  • 11. Data: 2009-02-27 23:38:07
    Temat: Re: "Płyta jest integralną częścią gazety. Nie może być sprzedawana oddzielnie"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.02.2009 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Oczywiście, jeśli kupiłeś gazetę, to przysługiwała Ci płyta. Z tym, że

    MZ nie przysługuje mu żadna płyta bo sprzedawca niczego podobnego nie
    przyrzekł. Jest to wada o której kupujący wiedział w momencie kupna. Dobra
    wola sprzedawcy i nic więcej.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2009-02-27 23:54:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Debowski wrote:

    > MZ nie przysługuje mu żadna płyta bo sprzedawca niczego podobnego nie
    > przyrzekł. Jest to wada o której kupujący wiedział w momencie kupna. Dobra
    > wola sprzedawcy i nic więcej.

    skąd wiesz, że wiedział.
    może nie wiedział.
    żeby wiedział, to sprzedawca powinien to napisać, a tego nie zrobił.

    On nie ma wiedzieć o wadzie, on ma byc o niej poinformowany.

  • 13. Data: 2009-02-28 00:17:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:v3am76-vnc.ln1@ziutka.router...
    > MZ nie przysługuje mu żadna płyta bo sprzedawca niczego podobnego nie
    > przyrzekł. Jest to wada o której kupujący wiedział w momencie kupna.
    > Dobra wola sprzedawcy i nic więcej.

    W wypadku sklepu samoobsługowego w mojej ocenie nie masz racji. Z reguły na
    półkach leżą gazety bez płyt, a płyty się bierze w informacji. Do zawarcia
    umowy zatem dochodzi w sytuacji, gdy kupujący jest przekonany, że gazeta
    jest kompletna. Oczywiście, dowiedziawszy się w informacji, że płyty nie
    ma, ma on prawo od umowy odstąpić, ale nie jest to jego obowiązek co do
    zasady. Stąd uważam, ze ma on prawo domagać się dopełnienia umowy sprzedaży
    poprzez dostarczenie mu brakującego elementu - płyty. Oczywiście nie
    oznacza to wcale, że może sobie tę płytę ukraść, ale to już omówiłem we
    wcześniejszych postach.

  • 14. Data: 2009-02-28 00:20:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.02.2009 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > skąd wiesz, że wiedział.
    > może nie wiedział.
    > żeby wiedział, to sprzedawca powinien to napisać, a tego nie zrobił.
    > On nie ma wiedzieć o wadzie, on ma byc o niej poinformowany.

    [..]
    [..]

    Kupując zaakceptował ten stan, chyba, że inaczej umówił się ze sprzedawcą.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2009-02-28 00:35:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Debowski wrote:

    > [..]
    > [..]
    >
    > Kupując zaakceptował ten stan, chyba, że inaczej umówił się ze sprzedawcą.

    Jeśli dowiedział się o brak płyty podczas kupowania to tak.

  • 16. Data: 2009-02-28 00:38:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > - płyty. Oczywiście nie oznacza to wcale, że może sobie tę płytę ukraść,
    > ale to już omówiłem we wcześniejszych postach.

    Tak, z tym, że jak zorientował się, że płyty nie ma i przy kasie się
    dowiedział, że "nie ma i nie będzie" a mimo to kupił to po rybkach.

  • 17. Data: 2009-02-28 00:42:20
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > A znasz jakikolwiek powód byś tego uczynić nie mógł?

    Niby teoretycznie jakbym chciał za kilka lat odsprzedać płytę, to często
    jest wspomniany zapis, że nie wolno tego zrobić bez czasopisma...

    Pozdrawiam Pzremek

  • 18. Data: 2009-02-28 01:14:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak, z tym, że jak zorientował się, że płyty nie ma i przy kasie się
    > dowiedział, że "nie ma i nie będzie" a mimo to kupił to po rybkach.

    Nie zgodzę się z Twoją opinią. Do zawarcia umowy kupna-sprzedaży doszło
    przy regale, gdy wziął z zamiarem zakupu gazetę. Przy kasie mógł odstąpić
    od zawartej umowy, ale to, że nie odstąpił wcale nie zwalnia marketu z
    zawartej umowy. Tyle teorii. W praktyce oczywiście mało kto się nad tym
    zastanawia i tę gazetę zostawia.

    Zauważ, ze konsument w sklepie samoobsługowym zawiera umowę kupna poprzez
    przyjęcie oferty sklepu. W samoobsługowym sklepie polega to na włożeniu do
    koszyka towaru z zamiarem jego zakupu. Od tej chwili umowa jest już
    zawarta. przy kasie, to jedynie realizujesz obowiązek zapłaty za towar.

  • 19. Data: 2009-02-28 01:37:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nie zgodzę się z Twoją opinią. Do zawarcia umowy kupna-sprzedaży doszło
    > przy regale, gdy wziął z zamiarem zakupu gazetę.

    hmm, to powiedz mi w takim razie jakie prawo pozwala mu tą gazetę
    odłożyć na półkę?

  • 20. Data: 2009-02-28 01:50:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > hmm, to powiedz mi w takim razie jakie prawo pozwala mu tą gazetę odłożyć
    > na półkę?

    Widocznie nie wziął z zamiarem nabycia :-), nie przyjął oferty i nie doszło
    do zawarcia umowy.