  • 21. Data: 2005-08-27 18:53:08
    Temat: Re: Pełnomocnik w sądzie - obowiązek?
    Od: Glorius Glory <e...@q...cy>

    Dnia Sat, 27 Aug 2005 13:55:47 +0200, MarcinS napisał(a):

    > jakaś argumentacja ?
    > Bo nie widzę powodu wyłączenia. Tam jest mowa o obciążaniu kosztami.
    > Koszty obejmują koszty sądowe i koszty strony przeciwnej.
    > 463 nie wprowadza rozróżnienia.

    Argumentem jest treść art. 121 kpc i 463 par 1 kpc - zwolniony ustawowo od
    opłat sądowych pracownik - powód, dla którego Sąd ustanowił pełnomocnika z
    urzędu w razie oddalenia powództwa jest obowiązany zwrócić pozwanemu
    reprezentowanemu przez pełnomocnika zawodowego koszty zastępstwa
    procesowego. Natomiast nieuiszczone koszty sądowe poniesie skarb państwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Glorius Glory

  • 22. Data: 2005-08-27 18:56:16
    Od: Glorius Glory <e...@q...cy>

    Dnia Fri, 26 Aug 2005 14:37:45 +0200, Olgierd napisał(a):

    ciach

    > Utrwalać przebieg rozprawy można wyłącznie za zgodą sądu, jeśli sąd
    > zgody nie udzielił - nie wolno tego robić. Natomiast niemożliwe jest,
    > żeby sąd co innego dyktował do protokołu a co innego protokolant
    > zapisywał. Natomiast może teściowa zażądać podania do protokołu każdego
    > oświadczenia pozwanego.

    Zdarza się jednak tak, że co innego mówią strony lub świadkowie, a co
    innego sąd dyktuje (ewentualnie nie dyktuje)

    --
    Pozdrawiam,
    Glorius Glory

  • 23. Data: 2005-08-28 21:25:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Magda napisał(a):

    > zrezygnować z pełnomocnika i czy można nagrywać rozprawę na prywatny dyktafon.
    > Tyle. Nic więcej mnie nie interesuje. Co do płatności - to myslę,że teściowa ma
    > w poważaniu jak i za ile broni się strona przeciwna, a pełnomocnik wyzanczany
    > jej przez sąd jest dla niej za darmo. Uprzejmie proszę o posty na temat a nie
    > pod adresem mojej teściwej, gdyż te ostatnie nic nie wnoszą. Nie potraficie mi
    > odpowiedzieć na pytania - rozumiem, ale po co pozostała część?

    Z tego co mi wiadomo to w Polsce jeszcze nikt sprawy o mobbing nie
    wygrał. Bo pracownicy nie znają uregulowań kodeksu pracy w tym zakresie
    a za dużo oglądają TV.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 24. Data: 2005-08-28 21:27:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > jako MarcinS powiedziała:

    > Masz rację. Niestety nie chciałbym się z Tobą zgodzić - a muszę.

    To źle robisz bo on sie myli.

  • 25. Data: 2005-08-28 21:36:14
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Był 28 sierpień 2005 23:27, kiedy tajemnicza osoba przedstawiająca się
    jako Johnson powiedziała:

    > To źle robisz bo on sie myli.

    OK, masz rację, nie sprawdziłem brzmienia. Chodziło mi o to, że w
    sprawach przed "czwórkami" zastosowanie art. 102 kpc w odniesieniu do
    pracownika jest nie wyjątkiem lecz regułą.

    --
    Olgierd
    o...@j...org ||| gg: 3657597 |||

  • 26. Data: 2005-08-28 21:37:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > OK, masz rację, nie sprawdziłem brzmienia. Chodziło mi o to, że w
    > sprawach przed "czwórkami" zastosowanie art. 102 kpc w odniesieniu do
    > pracownika jest nie wyjątkiem lecz regułą.

    Bzdura. Art. 102 kpc jest statystycznie wyjątkiem i to również w
    sprawach z prawa pracy.

  • 27. Data: 2005-08-28 21:38:50
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Był 28 sierpień 2005 23:25, kiedy tajemnicza osoba przedstawiająca się
    jako Johnson powiedziała:

    > Z tego co mi wiadomo to w Polsce jeszcze nikt sprawy o mobbing nie
    > wygrał. Bo pracownicy nie znają uregulowań kodeksu pracy w tym zakresie
    > a za dużo oglądają TV.

    Ze szczególnym uwzględnieniem wytworów amerykańskiej kinematografii.
    Sądy nie lubią mobbingu i boją się orzekać ponad "normalne" roszczenia
    ze stosunku pracy. A że nakręceni pracownicy startują z żądaniami nie
    mniejszymi niż 20 tys. zł...

  • 28. Data: 2005-08-28 21:44:47
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Był 28 sierpień 2005 23:37, kiedy tajemnicza osoba przedstawiająca się
    jako Johnson powiedziała:

    > Bzdura. Art. 102 kpc jest statystycznie wyjątkiem i to również w
    > sprawach z prawa pracy.

    A to ciekawe. Mam na głowie ok. 1200 spraw przed "czwórkami" (w toku i
    zakończonych), ca. 7% z nich są wygrane; przypominam sobie _raz_ wyrok,
    w której sąd zasądził od przegrywającego powoda na rzecz pracodawcy
    koszty. Poza tym dla sądów nie istnieje ani art. 109 zd. 2 ani art. 98
    par. 2 zd. 1 kpc. Orzeczenia w tym zakresie _w żaden sposób_ nie są
    podparte art. 102 kpc.

  • 29. Data: 2005-08-28 21:48:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > koszty. Poza tym dla sądów nie istnieje ani art. 109 zd. 2 ani art. 98
    > par. 2 zd. 1 kpc. Orzeczenia w tym zakresie _w żaden sposób_ nie są

    Więc ja przeżyłem około 4000 spraw z prawa pracy, liczyć dokładnie nie
    liczyłem ale w większości w razie przegranej pracownik został obciążony
    kosztami zastępstwa procesowego drugiej strony. Więc twierdzę że to jest
    zasada. Widocznie mamy do czynienia z innymi sądami pracy.

  • 30. Data: 2005-08-28 21:54:43
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Był 28 sierpień 2005 23:48, kiedy tajemnicza osoba przedstawiająca się
    jako Johnson powiedziała:

    > większości w razie przegranej pracownik został obciążony
    > kosztami zastępstwa procesowego drugiej strony

    Cóż... dla mnie to wielka rzadkość. Co do zasady w sprawach
    pracowniczych jestem to w stanie zrozumieć, z wyjątkiem jednak np.
    sprawy kiedy babka wymyśla mobbing, bierze papugę, płaci papudze, żąda
    50 tys. zł, papuga bezwstydnie ją popiera, żądam kosztów, wygrywam
    sprawę - a sąd NIC.