  • 1. Data: 2007-12-18 17:54:04
    Temat: Darowizna - Przepisanie mieszkania ??? Nie wiem jak to zakwalifikować!
    Od: "Mart" <q...@o...pl>

    Lata temu moja żona na spółkę z teściową kupiły mieszkanie. Kredyt został
    spłacony, mieszkanie wpisano do ksiąg wieczystych a teraz żona chce aby
    mieszkanie było tylko na nią. Teściowa wyraziła zgodę więc pozostaje tylko
    kwestia załatwienia tego u notariusza? Czy są z tym związane jakieś opłaty
    tak jak przy darowiźnie? Jak do tego podejść - zupełnie nie mam koncepcji a
    w Dz.Ust. 142/2004 nie znalazłem nic na ten temat /lub niedokładnie
    szukałem?!/

    --
    MART
    "The way out"

  • 2. Data: 2007-12-18 22:57:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mart wrote:
> [...]
    > tak jak przy darowiźnie? Jak do tego podejść - zupełnie nie mam koncepcji a
    > w Dz.Ust. 142/2004 nie znalazłem nic na ten temat /lub niedokładnie

    Poczytaj na temat zniesienia współwłasności.
    ta teściowa to twoja teściowa, czy żony teściowa.
    Z racje tego, że nie ma podatku od darowizn, darowizna też wchodzi w grę.
    O szczegółach pogadaj z notariuszem, za to właśnie biorą pieniądze.

  • 3. Data: 2007-12-19 08:23:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mart" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy są z tym związane jakieś opłaty
    > tak jak przy darowiźnie?

    jesli to twoj tesciowa czyli matka zony to podatku od darowizny nie ma, pod
    warunkiem zglosznia takiego faktu do us, a co do oplat to oczywiscie sa u
    notariusza i w ksiegach, a gdzie jeszcze i ile powie notariusz u ktorego to
    bedzie musialo byc przeprowadzone

  • 4. Data: 2007-12-19 09:01:19
    Od: "Mart" <q...@o...pl>

    > Poczytaj na temat zniesienia współwłasności.
    > ta teściowa to twoja teściowa, czy żony teściowa.

    Moja teściowa, żony Matka