  • 1. Data: 2005-04-08 18:16:30
    Temat: Urlop okolicznościowy - przedawnienie?
    Od: "IYIS" <m...@w...pl>

    Witam ponownie.
    Czy urlop okolicznościowy (np. z powodu śmierci
    kogoś z rodziny) się przedawnia?
    I przy okazji - czy mając wezwanie do sądu gdzieś daleko
    od miejsca zamieszkania też należy się urlop okolicznościowy?
    --

    pozdrawiam
    IYIS

  • 2. Data: 2005-04-08 18:35:43
    Temat: Re: Urlop okolicznościowy - przedawnienie?
    Od: "Sławomir Koper" <s...@p...onet.pl>

    > I przy okazji - czy mając wezwanie do sądu gdzieś daleko
    > od miejsca zamieszkania te? nale?y si? urlop okolicznościowy?

    Nalezy sie zwolnienie z pracy.

    rozp. z dnia 15 maja 1996 r.
    w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecno?ci w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnie? od prac (dz. u. nr 60, poz. 281).

    § 6. Pracodawca jest obowiazany zwolnic pracownika od pracy na czas niezbedny do
    stawienia sie na wezwanie organu administracji rzadowej lub samorzadu
    terytorialnego, sadu, prokuratury, policji albo organu prowadzacego postepowanie w
    sprawach o wykroczenia

    I pamietaj o:

    § 3. Dowodami usprawiedliwiajacymi nieobecnosc w pracy sa:
    4) imienne wezwanie pracownika do osobistego stawienia sie wystosowane przez
    organ wlasciwy w sprawach powszechnego obowiazku obrony, organ administracji
    rzadowej lub samorzadu terytorialnego, sad, prokurature, policje lub organ
    prowadzacy postepowanie w sprawach o wykroczenia - w charakterze strony lub
    swiadka w postepowaniu prowadzonym przed tymi organami, zawierajace adnotacje
    potwierdzajaca stawienie sie pracownika na to wezwanie,

    Pozdr
    slawek

  • 3. Data: 2005-04-08 18:44:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "IYIS" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam ponownie.
    > Czy urlop okolicznościowy (np. z powodu śmierci
    > kogoś z rodziny) się przedawnia?

    To jest urlop okolicznościowy, a więc musi mieć związek z okolicznością.
    Nie możesz sobie go wziąć byle kiedy, bowiem musisz wykazać, ze ma to
    związek. Podejrzewam, że w okolicy kilku dni od zdarzenia, to da się to
    uzasadnić koniecznością załatwienia jakiś spraw urzędowych.

  • 4. Data: 2005-04-08 19:35:28
    Od: "IYIS" <m...@w...pl>

> [...]
    > związek. Podejrzewam, że w okolicy kilku dni od zdarzenia, to da się to
    > uzasadnić koniecznością załatwienia jakiś spraw urzędowych.

    No właśnie , ale ja nigdzie nie mogę znaleźć przepisu określającego
    jasno że jest taki a taki termin . Na jakiej więc podstawie
    pracodawca może odmówić udzielenia urlopu? No i dlaczego
    poza przedstawieniem aktu zgonu muszę coś wykazywać?
    (Pomijam już fakt że załatwianie jakichkolwiek spraw urzędowych
    zajmuje przeważnie więcej niż wynosi tenże urlop)
    --
    pozdrawiam
    IYIS

  • 5. Data: 2005-04-08 20:10:19
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Witam ponownie.
    > Czy urlop okoliczno?ciowy (np. z powodu ?mierci
    > kogo? z rodziny) się przedawnia?

    Tak. To jest URLOP OKOLICZNOSCIOWY udzielany na OKOLICZNOSC ;-) Tak wiec
    jesli z powodu smierci kogos z rodziny (odpingowac) to udzielany jest
    najczesciej w dniach pogrzebu lub w bliskim jego terminie. Nie mozesz go
    wziasc po miesiacu roku, itp itd, poniewaz nie ma juz uzasadnienia jego
    udzielenie.

    > I przy okazji - czy maj?c wezwanie do s?du gdzie? daleko
    > od miejsca zamieszkania też należy się urlop okoliczno?ciowy?

    Nie.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2005-04-08 20:35:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No właśnie , ale ja nigdzie nie mogę znaleźć przepisu określającego
    > jasno że jest taki a taki termin .

    Z tego co wiem, to nie ma.

    > Na jakiej więc podstawie
    > pracodawca może odmówić udzielenia urlopu? No i dlaczego
    > poza przedstawieniem aktu zgonu muszę coś wykazywać?

    Bo to urlop okolicznościowy, więc jest udzielany w okreslonym celu.

    > (Pomijam już fakt że załatwianie jakichkolwiek spraw urzędowych
    > zajmuje przeważnie więcej niż wynosi tenże urlop)

    Na to ja już nic nie poradzę.