  • 21. Data: 2007-12-18 22:07:30
    Temat: Re: Podróbka perfum z Allegro
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Pawcio" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:fk9g11$o9p$1@pepin.polanet.pl...
    > zgadzam sie, niemniej jednak jest to walka z wiatrakami. Sprzedawcy tacy sa
    > bezkarni, pojscie na policje nic nie rozwiaze.

    tu sie mylisz

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2007-12-18 23:23:06
    Od: "JW" <j...@m...com>

    >No ale co z tego, czy można stwierdzić, czy nie można. Jak słusznie
    >zauważa Gasper, sprzedaż podróbek jest przestępstwem, niezależnie >od
    >tego, czy kupujący wie, czy może się domyślić, czy nie wie.

    Ale mowimy o tym, ze sprzedajacy nie wywiazal sie z umowy czy o tym, ze
    popelnial czyny zagrozone kara? To zasadnicza roznica, bo o ile w pierwszym
    wypadku imho cos mozna zdzialac to w drugim gowno zrobisz, bo problem jest
    powszechny i organa scigania o tym doskonale wiedza.

  • 23. Data: 2007-12-19 08:34:14
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 18 Dec 2007 22:29:54 +0100, gasper napisał(a):

    > także mógł nie napisać, że sprzedawany przedmiot jest kradziony -
    > czujesz? ponieważ sprzedawanie podróbek jest nielegalna mam prawo
    > domniemywać, że kupuje towar bez wad - także prawnych

    Jeśli cena jest *znacznie* niższa niż oficjalna to można się liczyć z
    tym, że jest kradziony. A wówczas art. 292 par. 1 kk.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 24. Data: 2007-12-19 09:57:31
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 18 Dec 2007 22:56:36 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zawartości paczki nie dotykać, by nie zatrzeć śladów linii papilarnych i
    > innych. Udać się do najbliższej jednostki Policji i powiadomić o oszustwie
    > oraz sprzedaży podrobionych perfum.

    A ja się zapytam: na jakiej podstawie bez otwarcia paczki ma ten nasz
    pytający zgłosić "prawdopodobne popełnienie przestępstwa"?
    Ze względu na to że na stronie sprzedającego pojawił się negatywny
    komentarz??
    Chyba sobie jaja robicie i wystawiacie tego pytającego na pośmiewisko na
    komisariacie :)))

  • 25. Data: 2007-12-19 10:00:39
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 18 Dec 2007 21:59:23 +0100, gasper napisał(a):

    > a co ma opis do handlu podróbkami?

    A skąd knutomaniak (cóż za dobrany nick) wie że on *otrzyma* podróbkę?
    Prorok jaki czy co?
    Zakładam że otrzymany towar podda ekspertyzie i uzyska opinie biegłego -
    prawda? Bo pewnie nie pójdzie na "nie trzyma ten perfum 24h" :)

  • 26. Data: 2007-12-19 11:00:24
    Od: "Michał K." <k...@w...pl>

    > Jeśli cena jest *znacznie* niższa niż oficjalna to można się liczyć z
    > tym, że jest kradziony. A wówczas art. 292 par. 1 kk.

    Obowiązkiem kupującego NIE jest porównywanie cen przed zakupem.
    Widzę towar, który chcę kupić, za cenę, którą jestem gotów za niego
    zapłacić - więc kupuję.
    G... mnie obchodzi, ile on kosztuje gdzie indziej.

  • 27. Data: 2007-12-19 12:20:48
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Dec 19, 12:23 am, "JW" <j...@m...com> wrote:

    > Ale mowimy o tym, ze sprzedajacy nie wywiazal sie z umowy czy o tym, ze
    > popelnial czyny zagrozone kara?

    Jeśli to były podróbki to IMO umowa jest w ogóle nie ważna, z art. 58
    KC w związku z odpowiednim przepisem prawa własności przemysłowej.

  • 28. Data: 2007-12-19 12:34:26
    Od: "JW" <j...@m...com>

    >Jeśli to były podróbki to IMO umowa jest w ogóle nie ważna, z art. >58
    >KC w związku z odpowiednim przepisem prawa własności >przemysłowej.

    Jesli na aukcji bylo napisane, ze to podrobka to tak. Ale jesli nie bylo, to
    umowa przeca jest wazna i sprzedajacy obowiazany jest wydac towar, a nie np
    cegle, badz podrobione perfumy.

  • 29. Data: 2007-12-19 13:35:17
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    Michał K. pisze:

    > Obowiązkiem kupującego NIE jest porównywanie cen przed zakupem.
    > Widzę towar, który chcę kupić, za cenę, którą jestem gotów za niego
    > zapłacić - więc kupuję.
    > G... mnie obchodzi, ile on kosztuje gdzie indziej.

    To pozwij gościa który sprzedał Ci fałszywego rolexa za 1zł a potem
    powiedz to przed sądem, że Twoim obowiązkiem nie było porównywanie ceny

    pozdrawiam

    yes

  • 30. Data: 2007-12-19 14:19:47
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On 19 Gru, 13:34, "JW" <j...@m...com> wrote:

    > Jesli na aukcji bylo napisane, ze to podrobka to tak. Ale jesli nie bylo, to
    > umowa przeca jest wazna i sprzedajacy obowiazany jest wydac towar, a nie np
    > cegle, badz podrobione perfumy.

    Zdążyłeś odpowiedzieć na posta zanim go wykasowałem :-) No ale dobrze,
    pociągnę temat: w danej aukcji może się okazać, że umowa dotyczyła
    konkretnych perfum (np. flakoników, których zdjęcia zamieścił
    sprzedający), nie zaś perfum oznaczonych co do gatunku.