  • 1. Data: 2006-06-06 09:27:25
    Temat: Historia z zycia - prośba
    Od: "Jurek D:0\)" <m...@o...pl>

    Proszę o radę!
    Pani X prowadziła działalność gospodarczą, która zkończyła się z winy tej
    pani totalną klapą (długi wobec banków i ZUS). Pani X pozostaje w związku
    małżeńskim (bez intercyzy). Mąż pokryje długi :(.
    Jak może zabezpieczyć się w sposób prawny przed ewentualną powtórką.
    Proszę o poradę i dziękuję.

  • 2. Data: 2006-06-06 09:43:38
    Temat: Re: Historia z zycia - prośba
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jurek D:0)" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > małżeńskim (bez intercyzy). Mąż pokryje długi :(.
    > Jak może zabezpieczyć się w sposób prawny przed ewentualną powtórką.

    wziąść rozwód. Sama intercyza jest zawodna, proktycznie pewna jest tylko
    na kredyty bankowe. pzry np prywatnych dlugach trzeba poinformować ,ze ma
    się intercyzę inaczej nie działa. Przy sporzadzaniu intercyzy notariusz
    wypisuje coś bodajsze do urzędu skarbowego,ale czy to działa to nie wiem.
    Intercyza ustanowiona przed sądem ma większą moc,ale to chyba tylko w
    trakcie rozwodu

  • 3. Data: 2006-06-06 18:50:34
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-06 11:43, TMK wrote:
> [...]
    > wypisuje coś bodajsze do urzędu skarbowego,ale czy to działa to nie wiem.
    > Intercyza ustanowiona przed sądem ma większą moc,ale to chyba tylko w

    Hmmm. W sumie art. 41 § 1 krio w nowym brzmieniu zezwala na dochodzenia
    roszczenia z majątku wspólnego wyłącznie jeśli współmałżonek wyraził
    zgodę na dokonanie czynności, przez co, moim zdaniem, sens intercyzy
    jako środka służącego ochronie majątku wspólnego zmalał.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have