  • 1. Data: 2002-02-24 11:57:09
    Temat: Spolka Cywilna - jak wystapic
    Od: "Pawel Rojek" <p...@r...pl>

    Witam wszystkich.

    Mam pytanie zwiazane z wystapieniem ze spolki cywilnej - jak w temacie.

    Jest 3-osobowa spolka cywilna, spolka ta nie przynosi dochodow, poniewaz
    caly czas splacane sa raty za urzadzenie, na ktorym ta spolka zarabia
    (powinna zarabiac).
    Jedna z tych 3 osob widzi, ze dalsza wsolpraca nie ma sensu, poniewaz spolka
    nie przynosi od dlugiego czasu konkretnego zysku, wiec chce sie wypisac ze
    spolki, problem jest jednak taki, ze za to urzadzenie trzeba splacic raty do
    konca. Powiedzmy, ze do splacenia laczna kwota z odsetkami to 45tys zl.
    Czyli po 15tys na wspolnika.
    Czy jest jakis w miare prosty sposob, zeby powiedzmy dajac pozostalym
    wspolnikom 15tys. zrezygnowac ze spolki? Czy sa do tego jakies ograniczenia,
    wytyczne?

    Co trzeba zrobic, zeby z takiej spolki cywilnej zrezygnowac, wypiac sie, ale
    tak, by tych pozostalych dwoje wspolnikow zostalo w spolce, poniewaz komus
    to urzadzenie musi zostac.

    Bede bardzo, ale to bardzo wdzieczny za ew. pomoc na liscie lub prywatnie na
    maila.

    p...@r...pl

    Pozdrawiam
    Paweł Rojek

  • 2. Data: 2002-02-24 14:00:37
    Temat: Re: Spolka Cywilna - jak wystapic
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 24 Feb 2002, Pawel Rojek wrote:

    > Mam pytanie zwiazane z wystapieniem ze spolki cywilnej - jak w temacie.

    Ze spółki można wystąpić domyślnie z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia
    - art. 869 KC. Występującemu zwraca się wtedy jego wkład i rzeczy
    które wniósł do używania.

    Osobną sprawą jest natomiast zaciągnięte zobowiązanie, które istnieje
    solidarnie między wspólnikami nadal, nawet jeśli nie pozostają w stosunku
    spółki. W tym przypadku wierzyciel może skierować egzekucję do dowolnego z
    nich, a ściągnięte kwoty w wysokości przekraczającej procentowo udział
    wspólnika podlegają regresowi.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-26 13:14:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    st...

    > Ze spółki można wystąpić domyślnie z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia
    > - art. 869 KC.

    A praktycznie kiedy sie chce.
    - za zgoda wspolnikow
    - z waznych przyczyn

> [...]
    > Osobną sprawą jest natomiast zaciągnięte zobowiązanie, które istnieje
    > solidarnie między wspólnikami nadal, nawet jeśli nie pozostają w stosunku

    Jak zwykle prawdziwe schody sa przy "podziale majatku".

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-02-26 13:25:07
    Od: Wojtek S <w...@p...pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > Jak zwykle prawdziwe schody sa przy "podziale majatku".
    Bo to powinno zostać zapisane w umowie przy tworzeniu spółki.

    --
    Pozdrówka
    Wojtek