  • 1. Data: 2005-04-08 16:37:31
    Temat: Dane osobowe a ubezpieczenie komunikacyjne
    Od: piwar <p...@p...com>

    Czy jesli dostalibyscie pismo z PZU z drukiem wplaty raty ubezpieczenia
    samochodu, o ktorym dowiadujecie sie dopiero z tego pisemka, ze jest
    Wasza wlasnoscia (dokladniej - widnieje w polu zleceniodawca/posiadacz),
    zglosilibyscie to tylko do PZU, czy tez podejrzenie popelnienia?
    Uzywaja moich danych osobowych w zwiazku z samochodem, ktory nie jest
    moja wlasnoscia, o ktorym pierwszy slysze. A do tego nie maja chyba
    prawa? To wersja prostsza - pomylka, ale nie moge wykluczyc, ze ktos
    mogl sobie "mnie uzyc"...
    Mam co prawda samochod i jest ubezpieczony w PZU. Co więcej, w tym
    inspektoracie, ktory przeslal list. List i druk zawiera moje imie i
    nazwisko oraz dokladnie moj adres (ulica, dom, mieszkanie). Jestem tam
    wpisany jako wspolwlasciciel razem z kobieta o moim nazwisku (o ile sie
    orientuje, ani moja mama, ani siostra nie ma tak na imie a ja jestem
    kawalerem).
    Podejrzewam zwykla pomylke, ale... Mam w glowie jeden zgrzyt
    niewyjasniany (zwiazany z PZU zreszta) i teraz wole dmuchac na zimne.
    Poza tym jak czytam o sposobach wykorzystywania danych osobowych...

    Pozdr.
    piwar.

  • 2. Data: 2005-04-10 09:17:33
    Temat: Re: Dane osobowe a ubezpieczenie komunikacyjne
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    piwar wrote:
> [...]
    > niewyjasniany (zwiazany z PZU zreszta) i teraz wole dmuchac na zimne.
    > Poza tym jak czytam o sposobach wykorzystywania danych osobowych...

    Niedawno znajomy opisał mi sytuację, kiedy ubezpieczyciel przysłał mu
    druk, a potem upomnienie.
    Facet poszedł to załatwić (niestety tylko ustnie). Oczywiście obiecali
    mu, że wszystko odkręcą.
    A następne, co dostał, to sądowy nakaz zapłaty.

    Możesz zatem:
    -przekazać im oficjalne pismo z żądaniem wyjaśnień (adresowane na
    dyrektora oddziału), grożąc, że jeżeli szybko tego nie wyjaśnią i nie
    zaprzestaną naruszeń, to będziesz zmuszony przekazać tę sprawę do GIODO
    (mieli Twoje dane z Twojej umowy i wykorzystali je niezgodnie z prawem -
    wpisując je w inną umowę) oraz do prokuratury (z podejrzeniem
    popełnienia przestępstwa - obecnie bowiem wszystko wskazuje na to, że
    wykorzystali Twoje dane osobowe do celów fikcyjnej umowy).
    Pismo powinieneś albo złożyć w oddziale, żądając prezentaty (czyli
    potwierdzenia, że do nich dotarło) na kopii, albo przynajmniej przesłać
    listem poleconym z potwierdzeniem odbioru.
    Najlepiej, żebyś złożył je na miejscu i od razu kogoś odpowiedzialnego
    postraszył. Złożyć musisz nawet jeśli powiedzą, że to zwykła pomyłka i
    to odkręcą - proszę bardzo, niech Ci odpowiedzą na piśmie, jak to
    odkręcają, a Ty w razie czego masz dowód, że ich informowałeś, więc
    jeśli tego nie odkręcą, to już nie będą mogli się powoływać na żadną
    pomyłkę.

    Jeśli chcesz bardzo dmuchać na zimne, to możesz wystąpić od razu naraz
    do GIODO, Prokuratury, właściwego oddziału firmy i centrali firmy.

    Ps. Skoro druk wpłaty dotarł do Ciebie, to zapewne znaczy, że wpisali
    Cię tam na pierwszym miejscu.

    --
    MArta
    m...@N...pl