  • 11. Data: 2006-06-07 05:48:36
    Temat: Re: POZYCZKA PRYWATNA - niezwrocona w terminie. CO ROBIC?
    Od: stern <s...@0...pl>

    Anna LT napisał(a):
    > Jeśli można to chciałabym zapytać
    > czy są jakieś szanse odzyskania pieniędzy jeśli nie ma na piśmie żadnej
    > umowy ani oświadczenia - nic
    > ale są świadkowie dwie osoby, przy których pożyczka była udzielana?

    tak, szanse są
    np. poprosić pożyczkobiorcę o zwrot.

    możńa też wystąpić do sądu, ale jeśli wartoćś pożyczki przewyższała
    500zł sąd może się nie zgodzić na przesłuchanie w charakterze dowodu
    stron i świadków (czy zastosuje ten przepis to loteria ;) )

    pozdr.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 12. Data: 2006-06-07 07:29:17
    Od: "pieknylolo83" <p...@t...pl>

    > możńa też wystąpić do sądu, ale jeśli wartoćś pożyczki przewyższała
    > 500zł sąd może się nie zgodzić na przesłuchanie w charakterze dowodu
    > stron i świadków (czy zastosuje ten przepis to loteria ;) )

    ??????????
    A to niby dlaczego Sąd może się nie zgodzić na przesłuchanie
    świadków. KC mówi tylko że Umowa pożyczki powyzej 500 pln powinna
    byc spisana na piśmie w celach dowodowych. Rozmawial na ten temat z
    kilkoma prawnikami i w wypadku pozyczki powyzej 500 pln umowa moze ale
    nie musi byc spisana na piśmie. Co do Sądu to jeżeli są świadkowie
    to sie ich dopuszcza do skladania zeznań zwlaszcza w umowach pożyczki
    nie zawartych na piśmie !!!! Tak mi mowili prawnicy i to nie jeden!!

  • 13. Data: 2006-06-07 12:08:34
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Anna LT wrote:
> [...]
    > umowy ani oświadczenia - nic
    > ale są świadkowie dwie osoby, przy których pożyczka była udzielana?

    Na tyle na ile sąd wam uwierzy.
    Szanse raczej marne.

  • 14. Data: 2006-06-07 12:10:10
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    pieknylolo83 wrote:

> [...]
    > to sie ich dopuszcza do skladania zeznań zwlaszcza w umowach pożyczki
    > nie zawartych na piśmie !!!! Tak mi mowili prawnicy i to nie jeden!!

    Pożyczłeś ode mnei 1000 zł i nie chcesz oddać. Mam na to 2 świadków.
    Teraz rozumiesz dlaczego to rzadko przechodzi w sądzie?
    Chyba, że niechcący się wygadasz, a ja to nagram.

  • 15. Data: 2006-06-07 13:15:52
    Od: stern <s...@0...pl>

    pieknylolo83 napisał(a):

> [...]
    > to sie ich dopuszcza do skladania zeznań zwlaszcza w umowach pożyczki
    > nie zawartych na piśmie !!!! Tak mi mowili prawnicy i to nie jeden!!

    74 k.c.

    proponuję pokazać owym prawnikom

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 16. Data: 2006-06-07 15:41:50
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    stern napisał(a):
    > 74 k.c.

    nie wszędzie się przyjął ;)

    KG

  • 17. Data: 2006-06-07 17:42:04
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

    > 74 k.c.
    >
    > proponuję pokazać owym prawnikom

    i co z tego ???

    720§2 jest dla celow dowodowych to primo a nwet jezeli tak by nie bylo to
    wchodzi w gre 74§2 - mamy uprawdopodobnienie na pismie

  • 18. Data: 2006-06-07 17:43:39
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e66fk6$37e$8@inews.gazeta.pl...
    > Na tyle na ile sąd wam uwierzy.
    > Szanse raczej marne.

    Nie zgodze sie... poza swiadkami ma rowniez oswiadczenie pozyczkobiorcy.
    Wustarczy w sadzie, chyba ,ze pozwany jest w stanie obalic te dowody

  • 19. Data: 2006-06-07 17:48:47
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Lookasik wrote:

> [...]
    >

    > Nie zgodze sie... poza swiadkami ma rowniez oswiadczenie pozyczkobiorcy.
    > Wustarczy w sadzie, chyba ,ze pozwany jest w stanie obalic te dowody

    Przeczytałeś jakie było pytanie?

    "czy są jakieś szanse odzyskania pieniędzy jeśli nie ma na piśmie
    żadnej umowy ani oświadczenia - nic
    ale są świadkowie dwie osoby, przy których pożyczka była udzielana?"

    Skąd wziąłeś to oświadczenie?

  • 20. Data: 2006-06-08 04:06:28
    Od: stern <s...@0...pl>

    kam napisał(a):

    > nie wszędzie się przyjął ;)

    wiem,
    dlatego pisałem o takiej możliwości.

    ATSD ciekaw jestem gdzie się przyjął,
    w pewnym sądzie, pewna pani prezes SO, zdumiała się, gdy jej
    powiedziałem o tym przepisie :).

    pozdr.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911