  • 1. Data: 2009-02-27 14:22:05
    Temat: umowa cywilna - zastrzezenia
    Od: "budo" <b...@i...pl>

    Czesc,

    Czy ktos moglby mi pomoc - a mianowicie:
    moj pracodawca chce podpisac ze mna umowe o wspolpracy ( ja zakladam wlasna
    dzialanosc gospodarcza) i w tresci umowy chce zawrzec taka klauzule:
    " AAA (czyli ja) nie moze kopiowac bazy klientow FIRMY (czyli mojego
    pracodawcy) ani zasad dzialania"

    oczywiscie dziwne jest to dla mnie jako ze mam byc handlowcem wiec z bazy
    danych musze korzystac...
    no ale mniejsza o to.

    grupowiczow prosilbym o odpowiedz czysto teoretyczna i z zakresu kodeksu
    cywilnego:
    czy te zastrzezenia co moge a czego nie moge obowiazuja w okresie trwania
    umowy czy tez po jej zakonczeniu?

    nigdzie w umowie nie ma okreslenia na jaki czas sa te zastrzenia czego mi
    nie wolno.

    prosze o szybka odpowiedz poniewaz naciskaja mnei na podpisanie umowy.

    Przemek

  • 2. Data: 2009-02-27 14:35:34
    Temat: Re: umowa cywilna - zastrzezenia
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 27 Feb 2009 15:22:05 +0100, budo napisał(a):

    > oczywiscie dziwne jest to dla mnie jako ze mam byc handlowcem wiec z
    > bazy danych musze korzystac...

    Korzystać to nie oznacza kopiować.

    > czy te zastrzezenia co moge a czego nie moge obowiazuja w okresie
    > trwania umowy czy tez po jej zakonczeniu?

    Po prostu nie wolno Ci skopiować bazy, bez względu na to, czy skopiujesz
    ją dziś czy po rozwiązaniu umowy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-02-27 15:01:53
    Od: "budo" <b...@i...pl>

    > Korzystać to nie oznacza kopiować.

    > Po prostu nie wolno Ci skopiować bazy, bez względu na to, czy skopiujesz
    > ją dziś czy po rozwiązaniu umowy.

    dzieki za wyjasnienia.
    poniewaz w umowie znajduje sie wiele wskazowek co mam robic a czego nie to
    czy obowiazuja one rowneiz po zakonczeniu umowy? chodzi mi generalnie o
    konstrukcje prawa w tym zakresie. czy wszystkie ustalenia stron koncza sie
    wraz z umowa jesli nie stwierdzono ze np. obowiazuja rok po ustaniu umowy
    czy tez obowiazuja juz do konca mojego zycia :-) ?

    przemek

  • 4. Data: 2009-02-27 16:06:20
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    budo wrote:

> [...]
    > wraz z umowa jesli nie stwierdzono ze np. obowiazuja rok po ustaniu umowy
    > czy tez obowiazuja juz do konca mojego zycia :-) ?

    Generalnie obowiazuja tak dlugo jak trwa umowa. Przy czym jesli np
    bedziesz bezprawnie wykorzystywal jakies dane itp po zakonczeniu umowy -
    moga Cie scigac pozwem cywilnym, a pewnie nawet karnym.

    Nie wiem jak w przypadku firm, ale normalnie pracownik podpisujac
    lojalke oczekuje gratyfikacji w wysokosci min 25% ostatnich pensji
    miesiecznie przez czas trwania lojalki. Gdy pracodawca nie placi, to
    uznaje sie ze lojalka nie obowiazuje. Tylko najpierw sprawdz czy to
    dotyczy tez firm, bo chyba niekoniecznie.
    --
    Regards,
    Maverick