  • 1. Data: 2005-04-08 16:33:19
    Temat: społka cywilna- rozwiązanie umowy
    Od: "Kacper" <K...@p...onet.pl>

    mam pytanie: jaki Sąd jest wlasciwy do orzekania o zadaniu jednego ze
    wspolnikow o rozwiazanie spolki (rejonowy, okregowy) i po drugie: w jakim
    trybie jest taka sprawa prowadzona (proces, nieproces, a moze proces -
    sprawa gospodarcza)

    Kacper

  • 2. Data: 2005-04-08 17:15:52
    Temat: Re: społka cywilna- rozwiązanie umowy
    Od: "SiEmIoN" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > wspolnikow o rozwiazanie spolki (rejonowy, okregowy) i po drugie: w jakim
    > trybie jest taka sprawa prowadzona (proces, nieproces, a moze proces -

    Szczegóły poprosimy. Jaka spółka, gdzie rejestowana, itd?

    --
    Pozdrawiam :) helldust
    h...@t...pl

  • 3. Data: 2005-04-08 17:25:11
    Od: "Kacper" <K...@p...onet.pl>

    SiEmIoN wrote:

    > Szczegóły poprosimy. Jaka spółka, gdzie rejestowana, itd?

    o zapomnialem podac w tresci: chodzi mi o spolke cywilna.. Domyslam sie, ze
    trzeba pozwac pozostalych wspolnikow , a moze nie mam racji.....

    Kacper

  • 4. Data: 2005-04-08 17:27:45
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "SiEmIoN" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Szczegóły poprosimy. Jaka spółka, gdzie rejestowana, itd?

    Napisal przeciez, ze spolka cywilna, a jak cywilna to rejestruje sie nie
    spolke, ale samych wspolnikow w ewidencji dzialalnosci gospodarczej.

  • 5. Data: 2005-04-08 18:13:29
    Od: "SiEmIoN" <s...@p...onet.pl>

    > Napisal przeciez, ze spolka cywilna, a jak cywilna to rejestruje sie nie
    > spolke, ale samych wspolnikow w ewidencji dzialalnosci gospodarczej.

    Sorki za szybko czytałem :) Spółka cywilna to twór dziwny i KH nie występuje
    o ile pamiętam. Zawiązanie spółki to umowa i wpis do ewidencji działalności
    gospodarczej (do KRS takiej spółki wpisać nie można). Więc rozwiązanie
    następuje z chwilą wykreslenia z ewidencji. Żadasz wykreslenia, składasz
    formularz, piszesz wniosek o rozwiązanie umowy spółki. Jeżeli drugi współnik
    nie chce rozwiązania umowy to właściwym bedzie Sąd Rejonowy Wydział
    Gospodarczy. Jeżeli sąd gospodarczy uzna że jest niewłasciwy do
    rozpatrzennia sprawy to prześle akta do wydziału cywilnego bądź innego sądu.
    Ważnym jest też czy macie uregulowane wszystkie sprawy finansowe bo inaczej
    czeka Cię kilka latek bojów sądowych.

    --
    Pozdrawiam :) helldust
    h...@t...pl

  • 6. Data: 2005-04-08 19:29:05
    Od: "Kacper" <K...@p...onet.pl>

    SiEmIoN wrote:

> [...]
    > gospodarczy uzna że jest niewłasciwy do rozpatrzennia sprawy to
    > prześle akta do wydziału cywilnego bądź innego sądu.

    no super, ale wlasnie o to mi hodzi, czy Gospodarczy, czy "zwykly" cywilny
    wydzial, oto jest pytanie......

    ale dzieki za zainteresowanie
    Kacper

  • 7. Data: 2005-04-08 19:45:51
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Kacper" <K...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d36m1s$rlf$1@news.onet.pl...

    > no super, ale wlasnie o to mi hodzi, czy Gospodarczy, czy "zwykly" cywilny
    > wydzial, oto jest pytanie......

    Skoro spolka jest umowa prawa cywilnego (jest regulowana w kc) to wlasciwy
    powinien byc wydzial cywilny.

  • 8. Data: 2005-04-08 20:40:31
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kacper" <K...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:d36m1s$rlf$1@news.onet.pl...

    > Skoro spolka jest umowa prawa cywilnego (jest regulowana w kc) to wlasciwy
    > powinien byc wydzial cywilny

    zostala jeszcze do omowienia wlasciwosc miejscowa... :-)

  • 9. Data: 2005-04-08 21:11:19
    Od: "SiEmIoN" <s...@p...onet.pl>

    > zostala jeszcze do omowienia wlasciwosc miejscowa... :-)

    Miejsce prowadzenia działalności :)

    --
    Pozdrawiam :) helldust
    h...@t...pl

  • 10. Data: 2005-04-09 07:29:46
    Od: "Kacper" <K...@p...onet.pl>

    SiEmIoN wrote:

    > Miejsce prowadzenia działalności :)

    z tym to bym sie nie zgodzil, gdyz jesli to jest pozew, to wg mnie miejsce
    zamieszkania pozwanego.

    Kacper