  • 1. Data: 2010-06-08 09:24:44
    Temat: Zwrot faktury VAT a uznanie reklamacji
    Od: "bilbo" <b...@W...onet.pl>

    Witam,

    Od kilku miesięcy borykam się z wydawnictwem Wiedza i Praktyka, która
    przysyła mi monity o zapłacenie usług, które rzekomo u nich wykupiłem.
    Otóż, zostałem bez mojej wiedzy i zgody zarejestrowany u nich poprzez stronę
    Portal dla rozliczających ZUS, co zobowiązało mnie do płacenia za
    korzystanie z bazy wiedzy itp. Napisałem do nich, że żadnych ich usług nie
    zamawiałem, nie potrzebuję i proszę o wyrejestrowanie mnie z bazy Wiedzy i
    Praktyki.
    Otrzymałem odpowiedź, że moja reklamacja została uwzględniona i wyrażają oni
    zgodę na odesłanie faktury. Uznałem, że sprawa jest załatwiona, faktury nie
    odesłałem. Tymczasem powróciły monity o opłacenie faktury. Zapytałem,
    dlaczego? Ponieważ Wiedza i Praktyka nie otrzymała zwrotu faktury.
    I tu jest sedno mojego obecnego problemu: czy nie odsyłając faktury, którą
    wcześniej mi wystawiono i przysłano, zobowiązuję się do jej opłacenia?
    Pomimo, że uwzględniono moją reklamacja usług zawartych na tej fakturze.

    Jak to wygląda z prawnego punktu widzenia?
    Pozdrawiam
    Lech

  • 2. Data: 2010-06-08 09:36:33
    Temat: Re: Zwrot faktury VAT a uznanie reklamacji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    bilbo pisze:

> [...]
    > którą wcześniej mi wystawiono i przysłano, zobowiązuję się do jej
    > opłacenia? Pomimo, że uwzględniono moją reklamacja usług zawartych na

    Nie musisz odsyłać faktury.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-06-08 09:58:11
    Od: "bilbo" <b...@W...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Nie musisz odsyłać faktury.

    Też mi się tak wydaje. Ale nigdy nie wiadomo, czy prawo jest zgodne z
    elementarną logiką.

    Lech

  • 4. Data: 2010-06-08 10:02:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    bilbo pisze:

    > Też mi się tak wydaje. Ale nigdy nie wiadomo, czy prawo jest zgodne z
    > elementarną logiką.

    Zwłaszcza prawo podatkowe. Ale tutaj spór jest na płaszczyźnie
    cywilnej, a nie podatkowej.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-06-14 23:19:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jun 2010, Liwiusz wrote:

    > Zwłaszcza prawo podatkowe. Ale tutaj spór jest na płaszczyźnie cywilnej, a
    > nie podatkowej.

    Dla porządku można wspomnieć, że nieodesłanie faktury to co innego
    niż ew. odesłanie ew. korekty ;)
    W ogóle dziwny pomysł tego wydawnictwa - tak legalnie się przyznawać,
    że dokonują machlojki z f-rą która "weszła do obiegu prawnego"...

    pzdr, Gotfryd