eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Płyta jest integralną częścią gazety. Nie może być sprzedawana oddzielnie" › Re: "Płyta jest integralną częścią gazety. Nie może być sprzedawana oddzielnie"
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Płyta jest integralną częścią gazety. Nie może być sprzedawana
    oddzielnie"
    Date: Sat, 28 Feb 2009 01:17:31 +0100

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:v3am76-vnc.ln1@ziutka.router...
    > MZ nie przysługuje mu żadna płyta bo sprzedawca niczego podobnego nie
    > przyrzekł. Jest to wada o której kupujący wiedział w momencie kupna.
    > Dobra wola sprzedawcy i nic więcej.

    W wypadku sklepu samoobsługowego w mojej ocenie nie masz racji. Z reguły na
    półkach leżą gazety bez płyt, a płyty się bierze w informacji. Do zawarcia
    umowy zatem dochodzi w sytuacji, gdy kupujący jest przekonany, że gazeta
    jest kompletna. Oczywiście, dowiedziawszy się w informacji, że płyty nie
    ma, ma on prawo od umowy odstąpić, ale nie jest to jego obowiązek co do
    zasady. Stąd uważam, ze ma on prawo domagać się dopełnienia umowy sprzedaży
    poprzez dostarczenie mu brakującego elementu - płyty. Oczywiście nie
    oznacza to wcale, że może sobie tę płytę ukraść, ale to już omówiłem we
    wcześniejszych postach.