  • 1. Data: 2019-02-10 11:14:41
    Temat: Policja z kamerami
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Ponad rok temu, przy okazji zabójstwa Stachowiaka na komisariacie
    (gliniarze zabijają bezkarnie do 10 osób rocznie a setki torturują)
    postulowałem aby każdy gliniarz miał podczas tzw. czynności obowiązkowo
    włączoną kamerę bez możliwości wyłączenia czy ingerencji w zapis.
    Oceniono wówczas że bujam w obłokach, oględnie mówiąc :)
    A dziś czytam w swoim lokalnym tygodniku
    że lokalni gliniarze z patrolu i drogówki w moim gródku już od dziś mają
    takie kamery. Nie są co prawda włączone non-stop ale tylko podczas
    interwencji i nie ma prawa które mówi że jakakolwiek czynność wykonana
    przez funkcjonariusza bez włączonej kamery jest nielegalna i będzie
    karana ani prawa gwarantującego każdemu dostęp do nagrań no ale nie od
    razu Kraków postawili.
    O podobnych rzeczach w świecie słyszy się już od czasu do czasu a
    statystyki podają że liczba starć podczas interwencji spada nawet o 90%.
    Pewnie obie strony lepiej kontrolują nerwy :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2019-02-10 11:22:55
    Temat: Re: Policja z kamerami
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    Zaraz po policji powinni być medycy, a straż miejską po prostu należy
    zlikwidować.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 3. Data: 2019-02-10 11:30:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > włączoną kamerę bez możliwości wyłączenia czy ingerencji w zapis.
    > Oceniono wówczas że bujam w obłokach, oględnie mówiąc :)

    Problem w tym, że tortury Stachowiaka się nagrały i nie wystarczyło to
    do postawienia właściwego zarzutu.

    Nie ma się co oszukiwać - policja jest zbrojnym ramieniem państwa
    (obecnie partii) i jeśli państwo oczekuje naginania prawa przez
    kulsonów, to musi im zapewnić bezkarność. I zapewnia.

    Shrek

  • 4. Data: 2019-02-10 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > (obecnie partii) i jeśli państwo oczekuje naginania prawa przez
    > kulsonów, to musi im zapewnić bezkarność. I zapewnia.

    Z jednej strony taki zapis który mowiłby ze interwencja bez nagrania daje
    wieksze prawo obywatela do roznego rodzaju zazalen.
    Z drugiej strony sprzet tez jest zawodny, czasem funkcjonariusz jest po
    słuzbie i czy chcielibysmy zeby nie interweniował dlatego, ze nie moze
    nagrac?

    No ale jak sa w dwójke to juz prawdopodobienstwa awarii małe...

    Jak to działa w innych krajach? Gdzie ten materiał wideo archiwizowac?
    Przeciez to ja jakies miliony terabajtów danych zwłaszcza gdyby to miało
    miec jakas rozsadna jakosc...? Jak długo sie archiwizuje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 5. Data: 2019-02-10 12:14:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 10 Feb 2019 10:59:59 GMT, Budzik napisał(a):

    > Z drugiej strony sprzet tez jest zawodny, czasem funkcjonariusz jest po
    > słuzbie i czy chcielibysmy zeby nie interweniował dlatego, ze nie moze
    > nagrac?

    Gliniarz po służbie jest zwykłym człowiekiem i nie ma obowiązku dbać o
    porządek ani twoją całą d... Zamiast tego naucz się kug-fu i interweniuj
    czy broń się sam :) Mówiąc krótko, proponuję bardziej proobywatelską
    postawę. I każdy dziś ma komórkę i może zadzownić na policję. Inne
    czasy.
    A co do kamer to myślę że 3 proste zasady:
    1. Każdy gliniarz ma kamerę.
    2. Cokolwiek zrobi w mundurze bez kamery będzie przestępcą.
    3. Nagrania są nie do skasowania i powszechnie dostępne, bezwarunkowo.
    Spowodowałyby całkiem inne postrzeganie policji, odsiew osobników
    sadystycznych i socjopatycznych, znaczny spadek zadania śmierci czy
    torturowania osób wobec ktorych podejmowane są interwencje.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2019-02-10 12:17:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.02.2019 o 11:59, Budzik pisze:

> [...]
    > Przeciez to ja jakies miliony terabajtów danych zwłaszcza gdyby to miało
    > miec jakas rozsadna jakosc...? Jak długo sie archiwizuje?

    Próbujesz rozwiązać problem techniczny - buć moze trudny, być może
    nierozwiązywalny na obecnym poziomie techniki, być może - jak słusznie
    zauważyłeś - już gdzieś rozwiązany.

    Problem jest gdzie indziej. Policjanci mają mniej lub bardziej
    oficjalnie zapewnioną bezkarność. Praktycznie zawsze jak się zrobi gruba
    sprawa to okazuje się, że monitoring się "wizoł i pospuł", zapis
    przepadł i prokuratura podchodzi do tego na zasadzie "jebło to jebło -
    na chuj drążyc temat". Nawet jak się okazuje, ze kulsony były za tępe,
    żeby dowód skutecznie zniszczyć, to okazuje się, że bity, duszony i
    razony paralizarorem "wzioł i umar". Problem jest głównie w tym, że
    zanieczyścił swoimi zwłokami niewłaściwe pomieszczenie i się złe pismaki
    przyjebały zamiast wzorować się na sprawie Przemyka i ograniczyć się do
    oficjalnego wyroku sądu. Prokurator i komendant mają wspólnego szefa -
    problem tylko z tymi dziennikarzami...
    Shrek

  • 7. Data: 2019-02-10 12:42:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 Feb 2019 12:17:11 +0100, Shrek napisał(a):

    > Problem jest gdzie indziej.

    Słusznie waść prawisz, tak jest. Ale bądź konstruktywny i pokaż drogę
    wyjścia. Pewnie że kamery z dnia na dzień niewiele poprawią. Potrzebny
    jest czas na odsiew z policji spcjopatycznych osobników. Potrzebny jest
    czas na przekonanie społeczeństwa do innej policji. Ale, jak powiadają
    Chińczycy, nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2019-02-10 13:26:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Słusznie waść prawisz, tak jest. Ale bądź konstruktywny i pokaż drogę
    > wyjścia.

    Technicznie - problem głównie w zasilaniu. Jeśli chodzi o nagrania -
    codziennie wrzucane na zewnętrzny serwer (jeśli jest problem z
    niezawodnością to można automatycznie backupować na rewerach NGO
    zajmójących się przejrzystością życia politycznego i najwiekszych
    dzienników i czasopiosm;), (zaszyfrowane z sumą kontrolną) - kamera z
    samodiagnostyką (da się zrobić), w razie awarii powadomienie (choćby
    paszczowo przez kulsona radiem) operatora i odnotowanie tego faktu
    _natychmiast_ w tym systemie co zbiera materiały pod koniec służby - nic
    nie ma prawa zginąć, nie da się wstecznie spowodowac awarii.

    Obliczenia

    100 tysi policjantów * 180h * 85% (15 na urlopach i L4) * 25% (na tyle
    oceniam procentowo czas wykonywania czynności).

    3,8 M godzin miesięcznie. Moja kamera FHD w samochodzie dale 10Mb/s ale
    działa w x264 i 30kl/s. Dajmy 10kl/s i x265 to będzie 10/2,5/2 2 Mb/s
    czyli 0,25MB/s. Razy 60*60 równa się 900MB/h - powiedzmy 1GB/h

    Wracamy do 3,8Mh*1GB=3,800TB miesiecznie dużo. RAID 5 i wyjedzie 12 000.
    Podzilić na trzy tysie 4 TB dysków o ile czegoś nie popieprzyłem;) No to
    dajmy 2kl/s. z trzech tysi wyjdzie 800 - już realne.

    Tylko jak pisałem - nie w technikaliach problem. Na przykład teraz w DC
    gdzieś tak co 4 kulson pełni służbę bez imiennika a nawet bez
    identyfikacji jednostki. Widać jest na to pozwolenie, żeby kulsony były
    anonimowe.

    > Potrzebny jest
    > czas na przekonanie społeczeństwa do innej policji.

    Już był - od 89 policja pięła się w rankingach zawodów zaufania
    społecznego i były okresy że zajmowała drugie miejsce za strażakami.

    Shrek

  • 9. Data: 2019-02-10 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Gliniarz po służbie jest zwykłym człowiekiem i nie ma obowiązku dbać
    > o porządek ani twoją całą d...

    Hmm, pisze z pamieci ale wydaje mi sie ze tak nie jest.
    https://www.rp.pl/Mundurowi/308169952-NSA-policjant-
    jest-policjantem-
    takze-po-sluzbie.html

    Pamietam ze gdzies obiła mi sie o uszy dyskusja w druga strone - czy jak
    pobijesz policjanta po cywilu to pobiłes policjanta czy nie. I *wydaje mi
    sie* ze tweirdzono ze odpowiadasz jak za atak na funkcjonariusza.
    Ale sam jestem ciekawy czy to prawda czy coś mi się pokićkało.:)

> [...]
    > odsiew osobników sadystycznych i socjopatycznych, znaczny spadek
    > zadania śmierci czy torturowania osób wobec ktorych podejmowane są

    Mysle ze wielu problemów moznaby dzieki temu uniknac.
    Ale pewnie przy okazji znalazły by sie nowe, oby mniej wazne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 10. Data: 2019-02-10 18:01:51
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    Szczeguły tehniczne początkowo będą celowym problemem, bo inaczej
    musielibyście wsadzić do ciupy 95% policji.

    Wydaje mi się więc , że nie ma o czym dyskutować, a policja musi sie
    pogodzić, że idą drastyczne dla niej zmiany.
    No i nauczyć pszestszegania prawa, a to już praca pewnie na policyjne
    pokolenie, czyli na jakieś 10 lat.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)