  • 1. Data: 2002-02-24 16:06:35
    Temat: Dzierzawa wieczysta na wlasnosc
    Od: "blurp" <b...@k...net.pl>

    Witam
    Mam taki problem:
    Moja wspólnota mieszkanowa jest przed decyzja o zamianie dzierzawy
    wieczystej gruntu pod kamienica na wlasnosc. Teraz gminie placimy pieniadze
    za dzierzawe i to wszystko. Po wykupieniu "na wlasnosc" dzialki, jakie
    bedziemy ponosic oplaty?
    Dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-02-24 21:46:40
    Temat: Re: Dzierzawa wieczysta na wlasnosc
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl>

    Użytkownik "blurp" <b...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pieniadze
    > za dzierzawe i to wszystko. Po wykupieniu "na wlasnosc" dzialki, jakie

    ZTCW nie ma już czegoś takiego jak dzierżawa wieczysta. Jest użytkowanie
    wieczyste albo zwykła dzierżawa. Jeśli płacicie oplaty roczne i jest to
    użytkowanie wieczyste, to po prostu nie będziecie ich płacić. Pozostanie
    do zapłacenia podatek od nieruchomości - za grunt niezabudowany około 50
    gr za metr kwadratowy rocznie za zabudowany kilkanaście złotych. Gmina
    ustala stawki i zwolnienia.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana