  • 1. Data: 2004-02-18 12:34:21
    Temat: PZU -czy ktos wyjasni, pomoze??:)
    Od: "Hawlik" <h...@o...pl>

    Witam.

    Przydazyla mi sie taka historia. Kiedys moj tesc dostal wezwanie na policje
    ze jego samochod spowodowal wypadek i oddalil sie z miejsca wypadku. Po
    analizie przeprowadzonej w domu ustalilismy ze tego dnia jechalem nim ja i
    moja dziewczyna. Pojechalem na policje w ustalonym teriminie i okazalo sie
    ze tamtego dnia bylem od sklepem i stuknolem w inny samochod. Dodam ze
    jezdzilem smochodem duzum dostawczym busem. Sprawa wydala mi sie dziwna bo
    niczego nie zauwazyelem ani nie uslyszalem ktotko mowic nie bylem swiadomy
    takiego zdazenia. Ale pan policjant powiedzial za sprawa wyglada taki i tak
    ze na samochodzie poszkodowanego w miejscu stluczania byl lakier jaki jest
    na moim aucie itd itd.
    Generalnie zaproponowal mi przyznanie sie do winy i wiziecie na siebie
    odpowiedzialnosci za zdazenie.
    Co uczynilem fakty wydaly mi sie przekonujace. Jako, ze staram sie
    odpowiadac za zwoje czyny (generalnie pozadny ze mnie obywatel:) podpisalem
    zeznanie w ktorym przznaje sie do stluczki i do faktu iz oddalilem sie z
    miejsca wypadku lecz w uzazasnieniu dopisalesmy iz nie bylo nic slychac w
    aucie (bylem z dziewczyna ona tez nic nie slyszala) i dlatego nie zostalem
    na miejscu zeby wyjscinic sprawe.
    Odbyla wie sprawa w sadzie grockim (zaocznie ) nie bylem na niej obecny (nie
    musialem) wysokosc kary ustalil policjant na 300zł. Jak dastalem wyrok z
    sadu odrazy grzywna zaplacilem i sprawe uznalem za zakonczona.

    Teraz jednak dostalem pisno z PZU a konkretnie wezwanie do zaplaty kwoty
    1238,54zł "z tytułu przysługującego regresu za wyplacone odszkodowanie"
    na wplacenie kwoty mam 14dni.

    nizej jest jeszcze opisane co nastopi jesli nie wplace w terminie
    (dochodzenie na drodze postepowanie sadowego) idt...

    na samym dole widnieje

    UZASADNIENIE
    Oddalil sie pan z miejsca zdarzenia.

    koniec pisma.

    I teraz moja pytanie. Cz faktycznie musze w tych okoliznosciach zaplacic???
    Przeciez nie oddalilem sie swiadonie. Co znalazlo sie moich zeznaniach.
    Co powinienem w tej sytuacji zrobic????

    Czekam z niecierpliwoscia na wszelkie rady
    z gory dziekuje
    Tomek

  • 2. Data: 2004-02-18 14:34:56
    Temat: Odp: PZU -czy ktos wyjasni, pomoze??:)
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Płaciłeś składkę OC jak sądzę więc PZU chce się wyłgać od pokrycia szkody.
    Do boju z tą złodziejską firmą PZU.!!!!!!!!!!

  • 3. Data: 2004-02-18 15:26:16
    Temat: Re: PZU -czy ktos wyjasni, pomoze??:)
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c0vm57$pnk$1@atlantis.news.tpi.pl>, Hawlik wrote:
> [...]
    > Przeciez nie oddalilem sie swiadonie. Co znalazlo sie moich zeznaniach.

    Przeczytać polisę. Jeśli jest tam warunek, że w przypadku ucieczki nie
    płacą - jesteś w d...

    Zbyt pochopnie podpisałeś podstawione papiery. Policjanci z drogówki mają
    to do siebie, że wybierają najprostsze rozwiązanie, niespecjalnie
    zastanawiając się, jakby to mogło być inaczej. Ktoś im podsunął Twoją
    wersję (abstrahując od tego, czy to Ty stuknąłeś, czy nie), pasowała do
    wzorca, więc wypisali papiery, wezwali Cię, Ty jak ostatni jeleń
    (przepraszam...) podpisałeś co Ci podsunęli pod nos, nie przyszedłeś na
    rozprawę, na której MIAŁEŚ PRAWO (!!!) być i się BRONIĆ (!!!). Jednym
    słowem podłożyłeś się na każdym odcinku i teraz masz problem. Spróbuj się
    odwołać (chyba możesz).

    A następnym razem, jeśli uważasz, że nie stuknąłeś (a jeśli nie słyszałeś,
    ani Twoja dziewczyna nie słyszała, to zupełnie prawdopodobne jest, że to
    nie byłeś Ty!), to się nie przyznawaj i nie podpisuj wszystkiego, co przed
    Tobą położą... Ryzykujesz większą karę, ale z drugiej strony może naprawdę
    nie stuknąłeś?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 4. Data: 2004-02-18 17:04:34
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    > Ktoś im podsunął Twoją
    > wersję (abstrahując od tego, czy to Ty stuknąłeś, czy nie), pasowała do
    > wzorca, więc wypisali papiery, wezwali Cię,

    A zastanowiłeś się skąd mieli numery rejestracyjne sprawcy??
    Po prostu był świadek. Jak myślisz komu sąd uwierzy?
    Świadkowi czy sprawcy który nawiał?

    >Ty jak ostatni jeleń
    > (przepraszam...) podpisałeś co Ci podsunęli pod nos, nie przyszedłeś na
    > rozprawę, na której MIAŁEŚ PRAWO (!!!) być i się BRONIĆ (!!!).

    I w beznadziejnej sprawie ryzykować utratę prawa jazdy??

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2004-02-18 22:38:20
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "bubu" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Płaciłeś składkę OC jak sądzę więc PZU chce się wyłgać od pokrycia szkody.
    > Do boju z tą złodziejską firmą PZU.!!!!!!!!!!

    do regresu maja umocowanie w ustawie o ubezpieczeniu obowiazkowym! (przed
    1.sty.2004 w rozporzadzeniu w sprawie OWU OC...) - trzeba bylo nie uciekac.

    a teraz konkretniej - wyrok w sprawie o wykroczenie nie jest dowodem (tylko
    w sprawie o przestepstwo) - moze skieruj pismo do PZU, ze nie masz zamiaru
    placic, powiedz ze nie wiesz o co chodzi, ze zadnej stluczki nie bylo, ze
    nic nie wiesz i ze jesli czegos chca, to 6 kc - niech udowodnia, ze:
    1. byla stuczka
    2. ze uciekles
    to na PZU ciazy ciezar dowodu faktu

    prawomocny wyrok sadu grockiego nie jest dowodem w sprawie cywilnej (tzn.
    moze uprawdopodobnic, ale podlega swobodnej ocenie i nie jest dla nikogo
    wiazacy!)

    p.
    W,

  • 6. Data: 2004-02-19 04:12:40
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    wirtualna wrote:
    > a teraz konkretniej - wyrok w sprawie o wykroczenie nie jest dowodem (tylko
    > w sprawie o przestepstwo)

    dlaczego nie?

    KG

  • 7. Data: 2004-02-19 09:25:06
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c105v1$52n$1@topaz.icpnet.pl>, Leszek wrote:

    > A zastanowiłeś się skąd mieli numery rejestracyjne sprawcy??
    > Po prostu był świadek. Jak myślisz komu sąd uwierzy?
    > Świadkowi czy sprawcy który nawiał?

    Świadek w postaci poszkodowanego? A może kamera przemysłowa z pobliskiego
    banku zarejestrowała, że tam stał jego samochód w tym czasie? Może facet
    sam w niego stuknął wcześniej parkując, ale teraz zwalił na niego?

    Kolega NIC nie wiedział, ale podpisał, i to był IMHO błąd.

    > I w beznadziejnej sprawie ryzykować utratę prawa jazdy??

    Nie beznadziejnej i dlaczego od razu utratę prawa jazdy? A poza tym od
    przez fakt bronienia się w sądzie w swojej sprawie nie zabierają prawa jadzy.

    Wiesz, metodę 'przyznaj się i będzie tylko dożywocie' stosuje się w
    Chinach...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 8. Data: 2004-02-19 15:42:15
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Uzytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisal w wiadomosci

    > dlaczego nie?
    art.11 kpc

    p.
    W,

  • 9. Data: 2004-02-19 17:01:06
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    wirtualna wrote:
    > art.11 kpc

    i?

    KG

  • 10. Data: 2004-02-19 18:47:36
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    .

    Coś tam wiedział. Napisał przecież:

    "Co uczynilem fakty wydaly mi sie przekonujace. "

    > Nie beznadziejnej i dlaczego od razu utratę prawa jazdy?

    Czy napisałem :"od razu" ?

    >A poza tym od przez fakt bronienia się w sądzie w swojej sprawie nie
    zabierają >prawa jadzy.

    Ale mogą zabrać.Wystarczy wkurzyć sędziego bezmyślnym uporem .

    Pozdr
    Leszek