  • 1. Data: 2005-08-26 10:16:45
    Temat: Moja sprawa [dość długie]
    Od: "Krzychu" <k...@o...pl>

    Miałem w sądzie sprawę jako oskarżony. Byłem na rozprawie, nie zakończyła
    się ona jednak wyrokiem z powodu "przedłużającej się rozprawy i dużego
    skomplikowania sprawy". Sędzia wyznaczyła datę ogłoszenia wyroku (za jakieś
    dwa tygodnie). Ponieważ mieszkam w miejscowości oddalonej od sądu jakieś 300
    km, nie pojechałem na ogłoszenie wyroku (nie musiałem). Jak się okazało,
    dobrze zrobiłem, bo okazało się, że wyrok jeszcze po tych dwóch tygodniach
    nie zapadł (dzwoniłem, by się dowiedzieć). Przyszło do mnie później pismo
    zawiadamiające, że odbędzie się posiedzenie celem uprzedzenia o możliwości
    zmiany kwalifikacji czynu (czy jakoś tak). Z oczywistych powodów nie
    pojechałem (znów nie musiałem). Zadzwoniłem jednak do sądu z pytaniem, czy
    gdy zapadnie decyzja przyślą mi postanowienie. Powiedzieli, że tak. Coś mnie
    jednak tknęło i wysłałem list z prośbą o przysłanie powiadomienia (nie
    wyroku, bo nie wiedziałem, czy wyrok zapadnie). List ten wysłałem w tydzień
    po dniu, w którym miała zapaść ta decyzja (czyli w ostatni możliwy dzień).
    Długo czekałem na jakikolwiek odzew i dziś otrzymałem wezwanie do zapłaty
    (koszty postępowania + grzywna). Jest napisane, że "rodzaj i wysokość
    powyższych opłat określa wyrok Sądu z dnia 29/07/2005", czyli wyrok zapadł.
    Nie wiem jednak jaki. Chyba powinni mi przysłać ten wyrok (pisałem do nich
    przecież, a wcześniej powiedzieli, że sami przyślą). Poza tym chciałem
    zrobić tak - przysłaliby wyrok, napisałbym prośbę o uzasadnienie i złożył
    odwołanie. Czy teraż jeszcze będzie to możliwe?

  • 2. Data: 2005-08-26 10:51:19
    Temat: Re: Moja sprawa [dość długie]
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzychu napisał(a):

    [ciach ...]

    Jeśli to wszystko prawda to szybciutko składaj zapowiedź apelacji
    (wniosek o przesłanie wyroku z uzasadnieniem) wraz ze wnioskiem o
    przywrócenie terminu (tam napisz to co tu). Tylko wątpliwe sprawa czy to
    udowodnisz.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-08-26 10:59:53
    Od: "Krzychu" <k...@o...pl>

    > Jeśli to wszystko prawda to szybciutko składaj zapowiedź apelacji (wniosek
    > o przesłanie wyroku z uzasadnieniem) wraz ze wnioskiem o przywrócenie
    > terminu (tam napisz to co tu).

    Tak właśnie sobie pomyślałem, to znaczy ten wniosek o przywrócenie terminu.

    > Tylko wątpliwe sprawa czy to udowodnisz.

    A co konkretnie muszę udowodnić?

  • 4. Data: 2005-08-26 18:56:19
    Od: "Krzychu" <k...@o...pl>

    A ciekawi mnie jeszcze jedna sprawa. Tak czysto teoretycznie. Mam zasądzone
    koszty postępowania + grzywna. Nie mam żadnych źródeł dochodów. Nie płącę
    (bo nie mam z czego). W jaki sposób sąd próbowałby ściągnąć należność?

  • 5. Data: 2005-08-28 21:29:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzychu napisał(a):

    > A co konkretnie muszę udowodnić?

    To co napisałeś poprzednio.

  • 6. Data: 2005-08-30 00:09:28
    Od: "Kris" <s...@p...onet.pl>

    Z autopsji:
    1. komornik
    2. komornik
    3. komornik
    4. po 2-latach propozycja odpracowania (olałem)
    5. po kolejnych miesiącach - dwóch niebieskich panów w drzwiach i "proszę z
    nami" i mało pasjonująca podróż do aresztu, gdzie przedstawiono mi przeli-
    -cznik kasa/dzień. Wyszło ok 80 zł (podobno rewelacyjnie, średnio liczą
    kilkanaście złociszy za dzień).

    aha, w gratisie robią fotki. Ja już się nie załapałem - wyszedłem uboższy
    o 1,5 kzł.

  • 7. Data: 2005-08-30 06:38:15
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Kris napisał(a):
> [...]
    > kilkanaście złociszy za dzień).
    >
    > aha, w gratisie robią fotki. Ja już się nie załapałem - wyszedłem uboższy

    Mniej wiecej tak, ale nie zawsze. CZasami pomija sie etap komornika, jak
    z akt wynika ze podsądny jest goły i wesoły i komornik moze egzekucje co
    najwyżej umorzyć.

    Potem pyta się, czy skazany nie zechciały ewentualnie tej grzywny
    odpracować. Zwykle jest to tak, że wysyła sie pismo, w którym napisano,
    że brak odpowiedziw jakims czasie bedzie raktowany jak odmowa. I lepiej
    to pismo odebrać, bo nie odebrane jest uważane za doreczone

    W miezyczasie mozna jeszcze na wniosek skazanego rozłożyuć mu grzywne i
    koszty na raty, maksymalnie 36 rat. A jak nadal nie spłaca to odwołać
    raty i wezwac do spłaty całości.

    Można też umorzyć nie zapłacona grzywnę - ale to w wyjątkowych
    przypadkach. Można tez odroczyc termin jej spłaty.

    A jak już nic nie pomoże, średnio po 2-3 latach wydawane jest
    postanowienie o zarządzeniu wykonania zastepczej kary pozbawienia
    wolności. Przelicznik jest ustalony i wynosi 2 stawki dzienne grzywny =
    1 dzień pozbawienia wolności. Jak zostaja jakies ułamki to zaokragla się
    w dół.

    I generalna reguła. Na posiedzenia wykonawcze na których zapadają te
    decyzje mało kto przychodzi. Dlategio ci co przychodzą są traktowani
    promocyjnie - i np sad odstępuje od zarządzenia zastepczej kary PW i
    zamiast tego daje znowu raty. Albo nawet umarza grzywnę.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine