  • 1. Data: 2010-07-24 13:35:25
    Temat: Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?
    Od: "Reaper" <s...@s...pl>

    Witam.

    Pracuję w korporacji, gdzie otrzymuje się premie sprzedażowe.

    Jedno z zamówień, które pozyskałem zostało (ja to nazywam "ukradzione")
    przez innego pracownika.
    Dzięki temu ten pracownik dostanie za nie prowizję, a zamówienie pozyskałem
    ja.

    W mailu do tego pracownika użyłem stwierdzenia: "...zwyczajnie ukradł Pan
    zamówienie".

    Ów maila wysłałem również do jego kierownika oraz specjalnej sekcji
    zajmującą się takimi nadużyciami.

    Kierownik tego pracownika straszy mnie teraz artykułem 212 kodeksu karnego.

    Czy ten artykuł ma zastosowanie w tym przypadku ?

  • 2. Data: 2010-07-24 14:23:28
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

    begin o nicku Reaper napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

> [...]
    > karnego.
    >
    > Czy ten artykuł ma zastosowanie w tym przypadku ?
    Nie. Pracownik ma prawo skarżyć się na zachowanie innych pracowników do
    zwierzchników, a także na zwierzchników do ich przełożonych. Nawet w
    przypadku nieprawdy skarga taka nie może być odbierana jako czynność
    wyczerpująca znamiona przestępstwa z art 212 KK. Żaden normalny sąd tego
    nie uzna. Podobną sytuację przerabiałem kiedyś, tylko skarżyłem się na
    zwierzchnika.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 3. Data: 2010-07-24 14:26:57
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-24 15:35, Reaper pisze:
> [...]
    > zajmującą się takimi nadużyciami.
    >
    > Kierownik tego pracownika straszy mnie teraz artykułem 212 kodeksu karnego.

    Widocznie ten kierownik to też złodziej. a tamten pracownik to jego kumpel.

    --
    animka

  • 4. Data: 2010-07-24 14:40:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 24 Jul 2010 16:23:28 +0200, Maciek napisał(a):

    > Nawet w
    > przypadku nieprawdy skarga taka nie może być odbierana jako czynność
    > wyczerpująca znamiona przestępstwa z art 212 KK.

    No akurat jeśli jest to nieprawda to jest to typowe pomówienie.
    Ale gadanie kierownika jest o tyle absurdalne, że przy ściganiu
    przestępstwa tego rodzaju trzeba się troszkę wysilić. Wydaje mi się, że
    to tylko gadanie jest zatem.

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 5. Data: 2010-07-24 15:23:40
    Od: "TomekK" <s...@g...com>

> [...]
    >
    > W mailu do tego pracownika użyłem stwierdzenia: "...zwyczajnie
    > ukradł Pan zamówienie".
    >
    > Ów maila wysłałem również do jego kierownika.

    Jakiego "ów", to słowo się odmienia, jak widze coś takiego, to aż mnie
    skręca.

    > Kierownik tego pracownika straszy mnie teraz artykułem 212 kodeksu
    > karnego.
    >
    > Czy ten artykuł ma zastosowanie w tym przypadku ?

    Tak.

  • 6. Data: 2010-07-24 15:42:19
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 24 Jul 2010 17:23:40 +0200, TomekK napisał(a):

    > Jakiego "ów", to słowo się odmienia,

    "Ów" jest tu akurat OK, mógłbyś raczej czepić się "maila".

    > jak widze coś takiego, to aż mnie skręca.

    "Widzę".

    AK

  • 7. Data: 2010-07-24 16:31:21
    Od: <s...@a...pl>

    > "Ów" jest tu akurat OK, mógłbyś raczej czepić się "maila".

    A nie "owego"? :)

  • 8. Data: 2010-07-24 17:15:34
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 24 Jul 2010 18:31:21 +0200, s...@a...pl
    napisał(a):

    > A nie "owego"? :)

    Wysyła się (ów) mail, nie maila. Wysyła się list, nie lista.

    AK

  • 9. Data: 2010-07-24 20:31:42
    Od: "TomekK" <s...@g...com>

> [...]
    > tego
    > nie uzna. Podobną sytuację przerabiałem kiedyś, tylko skarżyłem się

    Bzdura. W przypadku mówienia nieprawdy, bylo by to zwyczajne
    pomówienie, i jak najbardziej czyn wypełnia znamiona 212 par. 1 kk.
    Przeciez pomawianie polega na stwierdzeniu nieprawdy w stosunku do
    osoby i innych podmiotow, o takim postępowaniu lub właściwościach tej
    osoby, które między innymi verba legis "mogą ją (...) narazić na
    utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju
    działalności" a wiec jak w morde strzelił przypadek o którym piszemy.

  • 10. Data: 2010-07-25 16:04:49
    Od: "Reaper" <s...@s...pl>

    Widzę, że zdania są podzielone.

    Co w przypadku, gdy sekcja nadużyć uzna, że pracownik przywłaszczył sobie
    moje zamówienie - rozstrzygnie spór na moją korzyść, gdzie ostatecznie to mi
    przypadnie prowizja za to zamówienie.

    Czy w takim przypadku art. 212 kk ma zastosowanie, skoro moje oskarżenie
    okaże się być słuszne ?