  • 31. Data: 2008-05-13 22:26:37
    Temat: Re: PoRD - w nawiazaniu do posta Tristana
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 May 2008, SDD wrote:

    > To kuriozalne, ze glioniarz sie podpieral konwencja wiedenska, podczas, gdy
    > wg obowiazujacych POLSKICH przepisow, pierwszenstwo na moim schemacie ma 1.
    [...]
    > Dopoki w polskich przepisach nie zostganie to unormowane - chociazby jednym
    > ustepem w stosownym paragrafie rozporzadzenia opisujacego S-1, np. tak, jak
    > w owej konwencji "zielone swiatlo okresla pierwszenstwo dla jadacego na
    > wprost" to zadna "mundra" glowa mi nie wmowi, ze jest inaczej

    Moment, moment.
    Uważasz, że "polskie przepisy" są ważniejsze niż *podpisana przez Polskę*
    umowa międzynarodowa?

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2008-05-13 22:27:47
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > To co powiesz na takie oznakowanie. Szczególną uwagę zwracam na
    > oznakowanie poziome *przed* wjazdem na rondo
    > http://bi.gazeta.pl/im/4/4913/m4913084.jpg

    Łoboże... Tam naprawdę tak jest namalowane, czy to błąd GW?

    Piotr

  • 33. Data: 2008-05-13 22:29:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > To co powiesz na takie oznakowanie. Szczególną uwagę zwracam na
    > oznakowanie poziome *przed* wjazdem na rondo
    >
    > http://bi.gazeta.pl/im/4/4913/m4913084.jpg

    Teraz dyskusja podzieli sue na dwa obozy:

    1. Zwolennicy koncepcji ronda jako zwyczajnego skrzyzowania, w ktorym wie
    sie gdzie sie chce jechac w momencie wjazdu na skrzyzowanie. Zrownujacy - w
    sensie logicznym - moment wjazdu na rondo z momentem wjazdu na wysokosc
    jedni drogi poprzecznej przy tradycyjnym skrzyzowaniu

    2. Zwolenmnicy koncepcji ronda, jako zwinietej w okrag jedokierunkowej
    jezdni, z ktorej skreca sie wylacznie w prawo, decyzje o kierunku jazdy
    podejmujac po minieciu osi jezdni bezposrednio poprzedzajacej te, w ktora
    chce sie pojechac.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2008-05-13 22:33:20
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maciej Bebenek w <news:g0d3ii$hnp$1@news.onet.pl>:

    > To co powiesz na takie oznakowanie. Szczególną uwagę zwracam na
    > oznakowanie poziome *przed* wjazdem na rondo

    > http://bi.gazeta.pl/im/4/4913/m4913084.jpg

    Żeby się ktoś jeszcze do niego stosował, Nie tylko na tym skrzyżowaniu...

    Ale napiszę z grubsza, bo nie wiem o co pytasz i jakim to ma związek z
    tematem pierwszeństwa przy działającej sygnalizacji i znakach poziomych z
    pierwszeństwem łamanym:

    Jadąc Jana Pawła od dołu do góry mam do wyboru trzy pasy (podobnie z góry do
    dołu i z prawej do lewej oraz z lewej do prawej)
    Skręcając z Jana Pawła w lewo mam tylko lewy pas (analogicznie skręcając w
    lewo ze Słonimskiego/Okopowej). Podobnie jest ze skrętem w prawo...
    Oznakowanie poziome pozwala wjechac na wewnetrzny pas (czyli przeciwnie do
    tego co na innych "rondach"), a na początku kazdego /ćwierćokregu/ można
    sobie zmieniać pas do woli (mając w d... to co nakazują znaki przed
    skrzyżowaniem)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 35. Data: 2008-05-13 22:36:14
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    'Tom N' wrote:

> [...]

    > Ale napiszę z grubsza, bo nie wiem o co pytasz i jakim to ma związek z
    > tematem pierwszeństwa przy działającej sygnalizacji i znakach poziomych z

    To była odpowiedź na stwierdzenie, że nie powinno byc takiego
    oznakowania. A w zasadzie argument za takim stwierdzeniem ;)

    M.

  • 36. Data: 2008-05-13 22:37:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    PiotRek wrote:

    > Łoboże... Tam naprawdę tak jest namalowane, czy to błąd GW?

    To *jest* bład, ale na pewno nie GW :-)

    M.

  • 37. Data: 2008-05-13 22:42:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    SDD w <news:g0d4d1$k48$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > P-20 tez reguluje pierwszenstwo i wydaje sprzeczna dyspozycje

    Nie wiem co ma "koperta" do pierwszeństwa, ale przyjmę, ze jednak chciałeś o
    P-12 napisać.

    Więc jakiez to sprzeczne dyspozycjie wydał znak P-12? Minąłeś już
    sygnalizator kilka metrów wcześnieji nie stosujesz się do tego znaku -- ot
    tyle.

    > Czyli nie ustepuje, gdyz moj tor ruchu ni ekoliduje z torem innych
    > uczestnikow.

    Skręcasz w lewo i koliduje -- kombinuj dalej

    > D-1 z tabliczka nie wydal mi sprzecznej dyspozycji.

    Dlaczego rozróżniasz D-1 i D-1 z tabliczką? To jest zgodnie z przepisami
    jeden znak.

    > D1 powiedzial "jedz", masz pierwszenstwo.
    > S-1 zielony "mozesz jechac za sygnalizator".
    > Nie ma sprzecznosci, respektuje oba

    I znowu to samo pytanie: D-1 z "zielonym" respektujesz a dlaczego nie
    respektujesz B-20 z P-12 za "zielonym"?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 38. Data: 2008-05-13 22:47:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maciej Bebenek w <news:g0d54v$lcc$1@news.onet.pl>:

    > To była odpowiedź na stwierdzenie, że nie powinno byc takiego
    > oznakowania. A w zasadzie argument za takim stwierdzeniem ;)

    Bardzo Cię proszę, odpowiadaj temu kto napisał tekst, na który odpowiadasz.

    P.S
    <http://www.policja.pl/portal/pol/71/3250/Informacja
    _na_temat_przeprowadzonego_wiosennego_przegladu_drog
    _w_2007_r.html>

    W czasie przeglądu dróg ujawniono 84920 nieprawidłowości.

    Do najczęściej ujawnianych nieprawidłowości w zakresie oznakowania pionowego
    i poziomego należy zaliczyć:

    1) brak tabliczek T-6 (wskazujących pierwszeństwo przejazdu) pod znakami D-1
    (droga z pierwszeństwem) i A-7 (Ustąp pierwszeństwa przejazdu) - 2105
    nieprawidłowości,
    2) uszkodzone znaki pionowe - 3756 nieprawidłowości,
    3) poprzekręcane znaki drogowe - 2319 nieprawidłowości,
    4) nieprawidłowe oznakowanie skrzyżowań - 1645 nieprawidłowości,
    5) uszkodzone oznakowanie przejścia dla pieszych - 1331 nieprawidłowości,

    :/

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 39. Data: 2008-05-14 09:26:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 May 2008, SDD wrote:

    > Konwencja
    > rzecz przydatna, ale powinna byc inspiracja dla Sejmu a nie dla kierowcy.

    Nie ma tak dobrze... przepisy konwencji stosuje się WPROST.
    I nie znajdziesz w polskich ustawach ani przepisu nakazującego wyposażyć
    rower w dzwonek, ani regulacji zawsze objaśniających jak policzyć
    podatek w razie uzyskania dochodu za granicą (są tylko "defaulty").
    Zapisy są w konwencjach...
    Nie, ja nie piszę że byłoby źle jakby Sejm raczył przepisać całą potrzebą
    treść konwencji do ustawy! Stwierdzam fakt.
    Zostawienie (w PORD) przepisów, które co najmniej wyglądają na sprzeczne
    z konwencją (i najwyraźniej albo są sprzeczne, albo wprowadzają w błąd
    osoby nieświadome istnienia innego aktu prawnego) to też absurd, w pełni
    się zgadzam.
    Idzie o Twój opór "nie piszcie mi o "Konwencji Wiedeńskiej" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2008-05-14 09:42:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 May 2008, 'Tom N' wrote:

    > Ale mam w swojej wsi takie skrzyżowanie (bez świateł), gdzie ciągle na mnie
    > trąbią: [...]
    > trąbią ci z mojej lewej (A-7 z
    > tablicą T-6c), bo się szybciej na "główną" /władowali/

    To chyba jest reguła :(
    Na jednym ze skrzyżowań w okolicy zmieniono już organizację (co zresztą
    było sensowne również ze względu na przepustowość przy kolizyjnych
    pasach ruchu), ale przed zmianą przynajmniej 80% kierujących zwyczajnie
    wymuszało pierwszeństwo na jadących z przeciwnej strony, najwyraźniej
    w myśl zasady "bo ja już skręciłem" przypisując sobie nabycie pierwszeństwa.
    Całość brała się z faktu, że wloty nie są w osi (są przesunięte).

    pzdr, Gotfryd