    From: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Panika w miescie...
    Date: Fri, 5 Dec 2003 02:32:00 -0000
    Sender: j...@p...onet.pl@212.122.214.1

    Użytkownik "Nothingman" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bql7mf$1a4$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Witam!
    >
    > Prosze slicznie o odpowiedz.. W moim miescie jest panika, bo chodza
    plotki,
    > powtarzam - plotki, bo to nic przynajmniej przeze mnie i znajomych
    > sprawdzonego ze niby policja chodzi po domach i sprawdza kompy, czy nie ma
    > tam nielegalnego oprogramowania...
    >
    > Czy takie cos jest mozliwe???

    Nie. Musi mieć podejrzenia.

    > A czy to jest wykroczenie, jesli powiedzmy kolega kupi sobie np.
    > oryginalnego Photoshopa, ja sobie od niego pozycze i zainstaluje... To
    jesli
    > posiadam takie oprogramowanie na kompie, czy lamie prawo??? Oczywiscie nie
    > mowie tutaj o jakims pozyczaniu, umieszczaniu w internecie, czy
    sprzedawaniu
    > programu, tylko do wlasnego domowego uzytku...

    Tak, łamiesz prawo. Chyba, że na takie postępowanie pozwala licencja. Jeśli
    chcesz legalny soft do obróbki grafiki kup skaner. Do wielu modeli dodawane
    są starsze wersje Corela czy Adobe. Wydatek niewielki, ale jesteś
    kompatybilny z prawem.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki