  • Data: 2019-02-10 18:40:30
    Temat: Re: Policja z kamerami
    Od: the_foe <t...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ponad rok temu, przy okazji zabójstwa Stachowiaka na komisariacie
    > (gliniarze zabijają bezkarnie do 10 osób rocznie a setki torturują)
    > postulowałem aby każdy gliniarz miał podczas tzw. czynności obowiązkowo
    > włączoną kamerę bez możliwości wyłączenia czy ingerencji w zapis.
    > Oceniono wówczas że bujam w obłokach, oględnie mówiąc :)
    > A dziś czytam w swoim lokalnym tygodniku
    > że lokalni gliniarze z patrolu i drogówki w moim gródku już od dziś mają
    > takie kamery. Nie są co prawda włączone non-stop ale tylko podczas
    > interwencji i nie ma prawa które mówi że jakakolwiek czynność wykonana
> [...]

    Polska co roku w raporcie Human Right Watch jest wymieniana wsród państw
    stosujących tortury. Sytuacje mogło poprawić wprowadzenie w 2015 zasady
    owocu zatrutego drzewa. Ale PIS jak przejął władzę od razu to
    zlikwidował, ku uciesze organów ścigania.
    Komuś się może wydawać, ze np. wypuszczenie mordercy na wolność bo
    adwokat udowodni, ze policja doszła do dowodów winy torturami, to za
    dużo. I może będą jakieś szokujące przypadki. Ale jestem pewien, ze po
    pewnym czasie system się by przestawił na praworządność.

    --
    @foe_pl