  • 31. Data: 2010-06-09 21:56:53
    Temat: Re: Poczta Polska
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-09 20:44, Liwiusz pisze:
    > Niedługo wybory, zapraszam do urn ;)

    Do urn to bym raczej zaprosił kandydatów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 32. Data: 2010-06-10 05:47:39
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 08 Jun 2010 12:51:32 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Ale o co właściwie chodzi? Żyjesz w tym kraju od urodzenia i taka
    > drobnostka Cię dziwi? U mnie na poczcie przynajmniej byłoby o godzinę
    > szybciej, bo listy mają wklepane do komputera.

    Ciekawe, czy to pomysł miejscowego naczelnika ? czy ogólnopocztowe
    zarządzenie ?

    Denerwuje mnie przykładowo, ze nadając listy w okienku w komputer wklepują,
    a w zasadzie czytnikiem optycznym skanują numer eRki lub Pocztexu, ale
    system ten jest off-line

    Tak samo jeśli na rozdzielniach nowoczesne maszyny czytają kod pocztowy (o
    ile jest napisany w miarę w okreslonym miejscu i nie nabazgrolony, to niech
    czytają więcej i szczytują też adresy i przekazują do urzędów oddawczych.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x3.php

  • 33. Data: 2010-06-10 05:58:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

> [...]
    > czytają więcej i szczytują też adresy i przekazują do urzędów oddawczych.

    Istnieją teorie, że poczta dlatego w wielu państwach - tak zwanych
    cywilizowanych, czyli de facto faszystowskich - jest państwowa i swego
    monopolu broni, bo służby specjalne zainstalowały tam system
    umożliwiający skanowanie listów (adresów), aby w razie potrzeby komputer
    odnalazł - kto pisał do kogo (rozpoznawalne po adresie nadawcy i
    odbiorcy, a nawet po charakterze pisma).

    O niezauważalnym czytaniu listów osób, które są niewygodne
    "systemowi" już nawet nie wspominam, bo to oczywiste.

    Jako że świat idzie do przodu, i ludzie częściej piszą e-maile, nie
    dziwi zatem chęć objęcia kontrolą państwa również e-maili.

    Aby nie być gołosłownym:

    http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/listy-pod-kontrola-
    abw_78244.html
    "Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego znalazła nowe źródło informacji.
    Specjalny system zeskanuje koperty wszystkich listów wysyłanych Pocztą
    Polską, a dane o adresatach i nadawcach trafią do ABW.

    Do poufnej korespondencji pomiędzy ABW a Pocztą Polską dotarł
    ,,Dziennik". Wynika z niej, że służby od dłuższego czasu planowały
    wprowadzenie systemu, dzięki któremu funkcjonariusze mieli pełne dane z
    listów Polaków.

    ABW ingerowała również w przetargi na poczcie. W jednym z pism wiceszef
    ABW Marek Wachnik polecił Poczcie Polskiej ofertę Siemensa, która
    "zakładała rozwiązania bezpieczne z punktu widzenia działań ABW".

    "Dziennik" przypomina, że gdy w 2003 roku rozstrzygano przetarg na
    dostawę maszyn sortujących dla poznańskiego centrum
    ekspedycyjno-rozdzielczego, wygrał Siemens, choć niemieckie maszyny były
    droższe od japońskich aż o 30 procent. Nie wiadomo było, dlaczego poczta
    wolała droższe maszyny. Oficjalnym powodem odrzucenia oferty firmy
    Mitsui był błąd rachunkowy. Gazeta zauważa jednak, że przetarg
    rozstrzygnęły wówczas specsłużby."

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2010-06-10 06:19:43
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Do urn to bym raczej zaprosił kandydatów.

    Żarcik wątpliwej jakości.

    Jak będziesz gadał, jeśli któryś zginie w wypadku?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 35. Data: 2010-06-10 08:16:42
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 8 Jun 2010 20:08:14 +0200, Artur M. Piwko napisał(a):

    > Za doręczenie. Raz.

    Chyba nie zakumałeś bazy co massai miał na myśli i co napisał.
    "Złapał" listonosza który wrzucał mu do skrzynki listowej awizo na list
    którego nie miał przy sobie - a miało to być PIERWSZE doręczenie.
    Ot - zamiast listu z poczty zabrał od razu awizo :)))
    Ja od strzału w takich przypadkach składam telefonicznie "reklamację" z
    opierdolem do kierowniczki na zmianie odpowiedzialnej za listonoszów - z
    reguły pod wieczór tego samego dnia listonosz przynosi przesyłkę w zębach.

  • 36. Data: 2010-06-10 08:19:38
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 09 Jun 2010 23:56:06 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No najlepiej byłoby zakazać blaszek. Też takie ścierwo znalazłem w
    > skrzynce ostatnio. Wywaliłbym bez czytania do kosza, ale niestety to
    > było gówno od Watemsrała :(

    Jaka szkoda że jednak nie wywaliłeś tego do kosza. Byłaby sporo szansa że
    za jakieś circa 1,5 miesiąca nie pisałbyś już swoich wypocin na grupy
    dyskusyjne :)
    No chyba że na przedłużaczu od sąsiada z miękkim sercem ;PPP

  • 37. Data: 2010-06-10 10:15:13
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 10 Jun 2010 10:16:42 +0200,
    Herald <h...@o...eu> screamed:

> [...]
    > którego nie miał przy sobie - a miało to być PIERWSZE doręczenie.
    > Ot - zamiast listu z poczty zabrał od razu awizo :)))

    Potwierdza się, że u niego jest patologia. Skarga do kierownika poczty
    czyni cuda. Listonosz ma gotowe awiza na przesyłki wielkowymiarowe.

> [...]
    > reguły pod wieczór tego samego dnia listonosz przynosi przesyłkę w zębach.

    Otóż to.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 12:14:09 user up 12464 days, 0:09, 1 user, load average: 0.24, 0.89, 0.02 ]

    In /dev/null no one can hear you scream.

  • 38. Data: 2010-06-10 11:14:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-10 08:19, Massai pisze:
    > Jak będziesz gadał, jeśli któryś zginie w wypadku?

    Złego diabli nie biorą.

    Nie podzielam twojej moralności. Jeżeli ktoś niszczy cały naród, nie
    jest wart żadnego szacunku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 39. Data: 2010-06-10 12:23:35
    Od: Tomasz Maczukin <t...@g...com>

    W dniu 09.06.2010 22:44, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Wynegocjowane przez rząd polski oraz uchwalone przez PE przedłużenie
    > terminu do końca 2011 roku nastąpiło w czerwcu 2007 roku. Nie to, żebym
    > się czepiał, ale...

    I tak oto Polska traci suwerenność... znowu...
    No ale schodzimy z tematu poczty, więc dla mnie EOT.

    Pozdrawiam ;)

  • 40. Data: 2010-06-10 16:33:21
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Norma czasowa na dostarczenie przesyłki poleconej wynosi 26, czy 68
    sekund - już nie pamiętam. Konsekwencją tych norm jest zachowanie
    listonoszy. "Ułożyłem" się z listonoszem - on dzwoni do mnie, czy jest
    ktoś w domu, żeby odebrać polecony. Oczywiście nie namawiam do tego
    rozwiązania, bo kumam, że to patologia, ale z drugiej strony...