    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Prawo do lokalu mieszkalnego
    Date: Thu, 23 Jan 2003 10:06:27 +0100

    Użytkownik Gomall <g...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0o5pf$6ou$...@n...tpi.pl...
    Dziecko przyszło na świat w
    > 96'. W małżeństwie trochę się "popsuło", nie mogą razem mieszkać w tym
    domu,
    > więc proszę mi powiedzieć, czy Ona i dziecko mają jakieś prawa do tego
    domu,

    wiec tak sąd orzeka na podst. art.58§ w2 k.r .o co do wszelkich typów
    mieszkań faktycznie zamieszkiwanych przez rozwiedzionych małżonków jednak
    sąd orzeka co do sposobu ich korzystania, nie zmieniając istniejących ani
    nie tworząc nowych praw podmiotowych.

    > a może tylko dziecko jako potomek właściciela,

    po jego śmierci jak nie zostanie wydziedziczone...

    czy On może wyrzucić z
    > mieszkania Ją i dziecko, czy ten dom jest traktowany jako wspólnota
    > małżeńska ?

    w zależności od orzeczenia sądowego ...

    Sandra