  • 1. Data: 2002-02-24 14:25:25
    Temat: Prawo auorskie a praca dyplomowa (technikum)
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Witam!
    Jak wygladaja aspekty prawne zwiazane z praca dyplomowa (program komputerowy).
    Czy szkole musze oddac rowniez kod zrodlowy?
    Nie mam nic przeciwko podarowaniu szkole programu, ale co do zrodel mam
    watpliwosci.
    Prosze o informacje, nie chce bowiem by jakis niedouczony informatyk z mojej
    szkoly zrobil z tego programu swoja wlasnosc.
    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2002-02-24 16:46:36
    Temat: Re: Prawo auorskie a praca dyplomowa (technikum)
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 24 Feb 2002 t...@p...onet.pl wrote:

    > Witam!
    > Jak wygladaja aspekty prawne zwiazane z praca dyplomowa (program komputerowy).
    > Czy szkole musze oddac rowniez kod zrodlowy?

    W żadnym wypadku. Żądają tego od ciebie? Powiedz im żeby się wypchali
    (oczywiście oględnie :), albo przytoczyli podstawę prawną.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-02-24 22:29:44
    Od: <t...@p...onet.pl>

    > W żadnym wypadku. Żądają tego od ciebie? Powiedz im żeby się wypchali
    > (oczywiście oględnie :), albo przytoczyli podstawę prawną.

    Mozesz mi powiedziec na jakiej podstawie (prawnej) moge im to powiedziec?
    Wiesz jak jest w szkole. To ja sie bede musial bronic i musze miec za soba
    prawo i konkretne przepisy.
    Jacek

  • 4. Data: 2002-02-25 14:45:16
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 24 Feb 2002 t...@p...onet.pl wrote:

    > Mozesz mi powiedziec na jakiej podstawie (prawnej) moge im to powiedziec?

    art. 6 KC ;)

    To ONI muszą udowodnić swoje roszczenie - a nie zrobią tego.

    > Wiesz jak jest w szkole. To ja sie bede musial bronic i musze miec za soba
    > prawo i konkretne przepisy.

    Niemożliwe - to w szkole nie obowiązują podstawowe zasady cywilistyczne?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-02-25 23:03:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+
    >+ Mozesz mi powiedziec na jakiej podstawie (prawnej) moge im to powiedziec?

    Obawiam się że "temat pracy".
    Osobiście pełnej pewności co do "nieprzekazywania" nie mam,
    bo jeśli z umowy (a taką jest przyjęcie pracy do wykonania)
    wynika że *masz* - to IMHO masz.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-02-26 12:55:54
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    mojej
    > szkoly zrobil z tego programu swoja wlasnosc.

    "W dupach sie wam powywracalo"
    (to cytat z filmu - Sexmisja).

    Po co Panu panie Jacku dyplom takiej szkoly - "olac go".

    A jesli juz koniecznie Pan chce, to napisac "taki sam niedouczony" program,
    jak ow niedouczony informatyk ktory Panska prace "nadzoruje".

    > Pozdrawiam
    > Jacek

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-02-26 22:35:25
    Od: <t...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > A jesli juz koniecznie Pan chce, to napisac "taki sam niedouczony" program,
    > jak ow niedouczony informatyk ktory Panska prace "nadzoruje".

    No jednak troche sie rozpedzilem i tak pislamem ja pol roku. Program moge im
    dac ale zrodel nie mam zamiaru. fajnie jednak byloby odeprzec ich argumenty
    ze: "praca dyplomowa jest wlasnoscia szkoly"
    Pozdrawiam
    Jacek

  • 8. Data: 2002-02-28 15:27:55
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <t...@p...onet.pl> [...]

    > No jednak troche sie rozpedzilem i tak pislamem ja pol roku.

    Nic nadzwyczajnego.

    > Program moge im
    > dac ale zrodel nie mam zamiaru. fajnie jednak byloby odeprzec ich
    argumenty
    > ze: "praca dyplomowa jest wlasnoscia szkoly".

    Sa dwie sprawy.

    Jedna - jest Pan AUTOREM pracy i zaden douczony czy niedouczony informatyk
    nie ma prawa podpisac sie ZAMIAST PANA pod programem.

    Druga - TEORETRCZNIE praca powstaje pod kierunkiem nauczyciela.
    Jesli mial Pan pod kierunkiem nauczyciela napisac program, to
    niezaleznie co Pan mysli o douczeniu czy niedouczeniu swego "promotora"
    jest to praca pod jego kierunkiem. Jesli tematem pracy bylo opracowanie
    programu,
    to nie tylko powinien (jesli zazyczy sobie tego szkola) zamiescic/ dolaczyc
    kod zrodlowy
    pracy, lecz nawet objasnienia jak i dlaczego tak jest napisany...... lub....
    napisac inna prace.

    Prosze popatrzec na sprawe spokojnie...
    Kod Linuxa jest powszechnie dostepny a gwiazda Linusa blyszczy, choc dawno
    nie jest
    on autorem wiekszosci kodu. jesli jet Pan tak dobry - napisze wiele
    wspanialych programow....

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-02-28 16:57:17
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 28 Feb 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    > Druga - TEORETRCZNIE praca powstaje pod kierunkiem nauczyciela.

    Niestety, kierowanie czyjąś działalnością twórczą bez faktycznego
    tworzenia fragmentów dzieła nie stanowi podstawy do roszczenia sobie miana
    twórcy. Podobnie ma się rzecz z dziełami zamawianymi.

    Zresztą nawet gdyby nauczyciela uważać za twórcę, nadal nie ma podstaw
    żeby uznać żądanie licencji przymusowej na rzecz szkoły. Szkoła i
    nauczyciel to dwa różne podmioty.

    > Kod Linuxa jest powszechnie dostepny a gwiazda Linusa blyszczy, choc dawno
    > nie jest

    Ależ gwiazda Linusa wcale nie błyszczy z powodu tego że jest on
    (współ)autorem jądra. Zresztą on sam ma już tyle korzyści że nie musi się
    parać pisaniem kodu :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 10. Data: 2002-03-01 12:33:15
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    st...

    > Niestety, kierowanie czyjąś działalnością twórczą bez faktycznego
    > tworzenia fragmentów dzieła nie stanowi podstawy do roszczenia sobie miana
    > twórcy. Podobnie ma się rzecz z dziełami zamawianymi.

    panie Gwidonie.

    Choc wie Pan, co ja mysle o samej koncepcji praw autorskich, to tym
    razem NIE O TO CHODZI.
    Nie o to chodzi, czy ktos jest autorem, czy tez nie. Zgodzilem sie ze
    pytajacy
    JEST autorem i nic tego nie zmieni.

    Lecz jesli mlody czlowiek decyduje sie np na napisanie pracy dyplomowej
    majacej na celu napisanie dla szkoly takiego to a takiego programu i
    dokladnego
    opisania kodu, to moze jak moze po napisaniu chie na podstawie tej pracy
    otrzymac dyplom - NIE SPELNIAJAC WARUNKU.

    > Zresztą nawet gdyby nauczyciela uważać za twórcę, nadal nie ma podstaw
    > żeby uznać żądanie licencji przymusowej na rzecz szkoły. Szkoła i
    > nauczyciel to dwa różne podmioty.

    Rozne, lezc nauczyciel jest pracownikiem szkoly i owa prace
    "prowadzi" w ramach swoich obowiazkow sluzbowych.

    > Ależ gwiazda Linusa wcale nie błyszczy z powodu tego że jest on
    > (współ)autorem jądra. Zresztą on sam ma już tyle korzyści że nie musi się
    > parać pisaniem kodu :)

    No wlasnie...
    Wiec nasz mily dyskutant nie ma sie czym martwic....
    Jesli przekaze kod programu swej szkole,
    jego slawa na tym nie ucierpi.

    Ale jesli ktos (douczony badz nie) zlamie prawa autorskie - to co innego.

    Boguslaw