  • 1. Data: 2010-06-08 08:54:02
    Temat: Wykup użytkowania wieczystego
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Właściciel użytkowania wieczystego złożył wniosek o wykup tego
    użytkowania od gminy.
    Gmina zleciła przetarg na wykonanie wyceny gruntu, ale rzeczoznawca
    okazał się niesolidny i rozwiązał z gminą umowę nie dostarczywszy
    wyceny. Gmina musiała po przetargu zlecić wycenę innemu rzeczoznawcy.
    W efekcie tego sprawa przeciągnęła się o dodatkowe 6 miesięcy, co
    oznacza, ze właściciel użytkowania będzie musiał opłacić za te 6
    miesięcy opłatę za użytkowanie wieczyste ekstra, której to opłaty by
    nie było, gdyby rzeczoznawca (ten pierwszy) wykonał pracę rzetelnie w
    terminie. Przyjmijmy, że proporcjonalna opłata miesięczna za
    użytkowanie wieczyste, to 1000 zł, czyli strata wynosi 6000 zł.

    W takiej sytuacji odszkodowanie od gminy, czy od nierzetelnego
    rzeczoznawcy na drodze cywilnej?

  • 2. Data: 2010-06-08 12:58:19
    Temat: Re: Wykup użytkowania wieczystego
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    w wiadomości:
    f...@k...goo
    glegroups.com,
    VoyteG <V...@h...com> napisał(a):
> [...]
    > użytkowanie wieczyste, to 1000 zł, czyli strata wynosi 6000 zł.
    >
    > W takiej sytuacji odszkodowanie od gminy, czy od nierzetelnego

    Jedyne co mi przychodzi do głowy to próba własnie drogi cywilnej, ale jest
    cienkość w tym i to nie mała... Rzeczoznawca miał umowę z gminą - nie wiem
    czy były w tej umowie jakieś kary umowne, ale Ty nie jesteś stroną umowy,
    więc z tej strony nic raczej nie ugrasz.

    Poza tym czy gmina gwarantuje Ci w jakim czasie możesz przekształcić
    użytkowanie wieczyste we własność? Bo z tego co wiem, to nic o tym nie mówi,
    tylko, że potrzebna wycena itp. Raczej będziesz w placy o te 6k PLN.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Jeżeli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał
    również w zwycięstwach.

  • 3. Data: 2010-06-08 15:10:59
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 8 Cze, 14:58, "Xena" <x...@o...pl> wrote:

    > Poza tym czy gmina gwarantuje Ci w jakim czasie mo esz przekszta ci
    > u ytkowanie wieczyste we w asno ? Bo z tego co wiem, to nic o tym nie m wi,
    > tylko, e potrzebna wycena itp. Raczej b dziesz w placy o te 6k PLN.

    Gmina jest zobligowana do niezastawienia sprawy zgodnie z terminami w
    KPA.
    Myślę o zwróceniu się do gminy w celu formalnego otrzymania odpowiedzi
    na niezalatwienie sprawy w terminie.
    W umowie z rzeczoznawca gmina ma informacje o karach umownych. Stroną
    tej umowy nie jestem, ale na skutek nie wywiązania się z niej
    poniosłem szkodę, zresztą nie tylko ja..

  • 4. Data: 2010-06-08 15:13:32
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 8 Cze, 14:58, "Xena" <x...@o...pl> wrote:
> [...]

    > u ytkowanie wieczyste we w asno ? Bo z tego co wiem, to nic o tym nie m wi,
    > tylko, e potrzebna wycena itp. Raczej b dziesz w placy o te 6k PLN.

    Gmina jest zobligowana do zastawienia sprawy zgodnie z terminami w
    KPA.
    Myślę o zwróceniu się do gminy w celu formalnego otrzymania odpowiedzi
    na przyczyny niezalatwienie sprawy w terminie.

  • 5. Data: 2010-06-09 12:45:32
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    w wiadomości:
    5...@5...googl
    egroups.com,
    VoyteG <V...@h...com> napisał(a):

    > Gmina jest zobligowana do zastawienia sprawy zgodnie z terminami w
    > KPA.

    Zastawienia? Chyba załatwienia ;)
    Ale KPS chyba mówi, że w sprawach trudnijszych bla bla można termin
    przedłużyć. Nie jestem przekonana, że gmina ma sandardowy miesiąc na
    załatwienie sprawy, ale to już moje gdybanie jest.

    > Myślę o zwróceniu się do gminy w celu formalnego otrzymania odpowiedzi
    > na przyczyny niezalatwienie sprawy w terminie.

    Gmina odpowie Ci, że z przyczyn od niej niezależnych i jeseś dalej w tym
    samym punkcie.

    > W umowie z rzeczoznawca gmina ma informacje o karach umownych. Stroną
    > tej umowy nie jestem, ale na skutek nie wywiązania się z niej
    > poniosłem szkodę, zresztą nie tylko ja..

    Spróbuj może dogadać się z gminą, żeby zaliczyli Ci te nienależnie zapłacone
    opłaty w poczet ceny nabycia - może to jest wyjście.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Miłość to krótki okres czasu,
    w którym jakiś bliźni płci przeciwnej

  • 6. Data: 2010-06-17 07:21:52
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Xena" <x...@o...pl>

> [...]
    > załatwienie sprawy, ale to już moje gdybanie jest.

    > Gmina odpowie Ci, że z przyczyn od niej niezależnych i jeseś dalej w tym

    No ale to musi podać te przyczyny. Jeśli zatrudniła kogoś i zachorował to
    niech kolejnego zatrudni. Prawo sprzyja nawet.

  • 7. Data: 2010-06-18 05:47:47
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    w wiadomości: hvcieh$99c$...@n...net.icm.edu.pl,
    niusy.pl <f...@o...pl.invalid> napisał(a):
    > Użytkownik "Xena" <x...@o...pl>

    > No ale to musi podać te przyczyny. Jeśli zatrudniła kogoś i
    > zachorował to niech kolejnego zatrudni. Prawo sprzyja nawet.

    Ale rzeczoznawca, któy miał wykonać wycenę nie był zatrudniony przez gminę
    (b nie mógł). Żeby znaleźć nowego, gmina musi rozpisać przetarg, a to trwa.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Chciano za szczęściem rozpisać listy gończe, ale nikt nie umiał podać
    rysopisu.