  • 11. Data: 2007-12-18 21:21:42
    Temat: Re: Podróbka perfum z Allegro
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Kupiłem towar na Allegro. Perfumę. Sprzedawca mial 100% pozytywnych
    > komentarzy. W tej chwili ma już ok 50 negatywnych i neutralnych za
    > handel podróbkami. Przesyłka przyjdzie prawdopodobnie jutro lub
    > pojutrze. Sprzedawca nie reaguje na prośbę zwrotu pieniędzy w zamian
    > za odesłanie przedmiotu. Jak powinienem dalej postąpić, chcąc zgłosić
    > handel podrobionym towarem? Odebrać przesyłkę, ale nie otwierać i
    > jechać z tym na policję? Nie otwierać bez naczelnika poczty? Proszę o
    > poradę. Bardzo nie lubię być robiony w bambuko.

    Z ciekawości zapytam : Boss szary ?

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 12. Data: 2007-12-18 21:23:19
    Temat: [OT] Re: Podróbka perfum z Allegro
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    zenek pisze:

    > Użytkownik "Knutomaniak" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Kupiłem towar na Allegro. Perfumę.
    >

    > Co to jest perfuma ?

    "Dawniej o perfumach, szczególnie tych drogich lub rzadkich, trudno
    dostępnych". Zresztą, co za różnica, skoro to grupa o prawie?

    > Pozdro
    > zenek

    Pozdrawiam, argothiel

  • 13. Data: 2007-12-18 21:23:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.12.2007 Pawcio <l...@i...pl> napisał/a:
    > ma duzo, poniewaz moglo nie byc tam wzmianki ze perfumy sa oryginalne, a np
    > ze sa oryginalnie zafoliowane. A wiekszosc ludzi nie potrafi czytac ze
    > zrozumieniem

    MZ to nie wystarczy. Jeśli ktoś da opis, że sprzedaje perfumy XXX (tu
    konkretna nazwa znanych perfum) a dalej, że są oryginalnie zafoliowane to
    nadal mam pełne prawo spodziewać się, że jest to towar oryginalny a nie
    podróbka. Co innego jakby napisał "imitacja perfum XXX".

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2007-12-18 21:29:54
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Pawcio" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ma duzo, poniewaz moglo nie byc tam wzmianki ze perfumy sa oryginalne

    także mógł nie napisać, że sprzedawany przedmiot jest kradziony - czujesz?
    ponieważ sprzedawanie podróbek jest nielegalna mam prawo domniemywać, że kupuje
    towar bez wad - także prawnych

  • 15. Data: 2007-12-18 21:35:43
    Od: "Pawcio" <l...@i...pl>

> [...]
    > ponieważ sprzedawanie podróbek jest nielegalna mam prawo domniemywać, że
    oczywiscie, domniemywac ma prawo, nie znaczy to ze jego czy tez twoje
    domniemania pokryja sie z rzeczywistoscia. Sprzedawca nie moze napisac ze to
    podrobka, poniewaz malo kto mu kupi, a jeszcze sie narazi Allegro.
    Sprzedawcy stosuja slogan "oryginalnie zafoliowane" co przez wielu
    rownoznaczne jest z oryginalnoscia, do tego dodac niska cene, wiec ludzie
    kupuja. Prozno szukac w opisie aukcji slow "podrobka". Osobiscie uwazam ze
    po wymijajacym opisie aukcji i komentarzach, oraz cenie mozna stwierdzic czy
    jest to oryginal. Nie zawsze, ale w zdecydowanej wiekszosci przypadkow.

  • 16. Data: 2007-12-18 21:49:08
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Dec 18, 10:35 pm, "Pawcio" <l...@i...pl> wrote:

> [...]
    > jest to oryginal. Nie zawsze, ale w zdecydowanej wiekszosci przypadkow.

    No ale co z tego, czy można stwierdzić, czy nie można. Jak słusznie
    zauważa Gasper, sprzedaż podróbek jest przestępstwem, niezależnie od
    tego, czy kupujący wie, czy może się domyślić, czy nie wie.

  • 17. Data: 2007-12-18 21:55:03
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    nie jest zadaniem kupującego czytanie między wierszami - skoro ktoś sprzedaje
    towar x to chce towar x a nie jego imitacje

  • 18. Data: 2007-12-18 21:56:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Knutomaniak" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Zawartości paczki nie dotykać, by nie zatrzeć śladów linii papilarnych i
    innych. Udać się do najbliższej jednostki Policji i powiadomić o oszustwie
    oraz sprzedaży podrobionych perfum.

  • 19. Data: 2007-12-18 22:02:17
    Od: "Pawcio" <l...@i...pl>

    > nie jest zadaniem kupującego czytanie między wierszami - skoro ktoś
    > sprzedaje towar x to chce towar x a nie jego imitacje
    zgadzam sie, niemniej jednak jest to walka z wiatrakami. Sprzedawcy tacy sa
    bezkarni, pojscie na policje nic nie rozwiaze.

  • 20. Data: 2007-12-18 22:03:02
    Od: "Pawcio" <l...@i...pl>

> [...]
    > innych. Udać się do najbliższej jednostki Policji i powiadomić o oszustwie
    Policja oczywiscie ma obowiazek przyjac zgloszenie, ale nie liczylbym na
    odzyskanie pieniedzy. Ile zaplaciles?