  • 1. Data: 2002-02-24 11:17:46
    Temat: niesplacony kredyt na samochod
    Od: "Soft" <s...@w...pl>

    Witam,

    Mam taka sytuacje.
    Moja (wowczas) zona wziela w 1998 kredyt na samochod. Ja podpisalem zgode na
    ten kredyt. Sytuacja byla taka, ze nigdzie wtedy nie pracowalem i nie mialem
    zadnych dochodow. Bylem bezrobotny, wiec podobno - jak mi w pewnym banku
    wytlumaczono - nie moglem byc wspolkredytobiorca, poniewaz nie wykazywalem
    zadnych dochodow. W roku 2000 rozwiodlem sie z zona. Byla zona przebywa za
    granica i bank nie moze od niej sciagnac pieniedzy (samochod na kupno
    ktorego byl zaciagniety kredyt moja ex-zona sprzedala, ale kredytu nie
    splacila - po prostu wyjechala). W trakcie rozwodu nie bylo zadnego podzialu
    majatku.

    Czy w takiej sytuacji bank moze zadac teraz ode mnie splaty kredytu ??

    Moje obawy wynikaja z tego, ze wszedzie, gdzie sie w tej chwili udaje - np.
    zlozylem wniosek o wydanie karty debetowej czy tez kredytowej - dostaje
    odmowe bez podania przyczyny. Nie wiem co jest grane...

    S.

  • 2. Data: 2002-02-24 14:06:27
    Temat: Re: niesplacony kredyt na samochod
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 24 Feb 2002, Soft wrote:

> [...]
    > wytlumaczono - nie moglem byc wspolkredytobiorca, poniewaz nie wykazywalem

    Jeśli żona sama by zaciągnęła kredyt, to środki na jego spłatę powinny
    pochodzić z jej majątku odrębnego. Ale na to żaden bank nie pójdzie, więc
    wymagana jest zgoda współmałżonka, która automatycznie obejmuje egzekucją
    majątek wspólny. Zapewne bank uznał że majątek żony (tzn. jej wkład do
    wspólnego) jest na tyle znaczny że mąż nie potrzebuje dodatkowo
    potwierdzać swych dochodów.

    > Czy w takiej sytuacji bank moze zadac teraz ode mnie splaty kredytu ??

    Niestety tak. Z art. 41 ust. 3 KRO nie możesz skorzystać, bo jesteś
    współdłużnikiem banku (jeśli dobrze rozumiem).

    Jedyna rada to jak najszybciej przeprowadzić podział majątku (z kuratorem
    w miejsce żony jeśli nie znasz jej miejsca pobytu), skierować egzekucję
    do jej części i modlić się żeby starczyło.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.