  • 1. Data: 2005-08-26 09:50:52
    Temat: Czy pracodawca musi zapewnic miejsce parkingowe?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Witam,

    Jest taki problem z pewnym (jeszcze panstwowym) zakladem pracy. Do tej
    pory wszyscy dostawali "wjazd" i pozwolenie na parkowanie na terenie
    zakładu. Na terenie jest też sporo miejsc parkingowych i to z nich
    korzystali pracownicy. Jednak wszystkie istniejące przepustki wygasają
    31 sierpnia i trzeba było napisać nowe podania o wjazd na teren i
    pozwolenie na parkowanie. I tu zaczyna się problem. Pozwolenia dostało
    jedynie kierownictwo zakładu, a wszystkim pracownikom tego pozwolenia
    odmówiono (około 1000 osób, z czego zdecydowana większość do pracy
    przyjeżdża samochodem). Dodatkowym problemem jest to, że zakład znajduje
    się w centrum miasta i w otoczeniu kilku innych, niemałych firm, a
    zagęszczenie samochodów jest tam na tyle duże, że w godzinach szczytu
    ciężko tam przejechać czy przejść chodnikiem, a co dopiero znaleźć
    miejsce do parkowania. Parkingi w okolicy - najbliższy oddalony o jakiś
    kilometr - są, ale wcale nie narzekają na nadmiar wolnych miejsc :((
    Pozatym dlaczego pracownik musi ponosic dodatkowe koszty z winy
    widzimisię zakladu? Ale to jeszcze nie byłby taki ogromny problem -
    można przecież korzystać z komunikacji miejskiej, prawda? Otóż nie -
    gdyż zakład pracuje w systemie zmianowym (na 3 zmiany) i niektóre zmiany
    kończą się np. ok. godz. 23, kiedy to zwykłe autobusy przestają kursować
    i na miasto dopiero zaczynają wyjeżdżać nocne. W dodatku sporo osób
    pracujących tam dojeżdża spoza miasta i czasem ostatni pociąg mają np. o
    22, a następny dopiero o 4 rano (a pracę kończą o 23). Kwestię
    bezpieczeństwa przy podróżowaniu nocnymi liniami celowo pomijam.

    Decyzje odmowne nie zostały w żaden sposób uzasadnione, po prostu
    "odmawiam" i tyle. Czy zakład nie powinien w jakiś sposób zapewnić
    miejsca do parkowania? Jak ci ludzie mają teraz podróżować na linii
    praca-dom-praca? Ci, którzy mają samochody, mają zostawiać je 2
    kilometry dalej? A co z tymi, którzy dojeżdżają pociągami? Mają spać
    przez 5 godzin na dworcu w oczekiwaniu na pierwszy, poranny pociąg, czy
    wynajmować sobie taksówkę? Czy można coś jeszcze z tym zrobić, poza
    odwoływaniem się w nieskończoność? Niektórzy mieli pozwolenia od 10 czy
    nawet 15 lat i nikt nigdy nie robił z tego powodu problemów.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 2. Data: 2005-08-26 09:56:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > Decyzje odmowne nie zostały w żaden sposób uzasadnione, po prostu
    > "odmawiam" i tyle. Czy zakład nie powinien w jakiś sposób zapewnić
    > miejsca do parkowania?

    ROTFL

    I co jeszcze byś chciał? Darmowe obiadki w pracy? (niektóre firmy to
    zapewniają)

    > Jak ci ludzie mają teraz podróżować na linii
    > praca-dom-praca?

    Komunikacją miejską. Rowerem. Motocyklem. Motorowerem. Pieszo. Taksówką.
    Okazją.

    > Ci, którzy mają samochody, mają zostawiać je 2
    > kilometry dalej?

    Ich problem.

    > A co z tymi, którzy dojeżdżają pociągami? Mają spać

    Chwila - po co dojeżdżającemu pociągiem parking pod miejscem pracy? Chcą
    parkować tym pociągiem?

    Można zmienić miejsce pracy.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-08-26 09:58:32
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > Czy pracodawca musi zapewnic miejsce parkingowe?

    Nie musi. Ale może. Proponuję zainteresowac tym związki zawodowe, bo ten
    arument z systemem zmianowym jest przekonujący.

    JK

  • 4. Data: 2005-08-26 10:12:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > I co jeszcze byś chciał? Darmowe obiadki w pracy? (niektóre firmy to
    > zapewniają)

    Nic więcej, jedynie miejsce do parkowania. Na terenie zakładu jest
    takich miejsc kilkaset, a teraz będą stały puste, chociaż przez tyle lat
    nikomu nie przeszkadzały a pracownicy dbali o nie sami.

    > Komunikacją miejską. Rowerem. Motocyklem. Motorowerem. Pieszo. Taksówką.
    > Okazją.

    > Chwila - po co dojeżdżającemu pociągiem parking pod miejscem pracy? Chcą
    > parkować tym pociągiem?

    Dojeżdżali samochodami. Teraz nie będą mieli gdzie ich postawić, czyli
    de facto pozbawiono ich jedynego środka transportu jakim mogli jeździć
    do pracy. Jak pisałem - odopowiednie pociągi o tej godzinie nie jeżdżą,
    rower odpada (60-80km w jedna strone? powodzenia), motocykl/motorower -
    odpada z tego samego powodu co samochód, taksówka - za miesiąc jeżdżenia
    będzie kosztowała więcej niż wynosi cała pensja.

    Aha, jeszcze argument o zmianie miejsca pracy. No cóż, również odpada,
    gdyż wśród tych ludzi są np. specjaliści, których wiedza jest przydatna
    jedynie w instytucjach tego typu. A najbliższa tego typu, jest oddalona
    o kilkaset km.

    Andrzej, prosze, nie trolluj. Problem jest poważny i pytam jak
    najbardziej poważnie. Dla niektórych ta decyzja oznacza, że nie będą
    mogli ani dostać się z domu do pracy, ani wrócić.

  • 5. Data: 2005-08-26 10:18:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

> [...]
    > najbardziej poważnie. Dla niektórych ta decyzja oznacza, że nie będą
    > mogli ani dostać się z domu do pracy, ani wrócić.

    Nie trolluję, tylko nie zrozumiałeś tego ostatniego - należałoby się
    zorganizować i grupowo zrobić nacisk grożąc odejściem z pracy.

    Skoro są to specjaliści, więc pewnie zakład pracy miałby spore kłopoty,
    jakby nagle zniknęli ci, co cała pracę wykonują.

    No, chyba że macie już tam jakieś związki zawodowe - to wtedy poprzez te
    związki. Może jakiś strajk?

    Z drugiej strony miałbym pewne obawy co do stabilności zatrudnienia w
    firmie, która podejmuje tak idiotyczne decyzje.

    Może pada? Albo planowane są jakieś zwolnienia grupowe?

  • 6. Data: 2005-08-26 10:24:13
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Nic więcej, jedynie miejsce do parkowania. Na terenie zakładu jest takich
    > miejsc kilkaset, a teraz będą stały puste, chociaż przez tyle lat nikomu
    > nie przeszkadzały a pracownicy dbali o nie sami.

    a skad wiesz ze beda staly puste?? Moze zaklad pracy zacznie je wynajmowac,
    chocby swoim pracownikom ;)

    > motocykl/motorower - odpada z tego samego powodu co samochód,

    czyli z jakiego?? ze nie ma go gdzie postawic?? :>
    Hmm, sugerujesz ze motor jest wielkosci samochodu??

    > Andrzej, prosze, nie trolluj. Problem jest poważny i pytam jak najbardziej
    > poważnie. Dla niektórych ta decyzja oznacza, że nie będą mogli ani dostać
    > się z domu do pracy, ani wrócić.

    Twoje pytanie nie jest powazne, i dostales do tego adekwatna odpowiedz.
    Zaklad pracy nie ma obowiazku dawania pracownikom miejsc parkingowych, taka
    usluga zazwyczaj jest platna i podejrzewam ze wasz zaklad zamierza to
    wprowadzic.

    Jacek

  • 7. Data: 2005-08-26 10:31:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Nie trolluję, tylko nie zrozumiałeś tego ostatniego - należałoby się
    > zorganizować i grupowo zrobić nacisk grożąc odejściem z pracy.
    [ciach]

    odpisałem Ci na priv

  • 8. Data: 2005-08-26 10:32:13
    Od: "Nora" <m...@v...pl>

> [...]
    > odwoływaniem się w nieskończoność? Niektórzy mieli pozwolenia od 10 czy
    > nawet 15 lat i nikt nigdy nie robił z tego powodu problemów.

    hehehe..tam gdzie pracuje jest parking (za szlabanem) gdzie moze i 20 TIRow
    zaparkowac. Autami przyjezdza ok. 30 pracownikow (moze mniej). Na terenie
    parkuje kierownictwo (to wyzsze) ..no i "krewni..znajomi.." najnizszego
    szczebla nawet (w domysle znajomi..bo jak inaczej). Reszta z samochodami
    won! na zewnatrz (w tym ja:P). Nie ma tak dobrze.

    Nora

  • 9. Data: 2005-08-26 10:45:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    castrol napisał(a):
    > a skad wiesz ze beda staly puste?? Moze zaklad pracy zacznie je wynajmowac,
    > chocby swoim pracownikom ;)

    Ojej, nie chce mi sie tego tłumaczyć, ale po prostu _wiem_, że taka
    opcja nie wchodzi w grę. Z różnych względów.

    > czyli z jakiego?? ze nie ma go gdzie postawic?? :>
    > Hmm, sugerujesz ze motor jest wielkosci samochodu??

    Po pierwsze, najpierw trzeba sobie go kupić. A po drugie, postaw
    motorower w centrum Warszawy i wróć po niego za 10 godzin. Zobaczymy,
    czy nadal będzie stał. Z samochodem to jednak troszkę inna sprawa.

  • 10. Data: 2005-08-26 10:46:31
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-08-26 11:50 scream napisał(a):
> [...]
    > odwoływaniem się w nieskończoność? Niektórzy mieli pozwolenia od 10 czy
    > nawet 15 lat i nikt nigdy nie robił z tego powodu problemów.

    Raczej nic nie musi. Parking należy do pracodawcy i to jego sprawa, czy
    użyczy go pracownikom. Dojazd do pracy to Twoja sprawa. Ale może napisać
    analogiczny list do dyrekcji?
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/