  • 1. Data: 2003-12-03 15:42:30
    Temat: składka ZUS-etat a własna działalność gospodarcza
    Od: "LL" <m...@o...pl>

    Uszanowanie,
    Mam problem , jeśli jestem zatrudniony na etat przez kogoś z bliskiej
    rodziny np. ojca. to czy po założeniu odrębnej działalności (innego typu niż
    ta na etacie) będę musiał odprowadzać składkę na zus skoro już jest
    odprowadzana przez pracodawcę ? W zasadzie to wątpliwości moje budzi jedynie
    sprawa pokrewieństwa, czy nasze prawo dopuszcza taką sytuację ?
    Pozdrawiam,
    --
    LL

  • 2. Data: 2003-12-03 15:47:02
    Od: "Marcin S." <t...@t...tesciowa.pl>

    Ze strony podatki.pl :

    cyt: "
    Osoba zatrudniona na etacie + własna działalność gospodarcza

    Występują dwie możliwości:

    1. Wynagrodzenie z tytułu wykonywania pracy etatowej jest mniejsze od kwoty
    minimalnego wynagrodzenia ustalonego w odrębnych przepisach

    2. Wynagrodzenie z tytułu wykonywania pracy etatowej jest równe lub większe
    od kwoty minimalnego wynagrodzenia ustalonego w odrębnych przepisach

    W przypadku pierwszym należy opłacać składkę na ubezpieczenie społeczne
    zarówno od kwoty wynagrodzenia jak i składkę z tytułu prowadzenia
    samodzielnej działalności. Składkę na ubezpieczenie zdrowotne opłaca się z
    obu tytułów.

    W przypadku drugim opłacać należy składkę na ubezpieczenie społeczne od kwot
    uzyskiwanych ze stosunku pracy. Natomiast składkę na ubezpieczenie zdrowotne
    należy opłacać z obu tytułów."

    Pozdrawiam

    Marcin