    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja z kamerami
    Date: Sun, 10 Feb 2019 13:26:33 +0100

    > Słusznie waść prawisz, tak jest. Ale bądź konstruktywny i pokaż drogę
    > wyjścia.

    Technicznie - problem głównie w zasilaniu. Jeśli chodzi o nagrania -
    codziennie wrzucane na zewnętrzny serwer (jeśli jest problem z
    niezawodnością to można automatycznie backupować na rewerach NGO
    zajmójących się przejrzystością życia politycznego i najwiekszych
    dzienników i czasopiosm;), (zaszyfrowane z sumą kontrolną) - kamera z
    samodiagnostyką (da się zrobić), w razie awarii powadomienie (choćby
    paszczowo przez kulsona radiem) operatora i odnotowanie tego faktu
    _natychmiast_ w tym systemie co zbiera materiały pod koniec służby - nic
    nie ma prawa zginąć, nie da się wstecznie spowodowac awarii.

    Obliczenia

    100 tysi policjantów * 180h * 85% (15 na urlopach i L4) * 25% (na tyle
    oceniam procentowo czas wykonywania czynności).

    3,8 M godzin miesięcznie. Moja kamera FHD w samochodzie dale 10Mb/s ale
    działa w x264 i 30kl/s. Dajmy 10kl/s i x265 to będzie 10/2,5/2 2 Mb/s
    czyli 0,25MB/s. Razy 60*60 równa się 900MB/h - powiedzmy 1GB/h

    Wracamy do 3,8Mh*1GB=3,800TB miesiecznie dużo. RAID 5 i wyjedzie 12 000.
    Podzilić na trzy tysie 4 TB dysków o ile czegoś nie popieprzyłem;) No to
    dajmy 2kl/s. z trzech tysi wyjdzie 800 - już realne.

    Tylko jak pisałem - nie w technikaliach problem. Na przykład teraz w DC
    gdzieś tak co 4 kulson pełni służbę bez imiennika a nawet bez
    identyfikacji jednostki. Widać jest na to pozwolenie, żeby kulsony były
    anonimowe.

    > Potrzebny jest
    > czas na przekonanie społeczeństwa do innej policji.

    Już był - od 89 policja pięła się w rankingach zawodów zaufania
    społecznego i były okresy że zajmowała drugie miejsce za strażakami.

    Shrek