  • Data: 2019-02-10 20:58:23
    Temat: Re: Policja z kamerami
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-02-10, the_foe <t...@c...pl> wrote:
    > Polska co roku w raporcie Human Right Watch jest wymieniana wsród państw
    > stosujących tortury. Sytuacje mogło poprawić wprowadzenie w 2015 zasady
    > owocu zatrutego drzewa. Ale PIS jak przejął władzę od razu to
    > zlikwidował, ku uciesze organów ścigania.
    > Komuś się może wydawać, ze np. wypuszczenie mordercy na wolność bo
    > adwokat udowodni, ze policja doszła do dowodów winy torturami, to za
    > dużo. I może będą jakieś szokujące przypadki. Ale jestem pewien, ze po
    > pewnym czasie system się by przestawił na praworządność.

    Czyjeś skazanie rzadko opiera się jedynie na przyznaniu w czasie
    przesłuchania, a odrzucenie jakiegoś dowodu nie powoduje od razu
    odrzucenia innych. Pomijam już że, w tych kilku głośnych przypadkach to
    przecież wygląda na to, że "nic się nie stało" to jaki owoc zatrutego
    drzewa?

    Jak ktoś jest kulson to jedyne co pomoże, to wywalanie na pysk z policji
    co zredukuje odsetek kulsonów w puli. Policjanci powinni tez rozsądnie
    zarabiać, żeby im zależało co pociągnie też za sobą większą ilość
    chętnych i umozliwi bardziej pozytywną selekcję.

    Wydaje się, że obecne mechanizmy oceny/"kultura" polityczna raczej
    powodują zwiększenie ilości kulsonów i tu obecnie jest MZ zasadniczo
    pies pogrzebany.

    --
    Marcin