  • 1. Data: 2009-02-27 18:46:47
    Temat: "Płyta jest integralną częścią gazety. Nie może być sprzedawana oddzielnie"
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    ""Płyta jest integralną częścią gazety. Nie może być sprzedawana
    oddzielnie""

    Pytania:

    1. Jakie prawo zezwala na takie obostrzenie
    2. Co grozi osobie fizycznej za handel tym na allegro?
    3. Co grozi hipermarketowi za sprzedaż tego oficjalnie z półek w
    hirmarkecie ?
    4. Z czyjej strony (jakiego urzędu) grożą konsekwencje w/w,
    jeśli grożą ?

    Tak mi się kolebocze, że głównie tematy zaiksowe są tu pokrewne.

    6008

  • 2. Data: 2009-02-27 20:40:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem co najwyżej grozi proces cywilny o naruszenie praw autorskich,
    a i to cienkie to okrutnie.

  • 3. Data: 2009-02-27 21:23:42
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Moim zdaniem co najwyżej grozi proces cywilny o naruszenie praw
    > autorskich, a i to cienkie to okrutnie.

    Pytanie dodatkowe, czy można posiadać samą taką płytę, a gazetę wyrzucić, bo
    miejsca za dużo zajmuje i nikogo nie interesuje?

    Pozdrawiam Przemek

  • 4. Data: 2009-02-27 21:31:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:go9ll0$78u$1@news.onet.pl...
    > wiadomości news:go9ji1$4g9$1@inews.gazeta.pl...
    > Pytanie dodatkowe, czy można posiadać samą taką płytę, a gazetę
    > wyrzucić, bo miejsca za dużo zajmuje i nikogo nie interesuje?
    > Pozdrawiam Przemek

    A znasz jakikolwiek powód byś tego uczynić nie mógł?

  • 5. Data: 2009-02-27 22:15:19
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Moim zdaniem co najwyżej grozi proces cywilny o naruszenie praw
    > autorskich, a i to cienkie to okrutnie.

    Tak czułem, że tylko w autorskie leci.

    To opiszę po krótce sytuację i rozszerzę pytania o karalność.

    Jest taka płyta na półce w sklepie - czytam, że nie ma prawa być
    sprzedawana ... a więc metka z ceną na niej mi śmierdzi.

    Wkładam płytę w kieszeń, i przechodzę przez "bramki" w dużym
    hipermarkiecie. Przyłapuje mnie ochrona twierdząc, że nie
    zapłaciłem za towar.

    Przyjeżdża policja i słyszy od ochrony, że wyniosłem towar z
    terenu sklepu nie uiszczając opłaty. Ja zasłaniam się tekstem,
    że płyta jako taka nie podlega sprzedaży.

    Co dalej ?

    (Wyjaśnienie: Trafiłem na całą półkę w hipermarkecie usłaną
    takimi płytami za 5 PLN. Kupiłem jedną, i po przeczytaniu napisu
    się wkur&*łem) a więc wróciłem i wyniosłem w majtkach 100 takich
    płyt, po czym wezwałem policję i na ich oczach zniszczyłem płyty.

    Jakie klasyfikacje w/w czynów moich i sprzedawcy byś zastosował?
    6008

  • 6. Data: 2009-02-27 22:25:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.02.2009 Rafał "SP" Gil <u...@m...pl> napisał/a:
> [...]
    > się wkur&*łem) a więc wróciłem i wyniosłem w majtkach 100 takich
    > płyt, po czym wezwałem policję i na ich oczach zniszczyłem płyty.

    MZ pospolita kradzież - to, że ktoś narusza czyjeś prawa sprzedając, nie
    czyni Cię właścicielem sprzedawanego pezedmiotu. Sklep może ponieść
    odpowiedzialność cywilną i karną za naruszenie praw autorskich. Tę
    ostatnią z art. 115 u.3.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2009-02-27 22:35:00
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > czyni Cię właścicielem sprzedawanego pezedmiotu. Sklep może ponieść
    > odpowiedzialność cywilną i karną za naruszenie praw autorskich. Tę

    Idąc dalej - płyta z tej gazeety była załączona 10 stycznia do
    niej. 10 stycznia zjawiłem się specjalnie w sklepie by kupić
    gazetę z płytą. Sprzedawca udzielił wyjaśnienia, że dostał
    gazety w stanie naruszonym i nie miał płyt dołączonych. Ktoś
    ukradł. 2 miesiące później płyty "skradzione" pojawiają się w
    sprzedaży. Czy mogłem se przyjść do sprzedawcy z egzemplarzem
    gazety bez płyty, i przyjąć na stan płytę "należną" do tego
    egzemplarza ? Wszak sprzedawca i tak "nie może ich sprzedać",
    przez co rozumiem, że wystawił je z opóźnieniem ;) po tym jak
    odnalazł sprawcę kradzieży ;)

    6008

  • 8. Data: 2009-02-27 22:48:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Przyjeżdża policja i słyszy od ochrony, że wyniosłem towar z terenu
    > sklepu nie uiszczając opłaty. Ja zasłaniam się tekstem, że płyta jako

    A zapłaciłeś. Kradzież. Przy wartości 5 zł, to mandat (nie pamiętam kwoty)
    i po sprawie.

> [...]
    > policję i na ich oczach zniszczyłem płyty.
    > Jakie klasyfikacje w/w czynów moich i sprzedawcy byś zastosował?

    Kradzież, tyle, ze przy 100 płytach, to już przestępstwo, więc większy
    kłopot.

    W odniesieniu do obydwu przypadków właściciel praw autorskich do płyt mogą
    sobie ewentualnie ścigać cywilnie market za sprzedaż tych płyt.

  • 9. Data: 2009-02-27 22:53:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > "należną" do tego egzemplarza ? Wszak sprzedawca i tak "nie może ich
    > sprzedać", przez co rozumiem, że wystawił je z opóźnieniem ;) po tym jak

    Oczywiście, jeśli kupiłeś gazetę, to przysługiwała Ci płyta. Z tym, że
    takie sprawy załatwia się z ekspedientem, a nie kradnąc płytę z półki. W
    wypadku gazety kluczowym będzie możliwość udowodnienia przez Ciebie
    obsłudze sklepu faktu, że wziąłeś gazetę bez płyty. Przy czym w wypadku
    marketów, to osobiście mam dość dobre doświadczenia w takich wypadkach i
    nie spotkałem się jeszcze z odmową - a kilka razy udało mi się coś w
    markecie kupić niekompletnego, o czym przekonałem się dopiero w domu.
    Natomiast nigdy brakujących kawałków nie kradłem, bo tym można sobie
    jedynie kłopotów narobić. Po prostu idziesz do informacji i wyjaśniasz, w
    czym rzecz. Przecież, jeśli tych płyt faktycznie z gazetami nie było, to
    nie Ty jeden dostałeś gazetę bez płyty.

  • 10. Data: 2009-02-27 23:00:34
    Od: Bogdan G <b...@i...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

> [...]
    > "należną" do tego egzemplarza ? Wszak sprzedawca i tak "nie może ich
    > sprzedać", przez co rozumiem, że wystawił je z opóźnieniem ;) po tym jak

    A moze Twój stary ma prawo wstecz założyć kondoma dzięki któemu nie
    byłoby Cię na świecie???
    A na poważnie. Te wszystkie płyty jako ięrozchodzą tylko Ty bieaku nie
    masz ożliwości z tego skorzystać - współczuję.