  • 1. Data: 2007-12-18 13:41:44
    Temat: Podatek od sprzedaży działki.
    Od: m...@p...net

    Chciałbym sprzedać działkę która była objęta w 2005 roku planem
    zagospodarowania przestrzennego. Dowiedziałem się, że będę musiał
    zapłacić 30% podatku od wzrostu wartości (renta planistyczna). Lecz
    ile to będzie? Pani z urzędu miasta z wydziału geodezji ( bardzo miła
    z resztą ) powiedziała mi, że potrzebna jest wycena przez
    rzeczoznawcę, a to może potrwać, ponieważ jest koniec roku i trzeba
    czekać na wyłonienie nowego rzeczoznawcy (przetarg itp.).
    Powiedziano mi że może to wszystko potrwać nawet do czerwca 2008. I
    tutaj moje pytanie:
    Czy zgodne z prawem jest wyliczanie podatku przez 6 miesięcy?

    Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuje za odpowiedzi.