  • 1. Data: 2005-04-08 20:46:47
    Temat: Postępowanie karne - wyjazd za granic
    Od: "Reader" <m...@i...pl>

    Cześć wszystkim,

    jakie jest postępowanie w przypadku, gdy osoba popełniła przestępstwo w
    Polsce i wyjechała za granicę ??
    Dokładnie chodzi o oszustwo (art. 286 k.k.) finansowe.

    Jakie są szanse na wyegzekwowanie od tej osoby stawienia się przed sądem ??

    dzięki za wyjaśnienia

    pozdrawiam
    Reader

  • 2. Data: 2005-04-08 21:39:49
    Temat: Re: Postępowanie karne - wyjazd za granic
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Reader" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dokładnie chodzi o oszustwo (art. 286 k.k.) finansowe.
    >
    > Jakie są szanse na wyegzekwowanie od tej osoby stawienia się przed sądem
    ??

    Jest miedzynarodowy list gonczy i ekstradycja, a w przypadku gdy podejrzany
    przebywa na terenie UE mamy tez europejski nakaz aresztowania. Takze sa
    mozliwosci i to dosc skuteczne rzeklbym.

  • 3. Data: 2005-04-08 21:45:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Reader wrote:

> [...]
    > Dokładnie chodzi o oszustwo (art. 286 k.k.) finansowe.
    >
    > Jakie są szanse na wyegzekwowanie od tej osoby stawienia się przed sądem ??

    Myślę, że dość ważną informacją, jaką powinieneś podać, jest kraj, do
    którego dana osoba wyjechała.

  • 4. Data: 2005-04-08 22:09:09
    Od: "Reader" <m...@i...pl>

    > Myślę, że dość ważną informacją, jaką powinieneś podać, jest kraj, do
    > którego dana osoba wyjechała.

    Kraju nie znam, natomiast jest on napewno członkiem UE.

    pozdrawiam
    Reader

  • 5. Data: 2005-04-09 11:54:02

> [...]
    > przebywa na terenie UE mamy tez europejski nakaz aresztowania. Takze sa
    > mozliwosci i to dosc skuteczne rzeklbym.

    Z własnego doświadczenia mogę powiedzić,że ściganie takiej osoby jest mało
    skuteczne ,chyba że chodzi o wielkie kwoty.Mój dłuznik zniknął za granicę 2
    latka temu i jest winien duuużo kasy paru firmom.W sądzie poradzono mi że
    lepiej wrzucić to w koszta i skończyc temat,szkoda nerwów.Poza tym wchodzą
    kolejne opłaty i nie wiadomo czy będa do odzyskania.
    Więc mniej optymizmu.