  • 1. Data: 2003-01-23 00:01:00
    Temat: Ustawa o ochronie danych osobowych i email
    Od: MhF <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jest nastepujaca sytuacja: na stronie internetowej jest formularz zgloszeniowy.
    Pomysl jest taki, by po kliknieciu "Wyslij" Skrypt PHP generowal email zawierajacy
    dane osobowe i wysylal go na skrzynke pocztowa firmy, zamiast gromadzenia danych w
    bazie na serwerze. (Chodzi glownie o prostote rozwiazania).

    Pytanie jest nastepujace: czy takie przesylanie danych osob wypelniajacych formularz
    nie narusza ustawy o ochronie danych osobowych?

    --
    MhF
    m...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-01-23 01:08:04
    Temat: Re: Ustawa o ochronie danych osobowych i email
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MhF" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    formularz
    > nie narusza ustawy o ochronie danych osobowych?

    Jeżeli dane są przesyłane bez użycia szyfrowanego protokołu SSL,
    to można "na siłę" postawić zarzut braku właściwej staranności.
    Ponieważ jest to jeszcze stosunkowo nowa technologia, może być
    kłopot z ustaleniem wyraźnej granicy określającej podstawowe
    wymogi bezpieczeństwa, w czasie przesyłania danych osobowych.
    Do tej pory jeszcze wiele instytucji komunikuje się z klientem (petentem)
    zwykłym protokołem transmisji.
    Pozdrawiam, Joker

  • 3. Data: 2003-01-23 01:50:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 23 Jan 2003 00:01:00 GMT, MhF
    <m...@p...onet.pl> zakodował:
    >Pytanie jest nastepujace: czy takie przesylanie danych osob wypelniajacych formularz

    >nie narusza ustawy o ochronie danych osobowych?

    Czy ktoś ma prawo zabronić Ci wysyłania Twoich danych osobowych w
    dowolnej formie (choćby do Świętego Mikołaja)?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-01-23 09:51:47
    Od: MhF <m...@p...onet.pl>

    > Czy ktoś ma prawo zabronic Ci wysylania Twoich danych osobowych w
    > dowolnej formie (chocby do Świetego Mikolaja)?

    Oczywiscie nie - ale w sytuacji, gdy zamiast formularza wysylasz swe dane jako
    email. Mam jednak watpliwosci czy dzialanie skryptu, ktory generuje i wysyla taki
    mejl na podstawie danych z formularza AUTOMATYCZNIE i niejako "po cichu", tj. bez
    wiedzy wypelniajacego, nie jest sprzeczne z prawem (mam na mysli wlasnie to, co
    napisal Joker, czyli zarzut braku wlasciwej starannosci ochrony tych danych).

    --
    MhF
    m...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2003-01-23 10:31:33
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "MhF" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    to, co
    > napisal Joker, czyli zarzut braku wlasciwej starannosci ochrony tych

    E tam. Brak ochrony to juz sprawa wtórna. Najgorsze jest zbieranie po
    cichu - zakazane.

    --
    Depi.