  • 1. Data: 2005-08-26 09:46:15
    Temat: Pełnomocnictwo do reprezentowania a założenie działalności gospodarczej + szukam adwokata.
    Od: "Michal T." <m...@t...pl>

    Witam serdecznie,

    Potrzebuje informacji prawnej o legalności działania pełnomocnika.
    Sprawa wygladała w następujący sposób.
    Była sobie od 2000 roku spółka cywilna. Moja znajoma wyświadczyła przysługę
    byłemu narzeczonemy i dała się w tę spółkę wciągnąć generalnie nic z tego
    nie mając ani nie uczestnicząc w działalności gospodarczej. W tym czasie
    wystawiła na księgową upoważnienie notarialne do reprezentowania jej w
    sprawach związanych ze spółką X s.c. Jak to zwykle bywa wspólnik narobił
    długów i zaczęły się schody.
    W 2001 roku zmieniły się zasady prowadzenia działalności gospodarczej spółek
    cywilnych i od tej pory każdy ze wspólników musiał mieć założoną własną
    działalność gospodarczą. I teraz konkretne pytanie: Czy mając upoważnienie
    na prowadzenie spraw spółki cywilnej księgowa mogła sama założyć mojej
    znajomej działalność gospodarczą bez jej wiedzy, zgody i wypełniania
    wniosku. Jedynym dokumentem na podstawie którego działalność została
    założona jest stare upoważnienie.

    Poszukuję też pilnie doświadczonego adwokata z Warszawy dla tej osoby, który
    pomoże w uporządkowaniu spraw związanych z jej uczestnictwem w tej spółce.