowo :))))

    miłeg odnia

    marcin

    (1) dla grupowiczów, wiem, że to wyrażenie niekodeksowe, ale nie wiem czy
    pytająca zrozumie,
    nie ujmując jej niczego

    : Pozdrawiam
    : Emi