eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi

  • 31. Data: 2015-08-24 14:20:10
    Temat: Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-08-24 o 14:11, Shrek pisze:

    > Czyli dość słaby.

    Generalnie jak się chce zauważyć korelację to się ją zauważy. Ja się
    chce powiązać ją z przyczyną i skutkiem to się powiąże.
    A jak się ma interes żeby szczepionki pod żadne zagrożenia nie łapały
    (co jest dość niespotykane) to się odwróci kota ogonem żeby nic nie
    zauważyć. Żeby zarabiać kasę i nie płacić odszkodowań jak coś pójdzie
    nie tak. A ta gorąca kawa co poparzyła konsumenta?
    Można? Można. :-)

  • 32. Data: 2015-08-24 14:36:45
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Ale w takim przypadku występuje czyjaś wina - ktoś zaniedbał,
    > spartolił, zaoszczędził, oszukał.

    > Nie może. Zaniechanie szczepienia naraża nie tylko dane dziecko na
    > ryzyko rzędy wielkości większe ale także naraża resztę społeczeństwa.

    Brak szczepienie przeciw tężcowi *także* naraża resztę społeczeństwa?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C4%99%C5%BCec

    Wiec nie bądź bezdennym idiotą lub politrukiem robiącym z innych idiotów
    wrzucając _wszystkie_ szczepienia do jednego wora. Ja byłem zwolennikiem
    szerokiego poszerzania w pełni przymusowych szczepień dopóki nie zobaczyłem
    jakie szczepienia "ekonomicznie zainteresowani" chcą _także_ upchnąć jako
    przymusowe. Bez jakiejkolwiek odpowiedzialności państwa/NFZ za negatywne
    skutki szczepień przymusowych i "silnie zalecanych" zdania nie zmienię na pewno.

    Ja o zasadności przymusowych szczepień a także "właściwej sile przymusu" jestem
    gotów dyskutować _tylko dla każdego szczepienia z osobna_. Bo twój argument
    jest zasadny dla (sporej) _części_ szczepień ale rozciąganie go na wszystkie
    szczepienia to bezwstydny przekręt. Więc: Jesteś przekręconym czy
    przekręcającym?

    --
    A. Filip
    Kto w naszych czasach jeszcze mówi o eksterminacji Ormian?

  • 33. Data: 2015-08-24 14:39:53
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Tylko tę nieszczepioną część. Zgodnie z zasadą chcącemu nie dzieje się
    > krzywda.

    <adwokat-diabła> _Dziecko_ chce nie być szczepione? </adwokat-diabła>

  • 34. Data: 2015-08-24 14:41:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-24 o 14:39, A. Filip pisze:

    > <adwokat-diabła> _Dziecko_ chce nie być szczepione? </adwokat-diabła>

    Zgodnie z prawem dziecko nie ma swojej woli, którą mogło by wyrazić, a w
    jego imieniu działają opiekunowie lub sąd.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2015-08-24 14:49:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-24 14:20, z wrote:

> [...]
    > zauważyć. Żeby zarabiać kasę i nie płacić odszkodowań jak coś pójdzie
    > nie tak. A ta gorąca kawa co poparzyła konsumenta?

    Wszystko można. Sąd oceni sam.
    Shrek.

  • 36. Data: 2015-08-24 15:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale wiesz - grozne powiklania u jednego pacjenta na 100 tys, to w
    > skali kraju ~380 osob.

    No to sprawdz ile było powikłan i zgonów po takiej odrze...

    > Pytanie, czy groznych powiklan po tych chorobach byloby wiecej ?

    Zdecydowanie...

    > Taka np ptasia grypa, mozna bylo kupic szczepionki hurtem lub nie ...
    > poszlo o pieniadze, ale powiedzmy, ze bylaby tania - szczepic, czy nie
    > ?
    > Epidemii w koncu nie bylo, ofiar smiertelnych byla cos jedna ...

    Ale nie rozmawiamy o tego typu szczepionkach.
    rozmawiamy o szczepieniach obowiazkowych, przecwiczonych przez lata,
    ulepszonych itd.

  • 37. Data: 2015-08-24 15:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Tylko tę nieszczepioną część.

    Nieprawda.
    Szczepienia tylko zmniejszaja ryzyko zachorowań.

  • 38. Data: 2015-08-24 15:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Po prostu musisz przyjąć do wiadomości, że wahania klimatu od lodu w
    > Warszawie (ochłodzenie) po drzewa na Grenlandii (ocieplenie) są jak
    > najbardziej naturalne.

    hmm, na przestrzeni 50 lat?
    Bo to ze przez tysiace lat to i owszem...

  • 39. Data: 2015-08-24 15:03:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >negatywne
    >skutki szczepień przymusowych i "silnie zalecanych" zdania nie

    Myslisz, ze cos sie zmieni ?
    Dostaniesz oficjalna ulotke "zalecane szczepienia", z dopiskiem "na
    wlasna odpowiedzialnosc", szczepienie dobrowolne, a wiec tez "skutki
    uboczne na wlasna odpowiedzialnosc", a potem i tak bedzie dwuletnia
    kolejka do specjalisty, no bo "znaczne srodki musimy przeznaczac na
    ratowanie niefrasobliwych, co sie nie zaszczepili".
    Chyba ze spoleczenstwo zmieni podejscie i "niezaszczepionych do
    szpitali nieprzyjmujemy" ...

    J.

  • 40. Data: 2015-08-24 15:04:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-24 o 15:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > hmm, na przestrzeni 50 lat?
    > Bo to ze przez tysiace lat to i owszem...

    Przez tysiące lat, to kilka cykli przechodzi (oczywiście nie tak
    ekstremalnych).

    --
    Liwiusz