  • 11. Data: 2010-07-25 16:43:47
    Temat: Re: Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?
    Od: "Reaper" <s...@s...pl>

    I jak mogłem nazwać to, co zrobił ten pracownik ?

    Przywłaszczenie ? Wtedy tak samo mógłbym zostać oskarżony, że nazywam kogoś
    "przywłaścicielem".

    Bez sensu. Jeśli ktoś odbiera drugiemu jego własność, to chyba właśnie
    nazywa się to kradzież.

  • 12. Data: 2010-07-25 17:49:23
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-25 18:04, Reaper pisze:
    > Widzę, że zdania są podzielone.
    >
    > Co w przypadku, gdy sekcja nadużyć uzna, że pracownik przywłaszczył sobie
    > moje zamówienie - rozstrzygnie spór na moją korzyść, gdzie ostatecznie to mi
    > przypadnie prowizja za to zamówienie.
    >
    > Czy w takim przypadku art. 212 kk ma zastosowanie, skoro moje oskarżenie
    > okaże się być słuszne ?

    A masz jakiegoś świadka, jakieś dowody, że to było Twoje zamówienie?

    --
    animka

  • 13. Data: 2010-07-25 20:39:13
    Od: "Reaper" <s...@s...pl>

    > A masz jakiegoś świadka, jakieś dowody, że to było Twoje zamówienie?

    Oczywiście, że tak. Osobiście (telefonicznie) prowadziłem negocjacje z
    klientem, gdzie są odpowiednie zapisy w systemie, na którym pracuję.

    Dodatkowo moja rozmowa z klientem (jak się później okazało) była
    monitorowana do celów szkoleniowych.

    Więc jeśli chodzi o świadków, to jest to osoba szkoląca oraz odpowiednie
    zapisy w systemie, no i dodatkowo sam klient, który przyznaje, że sprzedawca
    oszust podał się za mnie i sfinalizował transakcję.

  • 14. Data: 2010-07-25 21:33:46
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-25 22:39, Reaper pisze:
    > Więc jeśli chodzi o świadków, to jest to osoba szkoląca oraz odpowiednie
    > zapisy w systemie, no i dodatkowo sam klient, który przyznaje, że sprzedawca
    > oszust podał się za mnie i sfinalizował transakcję.

    Weź go na świadka do Sądu Pracy.

    --
    animka

  • 15. Data: 2010-07-26 12:11:28
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Reaper" <s...@s...pl> napisał
    > Przywłaszczenie ? Wtedy tak samo mógłbym zostać oskarżony, że nazywam
    > kogoś "przywłaścicielem".
    > Bez sensu. Jeśli ktoś odbiera drugiemu jego własność, to chyba właśnie
    > nazywa się to kradzież.

    Jeśli coś jest prawdą to nie może stanowić pomówienia.
    Fakt faktem, trochę kolokwialne to nazywanie wynegocjowanie zamówienia
    "własnością" czy jego przejęcie "kradzieżą".