  • 11. Data: 2003-12-03 19:25:37
    Temat: Re: Panika w miescie...
    Od: "Marcin Wrzech" <a...@a...pl>

    http://info.onet.pl/837082,18,item.html

  • 12. Data: 2003-12-03 22:03:34
    Od: "mahe" <m...@g...pl>

    > Kurcze, dobrze ze nie spytalem o sprawe Rywina, bo jeszcze bym byl
    dopisany
    > do "grupy trzymajacej wladze" ;)

    A ja bym chcial sobie tak troche "potrzymac wladze" ;)

  • 13. Data: 2003-12-04 22:48:59
    Od: "Krzys" <x...@p...pl>

    Użytkownik "mahe" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > dopisany
    > >

    > A ja bym chcial sobie tak troche "potrzymac wladze" ;)

    mam dziwne skojarzenia ;-)

  • 14. Data: 2003-12-05 02:32:00
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nothingman" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Prosze slicznie o odpowiedz.. W moim miescie jest panika, bo chodza
    plotki,
    > powtarzam - plotki, bo to nic przynajmniej przeze mnie i znajomych
    > sprawdzonego ze niby policja chodzi po domach i sprawdza kompy, czy nie ma
    > tam nielegalnego oprogramowania...
    >
    > Czy takie cos jest mozliwe???

    Nie. Musi mieć podejrzenia.

    > A czy to jest wykroczenie, jesli powiedzmy kolega kupi sobie np.
    > oryginalnego Photoshopa, ja sobie od niego pozycze i zainstaluje... To
    jesli
    > posiadam takie oprogramowanie na kompie, czy lamie prawo??? Oczywiscie nie
    > mowie tutaj o jakims pozyczaniu, umieszczaniu w internecie, czy
    sprzedawaniu
    > programu, tylko do wlasnego domowego uzytku...

    Tak, łamiesz prawo. Chyba, że na takie postępowanie pozwala licencja. Jeśli
    chcesz legalny soft do obróbki grafiki kup skaner. Do wielu modeli dodawane
    są starsze wersje Corela czy Adobe. Wydatek niewielki, ale jesteś
    kompatybilny z prawem.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 15. Data: 2003-12-05 10:19:52
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Nothingman" <l...@p...onet.pl> napisał
    "... kolega kupi sobie np. oryginalnego Photoshopa, ja sobie od niego
    pozycze i zainstaluje... tylko do wlasnego domowego uzytku..."
    > Tak, łamiesz prawo.

    Re : Myślę, że Szanownemu Pytającemu chodzi o kwalifikację prawną czynu i
    nie wątpię, że taką informację ( jak i treść hipotetycznego zarzutu )
    Szanowny Odpowiadający upublicznić raczy zakładając, że czyn tak niecny miał
    miejsce w Polsce.
    Wyrazy szacunku
    AR

  • 16. Data: 2003-12-13 16:07:00
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie wątpię, że taką informację ( jak i treść hipotetycznego zarzutu )
    > Szanowny Odpowiadający upublicznić raczy zakładając, że czyn tak niecny

    Re : No cóż, nie doczekałem się ze strony Przepiścy Jarosława Wiecheckiego
    stwierdzającego "Tak, łamiesz prawo." uzasadnienia tak stanowczego i
    autorytatywnego stwierdzenia.
    I tak naprawdę nie dziwię się, gdyż owo autorytatywne i stanowcze
    stwierdzenie oparte jest na prawie istniejącym jedynie w wyobraźni
    Szanownego Autora i nie mającym wiele wspólnego z prawem obowiązującym w
    Polsce.
    Używaj więc Kolego "Nothingman" zainstalowanego Photoshop,a spokojnie i do
    woli (ale tylko jak pisałeś "..do własnego domowego użytku..") chyba, że
    prawnicy kształceni w szkole Duracza (była taka w latach 40-tych - dla
    tych, którzy uniwersytety w Lasach Parczewskich kończyli) sięgając do
    wzorców Andrieja Wyszynskiego wymyślą nam, iż przestępstwem jest nie tylko
    czyn w stosownej ustawie wskazany, ale też do niego PODOBNY !
    Łączę ukłony AR

  • 17. Data: 2003-12-13 17:02:09
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...pl>

    Nothingman <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Bo znalazlem artykul w sieci (nie na jakiejs bardzo wiarygodnej stronie), ze
    > do wlasnego uzytku mozna miec przegrywane wersje...

    A moze trzeba na problem popatrzeć z innej strony.
    Zadanie tekstowe z matematyki na poziomie szkoły podstawowej.

    W pewnym kraju ( ~35 000 000 mieszkańców) szukaniem nielegalnego
    oprogramowania zajmuje się zawodowo 1000 osób( przesadziłem ale nieszkodzi).
    Dziennie chodząc minimum w dwie osoby mogą sprawdzić 5 użytkowników
    komputerów czy mają nielegalne oprogramowanie. Pytanie. Ile lat zajmie
    sprawdzenie wszystkich komputerów ?
    Dla ambitnych.
    Jakie jest prawdopodobieństwo kontroli u przeciętnego Kowalskiego.
    Należy załozyć; 5 dniowy tydzień pracy, stale rosnącą ilość komputerów,
    urlopy i choroby kontrolujących, itp.