  • 1. Data: 2002-02-24 14:14:30
    Temat: wezwanie do zaplaty
    Od: "Royy" <s...@h...pl>

    Witam!

    Mój ojciec zmarł jakiś czas temu. Robiąc porządki znalazłem wezwanie do
    zapłaty zaległego abonamentu za telewizje kablowa z której kiedyś
    korzystaliśmy.
    Abonament to pierdoła, 40 zł ale odsetki nieźle sobie wyliczyli. Umowa
    podpisana była na ojca i podejrzewam ze zapomniał kiedyś o jednej wpłacie.
    W zasadzie mógłbym to zapłacić ale wkurzyły mnie te odsetki, chciałbym się z
    nimi dogadać , ze ok zapłacę za ojca ale niech umorzą odsetki.
    Czy w takim wypadku mogę wcale nie zapłacić i czy mogą dochodzić roszczeń
    ode mnie?

    Pozdrawiam
    R.

  • 2. Data: 2002-02-24 16:45:23
    Temat: Re: wezwanie do zaplaty
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 24 Feb 2002, Royy wrote:

    > Czy w takim wypadku mogę wcale nie zapłacić i czy mogą dochodzić roszczeń
    > ode mnie?

    A przyjąłeś spadek?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-24 22:23:21
    Od: "Royy" <s...@h...pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    st...

    > A przyjąłeś spadek?

    Czyli? Nie przeprowadzam sprawy spadkowej bo po co. Mieszkanie jest
    spoldzielcze, moja matka jest czlonkiem spoldzielni, ja nie jestem tu
    zameldowany.Wiekszosc rzeczy w domu jest kupiona na mnie, mam rachunki.
    Moze powinienem zapytac czy moga dochodzic tego od mojej mamy?

  • 4. Data: 2002-02-25 14:44:05
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 24 Feb 2002, Royy wrote:

    > Czyli? Nie przeprowadzam sprawy spadkowej bo po co. Mieszkanie jest

    Po to żeby przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza i ograniczyć
    odpowiedzialność do wysokości spadku. Jeśli minęło 6 miesięcy od twojego
    dowiedzenia się o spadku to umarł w butach, spłacasz w całości. Jeśli nie
    - pędź do sądu i składaj wniosek, rób spis inwentarza itd.

    > spoldzielcze, moja matka jest czlonkiem spoldzielni, ja nie jestem tu
    > zameldowany.Wiekszosc rzeczy w domu jest kupiona na mnie, mam rachunki.
    > Moze powinienem zapytac czy moga dochodzic tego od mojej mamy?

    A odziedziczyła coś (bo już nie pamiętam czy dziedziczenie było ustawowe).
    Jeśli tak to jesteście dłużnikami solidarnymi i spełnienie świadczenia
    przez jedno z was zwalnia drugą osobę.

  • 5. Data: 2002-02-27 22:03:21
    Od: "Royy" <s...@h...pl>

> [...]
    > "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.
    > We're English, and the English are best at everything." [W. Golding,

    Na razie nie. Moj ojciec mial samochod ale ja go nie chce i szybciej go
    zezlomuje.
    Mial tez prawo do czesci mieszkania po dziadku, razem z bratem i ich mamą.
    Czy jesli przeprowadzimy sprawe spadkowa i sad orzeknie ze czesc mieszkania
    ojca przechodzi
    na moja mame i na mnie to wtedy bedziemy odpowiadali za dlugi ojca?

    I co do samochodu, jesli nikt z nas go nie przyjmie co sie z nim stanie?
    Czy urzad rejestracyjny bedzie od nas mogl wymagac np zezlomowania go.
    Bo okazuje sie ze jesli nie zrobimy sprawy to nie moge tego samochodu teraz
    zezlomowac i wyrejestrowac, nie mowiac o sprzedazy np na czesci.

    Przepraszam za tyle pytan ale pogubilem sie w tym wszystkim,
    Pozdrawiam
    R.

  • 6. Data: 2002-02-27 22:36:23
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 27 Feb 2002, Royy wrote:

    > Na razie nie. Moj ojciec mial samochod ale ja go nie chce i szybciej go
    > zezlomuje.

    To odrzuć spadek, nie będziesz odpowiadał za długi spadkowe.

> [...]
    > ojca przechodzi
    > na moja mame i na mnie to wtedy bedziemy odpowiadali za dlugi ojca?

    Tak, ale przecież nie musi tak być. Możecie też skorzystać z
    dobrodziejstwa inwentarza.

    > I co do samochodu, jesli nikt z nas go nie przyjmie co sie z nim stanie?

    Odziedziczy go Skarb Państwa.