  • 1. Data: 2004-02-18 12:35:22
    Temat: wypadek samochodowy
    Od: "mattatiah" <m...@o...pl>

    Witam

    Miałem wypadek samochodowy, biegli orzekli winę drugiego kierowcy. Pasażerka
    mojego samochodu doznała uszkodzeń ciała powyżej 7 dni. Wszystkie zeznania
    złożyliśmy (świadkowie, posażerowie, kierowcy) tuż po wypadku na policji.

    Zostałem wezwany na sprawę przeciwko temu drugiemu kierowcy w charakterze
    świadka. Zastaniawam się po co mnie wzywają, skoro wszystkie zeznania już
    złożyłem, czy nie zrobią ze mnie oskarżonego i jeżeli oskarżony złoży
    wniosek o powałanie innych biegłych, a oni orzekną przeciwko mnie, co będzie
    dalej.

    Niedawno żona miała wypadek i na policji przyznała sie do winy, sprawa była,
    ale bez żadnych świadków (zakończyła się warunkowym umożeniem).

    Czy zatem skoro mnie wzywają to on ma zamiar walczyć o niewinność? Czy to
    jest jednoznaczne? Czy też może się przyznał, bo chce warunkowe umożenie, a
    mnie wzywają bo tak sie robi?

    Mattatiah

  • 2. Data: 2004-02-18 12:52:20
    Temat: Re: wypadek samochodowy
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mattatiah" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > złożyłem, czy nie zrobią ze mnie oskarżonego i jeżeli oskarżony złoży
    > wniosek o powałanie innych biegłych, a oni orzekną przeciwko mnie, co

    [Ciach]
    [Auuuu!]

    Proces karny w naszym kraju jest ustny a nie pisemny, dlatego wszystko co
    się powiedziało na Policji trzeba jeszcze raz powtórzyć przed sadem. Jak się
    nie pamięta - mówić wprost, a wtedy sąd odczyta zeznania złozone na Policji
    i trzeba bedzie je potwierdzić lub zaprzecyć. To normalna procedura.

    Jak nowi biegli orzekna przeciwko tobie i Sad im uwierzy to wtedy
    oskarżonego uniewinni. A Prokurator rozważy czy przypadkiem nie nalezy Tobie
    przedstawić zarzutów. Ale bez obawy. To co zeznałeś pod przysięgą jako
    świadek nie będzie uzyte jako dowód przeciwko tobie, przesłucha cie jeszcze
    raz jako podejrzanego.

    > Niedawno żona miała wypadek i na policji przyznała sie do winy, sprawa
    była,
    > ale bez żadnych świadków (zakończyła się warunkowym umożeniem).

    Nie było świadków bo Sąd nie przeprowadzał postępowania dowodowego.

    RF