  • 1. Data: 2005-04-08 23:01:31
    Temat: Czyje dziecko?
    Od: Jacek Wojnarowski <z...@g...pl>

    Witam,
    Piszę w imieniu mojego znajomego, ktoremu zycie sie troszke
    skomplikowlo. Mial romans z pewna mezatka, ale trwalo to krotko. Po
    rozstaniu ona odezwala sie do niego informujac go, ze beda mieli
    dziecko. On oczywiscie nie przyznaje sie do dziecka, poniewaz (jak mi
    mowi) ma pewnosc. Co mozna z tym zrobic? Czy jak ona poda go jako ojca,
    to czy mozna to jakos podwazyc?

    Z powazaniem,
    --
    Jacek Wojnarowski - jacek.wojnarowski [malpa] sprzedaz.org
    skype: jacek.wojnarowski

  • 2. Data: 2005-04-08 23:57:20
    Temat: Re: Czyje dziecko?
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Wojnarowski" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie przyznaje sie do dziecka, poniewaz (jak mi mowi) ma pewnosc. Co mozna
    > z tym zrobic? Czy jak ona poda go jako ojca, to czy mozna to jakos

    ustalenie ojcostwa - przy zgłaszaniu dziecka [po urodzeniu] podaje sie ojca
    i zgloszony ma oswiadczyc ze uznaje ojcostwo - jak nie badanie.

    Inna sprawa ze przy pewnym zestawie grup krwi to tylko genetyczne wykażą
    niemożliwość tego ojcostwa.

    Piotr Żebrowski
    http://www.otwarte.com.pl

  • 3. Data: 2005-04-09 00:13:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Żebrowski" <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:d375os$dp6$1@news.onet.pl...

> [...]
    > i zgloszony ma oswiadczyc ze uznaje ojcostwo - jak nie badanie.
    >
    > Inna sprawa ze przy pewnym zestawie grup krwi to tylko genetyczne

    Obecnie badania genetyczne są tańsze, niż badania krwi, tak więc raczej
    z tym ni ma problemu.

  • 4. Data: 2005-04-09 04:54:47
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:d3770o$35m$1@nemesis.news.tpi.pl

    > [......................]
    > Obecnie badania genetyczne są tańsze, niż badania krwi, tak więc raczej
    > z tym ni ma problemu.

    Czyżby walił się mit, że mężatka to "najbezpiecznieszy towar"
    i dziecko jest automatycznie "przypisywane" mężowi?.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Zamach na dyktatora mody potępią wszystkie żurnale.

  • 5. Data: 2005-04-09 06:18:48
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > --
    > Pozdrawiam - Andrzej_K.
    > Zamach na dyktatora mody potępią wszystkie żurnale.

    kodeks rodzinny i opiekuńczy
    Art. 62.

    § 1. Jeżeli dziecko urodziło się w czasie trwania małżeństwa albo przed
    upływem trzystu dni od jego ustania lub unieważnienia, domniemywa się, że
    pochodzi ono od męża matki. Domniemania tego nie stosuje się, jeżeli dziecko
    urodziło się po upływie trzystu dni od orzeczenia separacji.

    § 2. Jeżeli dziecko urodziło się przed upływem trzystu dni od ustania lub
    unieważnienia małżeństwa, lecz po zawarciu przez matkę drugiego małżeństwa,
    domniemywa się, że pochodzi ono od drugiego męża.

    § 3. Domniemania powyższe mogą być obalone tylko na skutek powództwa o
    zaprzeczenie ojcostwa.

    Art. 63. Mąż matki może wytoczyć powództwo o zaprzeczenie ojcostwa w ciągu
    sześciu miesięcy od dnia, w którym dowiedział się o urodzeniu dziecka przez
    żonę.

  • 6. Data: 2005-04-09 06:41:21
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    > § 1. Jeżeli dziecko urodziło się w czasie trwania małżeństwa albo przed
    > upływem trzystu dni od jego ustania lub unieważnienia, domniemywa się, że
    > pochodzi ono od męża matki.

    Innymi slowy panie Jacku, to nie wasz znajomy ma problem, tylko jego
    kochanka mężatka.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 7. Data: 2005-04-09 06:58:43
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >
    > ojca

    > wykażą

    > Obecnie badania genetyczne są tańsze, niż badania krwi, tak więc raczej

    Ile kosztują badania genetyczne (i gdzie), skoro twierdzisz, że są
    "tańsze niż badania krwi"? Sądowe badanie genetyczne w kierunku
    ustalenia ojcostwa kosztowało ostatnio 2.200 zł, na Allegro jakiś
    wesołek oferował takie badanie za 1.500 zł (było jakiś czas temu na
    grupie). Podstawowe badanie krwi na ustalenie przynależnasci grupowej
    jakiś czas temu kosztowało u w mojej przychodni 27 zł. Nie wem ile
    kosztuje badanie dokładniejsze, ustalające więcej cech grupowych, ale na
    pewno nie będzie droższe niż kilkaset złotych.

    A co do przypadku omawianego.
    Jeżeli matka jest meżatką, to za ojca uważa się jej męża, chyba, że w
    ciągu 6 miesięcy od dowiedzenia się o urodzeniu dziecka przez żonę jej
    mąż, albo ojciec dziecka wytoczy powództwo o zaprzeczenie ojcostwa. Z
    powództwiem takim może wystąpić też matka. Bez tego nie może nastąpić
    uznanie dziecka, bo uznać można tylko dziecko, którego ojciec dziecka
    pozamałżeńskiego jest nieznany. Było to chyba omawiane przy okazji wątku
    w którym szczęśliwy ojciec żalił się, że za ojca jego dziecka uważa się
    byłego męża ukochanej kobiety.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 8. Data: 2005-04-09 06:59:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    SQLwysyn wrote:

    > Innymi slowy panie Jacku, to nie wasz znajomy ma problem, tylko jego
    > kochanka mężatka.

    Bo nawet jakby chciała to nie ma szans, bo nie przewiduje się akcji pt.
    ustalenie ojcostwa, tylko zaprzeczenie ojcostwa, czyli w pierwszej
    kolejności szanowny mąż musiałby zaprzeczyć, że to nie jego.
    Dopiero potem można szukać nowego tatusia dla dzidziusia.

  • 9. Data: 2005-04-09 08:14:08
    Od: Jacek Wojnarowski <z...@g...pl>

    > Innymi slowy panie Jacku, to nie wasz znajomy ma problem, tylko jego
    > kochanka mężatka.

    Ok, serdecznie dziekuje za odpowiedz.
    No i dzwone do Krzycha.. ;)

    Pozdrawiam,

  • 10. Data: 2005-04-09 09:23:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Otto Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d37ug4$s1l$1@inews.gazeta.pl...

    Podobno - bo nie sprawdzałem - badanie DNA kosztuje 300 zł. Ale ten
    koszt jest w resortowym Laboratorium Kryminalistyki. Nie przypuszczałem,
    ze na użytek cywili jest tak znaczna różnica. 27 zł, to chyba oznaczenie
    grupy krwi. Ekspertyza jest "nieco" droższa.